Middelen tegen artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Middelen tegen artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 08:29

Voor m'n werk ben ik op zoek naar middelen die gebruikt worden bij paarden met artrose.
Ik heb de zoekmachine al gebruikt maar die geeft 17 pagina's over artrose Nerd

Het gaat om toevoegingen in het voer, pijnbestrijding, geneesmiddelen die ingespoten kunnen worden en eventuele andere behandelingmethodes.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:36


esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:42

op www.paardendrogist.nl wordt ook het een en ander aangeboden. Maar het is natuurlijk wel zo dat er tegen artrose uiteindelijk niet zo veel te doen is.
Er is ook nog de mogelijkheid dat de da het een en ander inspuit, maar weet niet wat dat is.

...

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:23

kombu is een zeewier.
1 zak frituren fijnmaken verdelen in 7 porties en elke dag 1 portie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:47

Cortaflex, inspuiten met corticosteroiden door de da.
Eigenlijk alles waar glucosamine en chondroitine inzit werkt wel (mits de dosering juist is he)

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:55

equiflexion van de paardendrogist werkt prima

Come over to the dark side, we have cookies!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:20

runningkawa schreef:
of het werkt weet ik niet Lachen


Ik wel!
GOOEED spul!
OK dan! Aanrader!


WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:00

Ik geef Noni ( www.successonlinenow.com/noni/1637986 en www.charmaynejames.com ) aan mijn paarden. Helpt tegen heel veel gezondheidsproblemen bij mensen en paarden. Schijnt ook goed
te zijn tegen actrose.
Er is ook een nieuw middel op de markt in amerika wat goed schijnt te
helpen, speciaal tegen actrose, ik weet niet meer hoe het heet, maar
het word gefabriceerd en verkocht door een bedrijf dat heet; MD's Choice
, als je zoekt met Google kun je het vast wel vinden
Succes en groetjes Wendy Lachen

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:07

ARTIHORSE is een nieuw product in nederland heb er alleen een telefoonnummer van. als je dat wilt hebben moet je ff pben

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:43

glucosamine en chondroitine...puur van de apotheek

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 19:00

Mijn paardje staat nu een maand op Primeval en het lijkt erg goed te werken. Ze loopt weer super Knipoog

Ze is nu ook 3x ingespoten. Maar we hopen eigenlijk dat de primeval genoeg is en dat we de inspuitingen niet meer hoeven te doen.

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:00

Mijn vriendin der paard heeft via de da iets nieuws gekregen uit Frankrijk vandaan, word bij de da ingebracht. Als je meer wilt weten erover pb me maar

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:57

mijn vriendin heeft speciale beslag er onder en ook een of ander druppels
en is z2 geworden daar mee

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:06

Acproh Horse moet ook werken tegen artrose, ik voor de variant voor honden aan Emma. Er is ook een variant voor mensen. Het is te verkrijgen via Jetty van der Hulst, 070 - 392 36 93. Een website hebben ze helaas niet, maar ze adverteren wel in HONDENmanieren.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 08:47

Toon krijgt sinds drie weken (sinds artrose is geconstateerd dus) Joint Supplement. Dit is dus glucosamine. Of het werkt kan ik nu nog niet veel zeggen aangezien hij ook nog wat ontstekingsremmende pijnstillers krijgt.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:00

Ik ben ook zeer te spreken over Primeval. Geef het mijn paard inmiddels al zo'n half jaar en hij heeft geen kreupelheidsklachten meer gehad sindsdien (heeft artrose in rechter voorknie en halswervels).

Een paard van 20 bij ons op stal die door de DA was opgegeven, omdat inspuiten van de gewrichten niet meer hielp, is ook over gegaan op Primeval en loopt nu nog steeds als een kievit. Die krijgt het nu een jaartje denk ik.

