Ik val naar voren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lufmahhorses

Berichten: 674
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Ik val naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 17:48

Als ik aanspoor naar een andere gang... draf of galop bv, dan ga ik automatisch naar voren zitten niet veel maar toch....ik hang niet helemaal over de nek van me pony maar jah is dat normaal? nee he?? hoe kan ik erop trainen om gewoon aantesporen???
hellup

[edit]titel[/edit]

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:52

neem een keer zitles aan de longe.

En is je paard niet goed voor het been. Geef hem dn direct een tik als ie niet reageerd. Nog niet nog een keer. Consequent zijn!

Succes

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:08

benen er goed aan houden en je schouders naar achteren

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:44

Misschien is doorzitten makkelijker dan?

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:12

Goed dat je er op let, want meestal zit je meteen veel beter als je dat doet en heb je meer controle... wat idd vaak helpt is je schouders naar achter houden, want dan gaat de rest wel mee... succes ermee!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:18

Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Op dit moment ben ik ook hard aan het werk aan mijn houding. Ik zat vroeger zo netjes, maar nu een stuk minder Huilen

Dus ben ik er echt heel hard mee aan het werk, ik let er echt zoveel mogelijk op. En doe er echt zoveel mogelijk aan.

Ondertussen ben ik al een heel stuk verbeterd, dit hoor ik ook van andere mensen (leuk om te horen natuurlijk Haha! ).
En als ik weer eens foto's of een video-opname laat maken zie ik weer waar ik mee aan het werk kan Lachen

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:21

Kijk je onbewust misschien naar je paard ipv naar voren? Als je namelijk naar de hals van je paard kijkt , "val" je vanzelf mee naar voren. Probeer tijdens het rijden zoveel mogelijk rond te blijven kijken. Niet alleen naar waar je naar toe rijdt, (sorry dressuur mensen onder ons...) maar ook gewoon in de rondte, op horizon-niveau. Paardrijden doe je op gevoel, je hoeft niet naar je paard te kijken om te zien hoe mooi hij loopt. ( Al moet ik zeggen dat ik ook wel eens stiekum gluur... Schijnheilig )Succes!

brigitje

Berichten: 215
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 09:49

ik had dat ook
toen heb ik gewoon ff me beugels uit gedaan
dat ik wel op me kont moest zitten

lufmahhorses

Berichten: 674
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 11:32

ok tnxxx allemaal:D ga het straks proberen

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 15:11

Ik heb dat probleem ook een beetje, ik ben zelf ook geen dressuutypje, meer springen, dan heb je dat denk ik ook sneller. Ik moet nog een keer zitles gaan nemen (gaat een beetje moeilijk in je 1tje *LOL*)

lufmahhorses

Berichten: 674
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 17:09

hahahaha ik denk dat ik een keer zonder stijgbeugels ga rijden.... dan maar een keertje niet springen (wel jammer ik ben ook meer springding)

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:36

Antoinette schreef:
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.


dat was ook t 1e wat bij me opkwam. Je kunt achter elkaar een paar keer overgangen maken en jezelf er erg van bewust blijven hoe je zit, misschien wordt t dan beter. En dat eigenlijk blijven oefenen dus, en hopelijk gaat t dan uiteindelijk vanzelf.

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:17

als je paard netjes rond loopt, moet je gewoon doen alsof je de achterhad eronder witl duwen, je schuift met je kont ( lees: bips Haha!) hem onder je vandaan, je benen recht naar beneden (als je een springtype bent: misschien je beugels is wat langer?) met langere beugels kan je namelijk nie naar voren vallen haast, en duw je benen uit. handen hoog schouder naar achteren en dan kan het bijna nie meer fout gaan!!!! succes

lufmahhorses

Berichten: 674
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 18:32

kee dan!!!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:27

Probeer goed aan je middenrif te denken en deze te spannen. Let er wel op dat je blijft ademen. Voor je gevoel moet je je buikspieren aanspannen en met behulp hiervan hoor je jezelf recht te zetten. Waarschijnlijk leun je nu nog teveel op je bovenbenen en zul je hierdoor je balans niet goed kunnen houden.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:46

ik heb hier ook veel last van,voorover zitten en mn rug krommen....ik heb er zoooooveel mee geoefend,en mn instructeur let hier natuurlijk heeeel erg op...die gaat niet verder met mn les totdat ik echt rechtop zit..