mijn foto's van de tinkerkeuring in Houten ....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

mijn foto's van de tinkerkeuring in Houten ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 14:26

+ nog wat andere fotootjes. Maar eerst de foto's die ik heb gemaakt. Ik weet alleen niet de namen van de tinkers. Ik kwam nl wat later en had geen programmaboekje. Maar hier zijn ze ('t zijn r best wel veel):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze vond ik echt heel apart. En mooi.
Afbeelding
Afbeelding

Toen ik weg ging, de keuring was toen nog niet afgelopen maar degene met wie ik was (myra van bokt) moest niet al te laat naar huis, gingen we nog ff een rondje lopen op de manege. Natuurlijk heb ik 'n paar fotootjes gemaakt van n paar hele schattige paardjes. Als eerste een merrie met haar veulentje. "t veulentje was echt super schattig en totaal niet bang. Hier 2 fotootjes.
Afbeelding
Deze foto vind ik echt heel goed gelukt. Ik had mn digi meegenomen en dat ik lastig om goeie foto's te maken, want hij maakt pas n foto een paar sec. nadat je de knop hebt ingedrukt. Maar deze was precies op t goeie moment. Moet je dat tongetje zien!!! Schattig!!
Afbeelding
Daarna gingen we ff langs die paardjes die in de stallen staan naast t hok van de waakhonden.
Deze hengst, Ringo, was echt superlief. Alleen zat hij helemaal onder 't stof. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij komt die pony nooit buiten. Ik heb hem in de jaren dat ik daar reed, 7 jaar, daar altijd zien staan, maar ik heb hem nooit uit z'n stal gezien en ik heb nooit iemand gezien die iets met 'm deed. Aan z'n tanden te zien is ie ook al wat aan de oude kant.
Afbeelding
Deze pony was ook heel lief. Alleen vond ik t wel zielig dat ie in 'n heel klein stalletje stond. Z'n stal was ongeveer 1,5 bij 2 a 3 meter.'De pony kan zich zelfs amper omdraaien. Misschien is dit 'n tijdelijke stal, want hij zag er wel goed uit.
Afbeelding

Nou dit was het weer!

Kuzz Jen


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 14:43

Oh jij hebt een foto gemaakt van dat gekke rode sproetentinkertje! Vond ik een heel typisch gezicht, welke premie kreeg die nou?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 14:55

een 2e had die sproetenkop, beestje zag er goed uit maar miste een boel in beweging
Afbeelding
dit was toch wle de mooiste die er tussen liep

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 15:01

haha, ja marjolein, ze mag er zeker wezen,

hey tinkerlover, ik heb jou helemaal niet gezien, terwijl ik er wel was, raar, maarja, ik had alleen maar vlekken voor mn ogen,

ik vond dat bruine ding op de eerste foto echt een lieverd, als je ook zag hoe gek die mensen ermee waren, vond het echt leuk,

die sproetnkop was mooi, maar idd de beweging wat minder, was wel zonde,

(weet iemand al waarom die schimmel nou de ring weer uit moest, helemaal schimmel was die en mocht niet in de keuring, heel raar)

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 15:03

ik heb die schimmel wel zien staan bij de trailers enzo. Mooi beestje. Maar ik weet niet waarom die weg moest. Maar ik ben ook niet al te lang geweest hoor Kinglover. Dat was ik eigenlijk wel van plan maar ik ging eerst even met Myra bij haar verzorgpaardjes langs.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 15:32

Foto 5 is Clannad, zijn vader is Crosby

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:11

Hey,

die schimmel werd niet beoordeeld als Tinker...Wel sneu voor dat meisje, maar ergens had de jury wel gelijk denk ik... Maarrehm: als je dat hebt gezien heb je mij ook gezien!

Groetjes!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:31

Dat laatste paardje is Sun Beam Delight, een hackney Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:36

Chubby schreef:
Hey,

die schimmel werd niet beoordeeld als Tinker...Wel sneu voor dat meisje, maar ergens had de jury wel gelijk denk ik... Maarrehm: als je dat hebt gezien heb je mij ook gezien!

Groetjes!

ja maar als die schimmel niet beoordeeld word als tinker waarom die bruine wel Verward

snap niet helemaal waarom ze dat dan ook niet wat eerder zeggen tegen dat meisje...

Dag lieve mama...