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:53

toen mijn ruin last bleek te hebben van Artrose,heeft de veearts hem behandeld met EQUIPALAZONE.TOPSPUL!!! Het is natuurlijk ongeneeselijk,maar het is ondertussen al 4 jaar geleden geconstateerd en hij heeft nooit meer klachten gehad.Primeval moet je volgens mij ook blijven geven en Orlando,mijn paard dus,krijgt al 4 jaar geen medicijnen ervoor!!! OK dan! OK dan!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:21

Ik gebruik Groenlip mossel. Is een homeopatisch middel voor mensen, maar het werkt bij honden en paarden ook heel goed. Je kan het halen bij de Reformwinkel.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

prompter

Berichten: 10911
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:31

Cayenne schreef:
toen mijn ruin last bleek te hebben van Artrose,heeft de veearts hem behandeld met EQUIPALAZONE.TOPSPUL!!! Het is natuurlijk ongeneeselijk,maar het is ondertussen al 4 jaar geleden geconstateerd en hij heeft nooit meer klachten gehad.Primeval moet je volgens mij ook blijven geven en Orlando,mijn paard dus,krijgt al 4 jaar geen medicijnen ervoor!!! OK dan! OK dan!


Equipalazone? Dat is toch gewoon de pijnstiller butazolidine? Die mag je dierenarts officieel niet eens meer voorschrijven, is verboden in Nederland, en genezen doet het helaas niet, alleen maar pijn bestrijden. Bovendien schaadt het de lever, zeker als je het lang geeft.

Ik gebruik zelf cortaflex, verschrikkelijk goed spul, het duurt alleen wel een maand of 3 voordat je optimaal resultaat hebt, maar ik vind het resultaat dan ook echt opmerkelijk.

Extremely rare and Beyond Compare


Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:09

Het beste medicijn is in mijn ogen nog steeds goed hoefbeslag, en nu sinds 2 jaar het break-over beslag (mijn paard heeft al 12 jaar atrose) zoals ik al eerder meldde, ik geef glucosamine/chondroitine puur om (nog) erger te voorkomen

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:19

Citaat:
Ik gebruik zelf cortaflex, verschrikkelijk goed spul, het duurt alleen wel een maand of 3 voordat je optimaal resultaat hebt, maar ik vind het resultaat dan ook echt opmerkelijk.


vlgs Mist
Ik gebruik ook cortaflex voor mijn paard met artose, en ik heb het idee dat het nu na een paar maanden echt helpt.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:35

Voor Nappie gebruik ik Corta-Vet (als onderhoudsdosering geef ik hem de helft van de aanbevolen dosering, i.o.m. de distributeur), hij is een stuk minder gaan struikelen en van iedereen hoor ik dat hij er erg soepel en relaxed bij loopt. Voor mijn eigen gevoel loopt hij idd een heel stuk beter en kan hij het werk super goed aan.

Voor mij dus na lang zoeken eindelijk een middel waar ik helemaal achter kan staan en wat zichtbaar resultaat heeft in het werk.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:50

Die eqiupalazone heb ik dus net vorige week voorgeschreven gekregen. Is een variant op Bute. Is ook niet bedoelt om constant te geven en op de bijsluiter staat dat als er geen verbetering is binnen de kuur (10 tot 15 dagen) dat je moet stoppen.
Is inderdaad een ontstekingremmer, en daardoor ook pijnstillend.
Denk dat je voor continue gebruik inderdaad beter iets anders kunt zoeken, maar voor acute (kortdurende) problemen werkt het heel goed.
Ik heb een kuur van 1 week 2 zakjes, daarna 1 week 1 zakje en dan nog wat reserve voor als hij in de toekomst weer een keer kreupel raakt. Hij heeft overigens spat wat nu problemen geeft (net ontdekt, vorheen nooit kreupel geweest, alleen wat stijf, vooral aan het begin van het rijden of na zwaar werk)

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:13

Mijn paardje heeft ook artrose [weet ik sinds juni 2003]
Momenteel geef ik hem nog niets omdat hij nergens last van lijkt te hebben.
Ik ga de producten uit dit topic wel even opschrijven voor het geval dat ik wel medicijnen voor hem nodig heb.
Alvast bedankt allemaal Knipoog

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:26

Die van mij krijgt bute en elke vierd dag een prik in de bilspier dit is een kuur van zeven spuiten voor de geschiedenis van me paard zie profiel

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DJZ, GoogleAdsense, Zunzuncito en 31 bezoekers