engeltje of duiveltje?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ellen_vg

Berichten: 133
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: turnhout (B)

engeltje of duiveltje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 12:46

hey, hoe is ie? met mij ni zo goed eigelijk, ik heb de zaterdag een nieuw paadje gekocht (een plaatje Cheese! ). Ze is nu één jaar en 3 maanden en de vorige eigenaars hebben er niet mee gewerkt Huilen . Daardoor heb ik nu enkele probleempjes. Ten eerste kan ik haar nog niet aan een halster meevoeren (wat lastig kan zijn! ) en ten tweede hangt ze ongelooflijk hard aan mijn ander paard. Dit laatste probleem is echt een groot probleem aan het worden, ik kan niet meer gaan rijden met mijn ander paard en ik kan ook ni met mijn jong paardje werke omdat ze zonder mijn andere merrie in paniek geraakt Verdrietig .
Ik ben echt een beetje down. Het is werkelijk een heel lief paardje en een heel mooi paardje, maar ik zou ook wel eens een lekkere buitenrit willen maken met mijn ander!

allé ik zal nog wel iets late weten
grts aan alle paardenfreakjes
OK dan!


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 12:49

je gaat toch niet werken met een paardje van 1 jaar en 3 maanden, of ben ik nou gek?

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 12:52

mazzeltje schreef:
je gaat toch niet werken met een paardje van 1 jaar en 3 maanden, of ben ik nou gek?


Denk dat ze 'werken' in de zin van aan de hand meelopen, halster om, poetsen e.d. bedoeld. En misschien ook al stukjes met m gaan wandelen enzo, maar blijkbaar is ie nog nergens aan gewend en met een grote jaarling kan dat best een probleempje zijn als ie niet weet hoe ie zich moet gedragen.

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 12:52

dat hopen we dan maar!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 12:56

Allereerst natuurlijk van harte met je nieuwe aanwinst.
Dat ze nog niet in handen is geweest wist je toch wel voordat je haar (of hem) aanschafte?


ellen_vg

Berichten: 133
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: turnhout (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 13:21

Ik wist dat ze niet veel gewend was, maar in het contract stond dat ze halstermak ging afgeleverd worden, wat dus niet is!
Natuurlijk ga ik niet op haar rijden enz..... ik ben niet gestoord.
Ik zou haar willen poetsen, hoefjes krabben, wandelen,...
en met mijn ander rustig kunnen gaan rijden.
Ik ben momenteel rustig in de stal bezig (aaien en aanraken en dergelijke) en dat lukt al goed, ook het volgen in de stal (aan het halstertouw) is geen probleem! Maar meteen als ik de stal verlaat en ze is niet meer bij mijn ander paard beginnen de probleme.
Maar ja met een portie geduld moet dat na een tijdje lukken

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:21

Feli met je aanwinst.
Kan je je nieuwe aanwinst niet op stal opsluiten als je gaat rijden? Die zal het toch moeten leren!
Verder gewoon een keer halster aanwringen met je vader (als die met paarden om kan gaan). Ik doe zelf altijd emmer met bix en daar halster leggen zodat hij zijn neus er al doorheen kan steken. Goed belonen en vooral rustig de tijd nemen....
Aan touwtje leren lopen: Meenemen naar buiten met iemand achteraan met zweepje dat als ie stopt hem weer kan opstarten Haha!. Jij hem goed belonen als ie dan weer meekomt (met snoepje ofzo). Dan volgtie je gegarandeerd na een tijdje.

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

ellen_vg

Berichten: 133
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: turnhout (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 13:26

hey, ze volgt me wel zenne, maar soms wat hard (als je begrijpt wat ik bedoel!!) Knipoog
Ik vrees dat als ik haar in de stal opsluit ze de boel afbreekt maar ik kan het es probere, ik moet haar er dan wel in krijgen( normaal zet ik mijn ander op stal en zij volgt dan en dan kan ik haar zo op stal zetten)
groetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dazai, elisespunky, GoogleAdsense, josien_m_, Keizerinnnn, Lucy_121, Miiej, SentiBot, sterregoud en 100 bezoekers