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 18:04

Ik heb ff wat informatie over dat hengstje Ringo te weten gekomen. Ik hoorde van n vriendin dat ie niet verzorgd wordt, maar ook niet verwaarloosd. De manege gebruikt 'm om te kijken of merries gedekt willen worden. Als ze dat niet willen krijgt Ringo n trap oof wordt weggejaagd e.d. Ze gebruiken hem omdat ze niet willen dat de hengsten die die merries eigenlijk dan zouden dekken zouden worden getrapt en dus kijken ze d.m.v Ringo of de merries wel willen. Ik vind dit echt niet kunnen. Kga dan ook n mailtje sturen naar de manege of ik hem mag verzorgen. Want t is zo'n schattig en lief beestje.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:15

Ik heb me ook echt verbaasd dat de jaarling van foto 1, nr. 41 werd opgenomen in het stamboek!!!! Ik vond het in de verste verte niets van een Tinker weghebben. Vreemd hoor, maar misschien was aan te tonen dat zowel moeder als vader Tinkers zijn.

Verder leuke fotootjes hoor!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:19

Ringo heet geen Ringo Haha!

Het is al een oud schouwhengstje en zijn naam is Lupine.
En de manege kijkt wel naar hem om. Lupine gaat veel mee.
En zo in elkaar gebutst word ie niet, anders zou die niet al zo oud zijn en nog steeds meegaan Knipoog

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 18:37

o....die vriendin van me zei dat ie Ringo heette. Ben blij dat er dan toch wél naar 'm wordt omgekeken. o ja, Miranda..kheb je ff ge-pbt. <-- of hoe je dat ook schrijft Tong uitsteken

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 18:44

Vasthi schreef:
Ik heb me ook echt verbaasd dat de jaarling van foto 1, nr. 41 werd opgenomen in het stamboek!!!! Ik vond het in de verste verte niets van een Tinker weghebben. Vreemd hoor, maar misschien was aan te tonen dat zowel moeder als vader Tinkers zijn.

Verder leuke fotootjes hoor!


Als ik die jaarling gewoon had gezien en niet tijdens die tinkerkeuring had ik ook echt nooit gedacht dat 't 'n tinker was. Het enige waaraan je kunt zien dat hij/zij een tinker is zijn de sokken, want die had ie wel.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:44

Lein: die foto 5, weet jij welke eigenaar die heeft. kan me hem namelijk niet herinneren als veulen van cros. (iig de naam niet, de uitdrukking van het hoofd lijkt wel op cros. kan zijn dat die van andere mensen is die hun merrie hebben laten dekken door cros.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:46

Die merrie ken je wel, stond tegenover koopman. ze hebben Clanned afgelopen jaar verkocht, volgens mij heb ik je ooit wel over hem verteld. Beestje lijkt trouwens sprekend op zn vader en zn moeder. erg grappig om te zien Haha!

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:44

jup vond hem ook crosby's uitdrukking hebben, leuk beestje alleen kon ik hem in de box erg slecht beoordelen.

ik dacht ook dat de 1e foto een vergissing was, dan paste die schimmel er beter tusse, mooi beest!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:45

oh daar was ie van, ja hij heeft idd erg veel van cros weg. en net zo'n kont. moeder kan ik me zo gauw niet voor de geest halen.

Ailin ziet er ook super uit trouwens

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:47

jah dat veulentje is echt lief he.
leuke tinkers zitten erbij

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:29

Mooie foto's!!!
Hele mooie tinkers vooral die eerste vind ik mooi.
Dat hengstje Lupine ziet er ook heel schattig uit, mooie veulens trouwens.


JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:38

Leuke foto's hoor! OK dan! Ik kon er helaas niet bij zijn maar door al die foto's heb ik toch een indruk!

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 13:47

kben blij dat jullie de foto's leuk vinden. Twas nogal lastig om foto's te maken met mn digi. Hij neemt pas de foto een paar sec. nadat je op de knop klikt. erg irri.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:47

Leuk, ik was er ook, heb alleen geen foto's gemaakt.
Volgende keer toch allemaal maar een bokt-logo op een shirt of petje dragen hoor...........


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:56

Mooie foto's!
Ik wist alleen niet dat tinkers ook voskleurig konden zijn.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:21

heb je nog steeds dat bos haar Kiara? dan heb ik je wel gezien, en jij moet mij ook gezien hebben want we keken elkaar aan. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers