[vd] hij wil geen koekie...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jip80
Berichten: 75
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Den Haag

[vd] hij wil geen koekie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 12:16

ik kon niet anders dan een paar dagen terug midden op de dag naar mn verzorgpaard toe te gaan. Natuurlijk hartstikke heet, dus ik dacht voor de afwisseling een beetje VD te gaan doen. Nou heeft hij dit nog nooit echt gedaan (behaqlve dat hij "kusjes" kan geven) en hij is ook al 20 dus ik verwachtte niet al te veel.
Basis kan hij wel al, dus ik wou beginnen met spaanse pas. Ik vraag met het zweepje een voetje en het duurde wel een hele tijd maar toen tilde hij eindelijk zn hoef (perongeluk?) op. Ik natuurlijk blij en geef hem meteen wat lekkers, hij stopt het in zn mond, maar staat me daarna zo sullig aan te kijken. Duurde nog een hele tijd voordat ie eindelijk een beetje kauwde en het doorslikte! Wel heel wat anders dan mn vorige paard die echt een moord deed voor 1 biks korreltje...
Heb het maar gauw weer opgegeven, want als je paard niet eens blij is met de beloning...
Volgende keer maar proberen als het wat minder warm is en kijken of ie worteltjes misschien wel smakelijk vindt...

He has no past, He has no future
But still, He tries


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:43

idd, zorgen voor een beloning die ze wel leuk/lekker vinden. Dat kan trouwens ook in combinatie met een clicker (clickertraining)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:45

Misschien zijn bij hem snoepjes helemaal niet nodig?
Sommige paarden leven juist helemaal op van een klopje en wat lieve woordjes.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Jip80
Berichten: 75
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 10:59

Dat kusjes geven doet ie wel om te bedelen voor snoepjes (erg fijn ineens zo'n grote vieze neus plotseling tegen je wang aan), maar zn eigenaar geeft m dan altijd een vrij groot snoepje dat niet echt kleiner te breken is (of je krijgt poeder...) dus vandaar dat ik wat anders had geprobeerd. Voor alleen klopjes doet hij het denk ik niet voor mij, ik zal het wel proberen!
Clicker is ook wel het proberen waard, maar dan zal ik toch eerst nog een lekker snoepje moeten vinden...
Als het een beetje lukt, horen jullie het wel!!!! OK dan!

He has no past, He has no future
But still, He tries

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:46

Dat is raar.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:15

die van mij wil geen pepermuntje, worteltje of appel.......... Ze doet alleen een moord voor 1 piepklein brokje. Ze slikt ook altijd de hele grond af omdat ze knoeit als ik het uit m'n hand geef. Dan gaat ze de hele grond bij langs en als ze nog wat vind gaat ze er uitgebreid van genieten Haha!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 12:06

misschien heeft tie het warm en daardoor weinig zin heeft om te kauwen Tong uitsteken

auntie
Berichten: 28
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 09:27

Waar heb jij zin in bij 30 graden hitte???
Misschien heb je vandaag meer kans...het is nu niet zo heet meer

life is short, so enjoy and have fun

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:07

Goed van je dat je een ander snoepje gaat proberen. Als ie 't niet lekker vind dan is het ook geen lol aan voor je paard.
Odin doet een moord voor brood, vind ie echt heerlijk!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Jip80
Berichten: 75
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 16:35

Goed nu heb ik al geprobeerd:
bix, wortel, pepermunt, brood, appel, warm weer, koud weer,...

Ik ben m maar even gewoon snoepjes gaan geven zonder m iets te leren om te kijken waar ie enthousiast van zou worden (wel in ruil voor het kusje..) maar het lijkt m allemaal niet zo veel te doen. Misschien is ie door de jaren heen zo volgestopt dat ie er gewoon geen zin meer in heeft??? Hij valt wel altijd op zn eten aan (2x dgs bix met haver en 1x muesli of zemelenslobber) Appel was ie wel het blijste mee volgens mij trouwens. Ik zal nog wel muesli proberen, of misschien gewoon een pluk gras in mn broekzak stoppen?
Ach en anders heb ik maar geen circuspaard... Behalve dat ik het leuk vind om te doen, leek t me leuk voor hem voor de afwisseling, maar als hij niet wil, dan niet toch!

He has no past, He has no future
But still, He tries


Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:31

Ik geef als beloning ook geen eten. Mijn pony's doen het dan alleen maar voor het eten en gaan ook vervelend zitten doen enzo. Maar Bino bijv. vind het heerlijk als hij onder zijn nek gekrabbeld word, dat doe ik dan als beloning en werkt ook heel goed. Ook praat ik erbij enzo. Dus ook zonder eten gaat het super Knipoog Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 38 bezoekers