In galop heb ik geen steun op mijn binnenbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-01 11:40

Ik heb een vraagje.
In de galop, heb ik geen steun op m ijn binnenbeen en het is in de rechtergalop en de linkergalop?
Wat kan dit betekenen en hoe kan ik weer steun vinden op mijn binnenbeen, want ik spoor alleen maar aan met mijn buitenbeen, waardoor die naar binnen gaat.

Wie kan me helpen


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 11:51

euh, zorgen dat je paard goed aan het (binnen-)been is? Loopt hij dan door je been heen ofzo? Verward
als mijn paard niet reageert op mijn binnenbeen, helpen oefeningen zoals wijken weleens. *LOL*

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 11:52

Ja, het is mij ook wat onduidelijk! Heb jij problemen met het steunen op je binnenbeen of reageert je paard niet op het binnenbeen?

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-01 11:56

Ik heb geen eigen paard, maar steeds als ik opdezelfde rijd, heb ik geen steun op mijn linkerbeen, is dat toeval of ligt dat aan het paard?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 11:58

Bedoel je Macho Skip?
Als je Macho bedoelt dan ligt het niet echt aan jou, ik bedoel, je hebt er 1 keer op gereden en het is gewoon een moeilijk paard, want hij loopt gewoon overal door heen. Dan moet je hem eerst heel goed aan je been hebben lopen enzo, dat hij echt goed reageert op je binnenbeen en dat is echt moeilijk op Macho. En dat wist je nog niet. Volgende keer het toch ook beter want dan weet je hoe hij is
_________________
<font color="deeppink">Lieve Bolivia, wat ben ik blij
Met jou als verzorgpaard...
Je bent echt meer dan een miljoen waard!</font>


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-09-16 15:09 ]</font>

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 11:59

Dus het paard negeert de steun die jij geeft met je binnenbeen in de galop? Dat is toch het probleem, hé?

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-01 11:59

Ja Macho... en toen ik nog op de pony's reed, was het Flipper

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 12:01

Flipper precies hetzelfde, als je hem niet goed aan je been hebt neemt ze je gewoon in de maling zeg maar. Ja, ik kan het niet uitleggen. Ik heb daar geen last van gehad met Flippo wel met Macho.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-01 12:05

Met flipper had ik er ook niet zolast van, alleen die ene kant, maar met Macho gewoon allebij de kanten!!!!


Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 12:11

Het is ook zo dat Macho het moeilijk vind om op de hoefslag te blijven lopen als niet alle paarden dat doen. Dat kan hij gewoon niet goed. Dan wil hij terug naar de andere paarden in het midden, dat is al een nadeel van Macho. Dan is hij al moeilijker aan je binnenbeen te krijgen. En nog een probleem is dat als je er net iets te veel buitenteugel (erg gevoelig in de mond) bij hebt dan wordt ie ook gek, kortom, hij is gewoon moeilijk.

_________________
<font color="deeppink">Lieve Bolivia, wat ben ik blij
Met jou als verzorgpaard...
Je bent echt meer dan een miljoen waard!</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-09-16 13:11 ]</font>

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-01 12:15

ja, maar toen reden we met zijn allen op de hoefslag, soms maakte iemand een grote volte, zelf kon ik dat niet met Macho, had het een paar keer gedaan, werd ie vervelend, grrr!!!
En toen zat jij met Karline voor me en er reden wel tachtig mensen een volte, dus ik moest wel trekken aan de teugel, maar ik kan niet zeggen dat Macho bepaald lekker rijd, jij wel?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 12:17

Nee dat kan ik niet zeggen, want ik heb er lang geleden op gereden toen hij zowat nog helemaal niet op de hoefslag wilde blijven. Toen moest ik ook nog eens wedstrijd op hem.
Maar over die voltes, is IMO weer een kwestie van goed aan het been zijn? En je moet nooit aan de teugel trekken!

_________________
<font color="deeppink">Lieve Bolivia, wat ben ik blij
Met jou als verzorgpaard...
Je bent echt meer dan een miljoen waard!</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-09-16 13:53 ]</font>

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-01 12:31

Oow, wie vind jij dan het lekkerste rijden in de galop?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 12:32

Haha lekker offtopic! KENZO NATUURLIJK Lovers

_________________
<font color="deeppink">Lieve Bolivia, wat ben ik blij
Met jou als verzorgpaard...
Je bent echt meer dan een miljoen waard!</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-09-16 13:33 ]</font>

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 12:38

Het is niet eenvoudig het zo op de pc op te lossen. Een poging. Als je het contact tussen je binnenbeen en de buik van je paard verliest, in welke gang ook, betekent dat doorgaans dat je paard de achterhand niet onder de massa plaatst: hij is niet rechtgericht. Hier ligt dus je probleem. Kun je zelf met het rechtrichten van je paard aan de slag, prima. Zoek anders hulp bij een goede instructeur.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 16:13

Als ik geen gewicht op mijn binnenbeen heb, komt dat meestal doordat mijn pony scheef loopt, in plaats van stelling naar binnen, drukt hij mij aan de kant, zet mij op mijn naar binnen en gaat lekker met stelling naar buiten lopen. Zodra ik voel dat hij dat doet zet ik hem op de volte, zodat ik hem weer goed kan laten buigen, en dan kan ik weer inwerken met mijn binnenbeen en weer recht in het zadel gaan zitten. Soms kan het met een grote volte, maar meestal moet ik een kleine volte maken. Zodra hij weer goed loopt rijd ik weer gewoon verder...(meestal merk je het ook wel omdat hij naar binnen valt op het moment dat je door een wending gaat of een volte wilt maken)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers