ervaringen met castratie klophengst gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

ervaringen met castratie klophengst gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 18:50

Mijn ezels worden allebei in de kliniek in Utrecht gecastreerd volgende week (is niet zo heel duur want ik krijg studiekorting omdat het ezels zijn Haha! . Eentje is echter een klophengst en dat wordt dus een echte operatie.
Wie heeft hier ervaring mee?


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:55

Ik heb hier geen ervaring mee, maar weet van horen zeggen dat het een hele dure operatie is. Heb je al gevraagd hoeveel het ongeveer gaat kosten kan namelijk in de duizenden guldens (ok nog guldens) lopen.

Karina

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 00:04

Zover ik begrepen heb doet "Utrecht" de klop-castratie staand, maar ik heb persoonlijk toch gekozen voor Bodegraven voor mijn klophengst. omdat ie daar plat ging en de boel voor het paard iig voor mij minder ingrijpend leek.
Het ligt er ook een beetje aan of de bal wel of niet te voelen is in het lieskanaal, zo ja, dan zal het niet zo´n probleem zijn, maar als ze zoals bij die van mij echt moeten gaan zoeken, dan is liggend naar mijn idee toch een betere optie.
Zoals die van mij ging kun je het zien als een ´kijkoperatie´, de snijwondjes (3 dacht ik) zijn eigenlijk maar heel klein, en het herstel is erg vlot.
Succes met je mannen!

"Don't wish for less problems; wish for more skills"


Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:10

In utrecht is het niet zo duur vorig mijn klophengst laten doen was €365
Laproscopie's is dat gedaan met twee plekjes aan ieder kant.
Paard heeft er niets van geleden

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:47

Een van ons is ook in Utrecht gecastreerd en dat ging heel goed!

Alleen hadden ze ons paard, 2 jaar in de stapmolen gezet Scheve mond Ze dachten dar ie ouder was Scheve mond

Tinda

Berichten: 45
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:20

Hoi, ongeveer 15 jaar geleden (misschien langer) hebben wij een pony die dus klop-hengst was in utrecht laten casteren... Hij is hier toen wel liggend geopereerd.
Toen des tijds waren de kosten ook erg lachwekkend.. Nl 187 gulden...
Hij is er toen een hele week gebleven... We hebben er toen nix geen complicaties van gehad, dus bij ons ging alle lof naar de dokters in utrecht.
Maar helaas is dit verhaal dus niet echt recent te noemen.
Waarom bel je ze niet gewoon een keer?? Mijn ervaring met utrecht is dus dat ze echt wel alle tijd voor je nemen om je voor te lichten, ook telefonisch...

suc6

_Vet_
Berichten: 7
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 01:03

Waren het toevallig franse ezels? Zo ja dan heb ik ze gezien. Erg leuke dieren die volgens mij graag samen zijn.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:22

Bij ons is ook een klophengst geopereerd. Is wel al zo'n 9 jaar geleden. Het paard had van tevoren heel veel pijn. En iedereen die bij hem in de stal kwam kreeg een trap. Ook met opzadelen beet en trapte hij. Totdat we ontdekten dat het een klophengst was... Ik kan me er eigenlijk niet meer zoveel van herinneren hoe het herstel gegaan is.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:32

Ik ken ook een klophengst die geopereed was, in Someren. Is echt goedgegaan, wel liggend maar geen enkel probleem en was niet duurder dan een normale castratie.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:08

Koos was ook een klophengst en de DA kon hem opereren op de operatietafel in zijn kliniek... het was een best dure operatie, zo rond de 250 euro... want eenmaal op de operatietafel bleek hij geen klophengst meer te zijn... *goede timing Koos* *LOL*

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 20:54

Het zijn inderdaad Franse ezels, Vet, en ze stonden met z'n tweeen op stal. Grappig zijn ze he Haha!
De castraties zijn gelukkig meegevallen. Onze klophengst had een testikel dat nog in het lieskanaal te vinden was. Dus geen grote buikoperatie.
Inmiddels zijn ze weer thuis. Allebei weer helemaal happy. Zo'n castratie in de kliniek is toch wel heel prettig. Ze hebben twee sneetjes in de lies die weer keurig gehecht zijn. Geen gerommel met wonden openhouden, schoonmaken en afspuiten. Echt een aanrader OK dan! .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Celiien, Cerosa, Gee, goesju, janderegelaa, K_nolan, Misslev, redbutton, Rupser, Theseus, WendyKtH en 106 bezoekers