N.a.v. Wedstrijdstress: uitslag wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

N.a.v. Wedstrijdstress: uitslag wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 22:25

Naar aanleiding van dit topic: [WD] Wedstrijdstress toch nog even het verslag van vandaag.

Het stressniveau hier in huis was redelijk te noemen. Na een flink aantal druppels Bach Remedy en een Breezer was het toch wel uit te houden. Vanochtend had ik nog even Hilde gereden, Imker mocht mee om gegroomd te worden (benen en oren scheren). Hilde ging lekker en dat was alweer een opsteker.

Ik had op tijd gevlochten, spullen gepakt en we waren netjes op tijd in Vught. Met losrijden was Imker lekker nageeflijk, ontspannen en zowaar: Ik ontspande ook.... Bloos!

1e proef: die ging hartstikke lekker en ik had heerlijk gereden. Imker was fijn aan de hulpen en dat was het belangrijkste waar ik naar streefde vanavond.

2e proef: ging niet meer. Het was HUP uit de ene ring en HUP in de andere. Ik had bijna geen lucht meer (het was hier 35 graden toen ik moest rijden) en ik had het niet meer.
Imker had het ook wel gezien en legde de gehele proef zijn hoofd bij Jezus op tafel en tjoekerde zo met mij (ikke meeliftend) rond... Erg, maar waar Boos! .

De eerste proef had ik 153 punten (en een 8 voor verzorging, en dat in zomertenue Haha! ), er was erg laag gepunt. Nummer 1 had ook geen denderende punten. De tweede proef kwam ik er genadig af, met 149 punten, terwijl ik vond dat ik minder verdiend had. Ik moest ook meer mijn bekken kantelen, stond erbij...

Ik ben er toch, ondanks de punten, erg blij mee, ik had commentaar van de jury waar ik echt iets mee kan (galop en halsstrekken moeten nog verbeteren) en het was een gezellige avond!

Toos paardloos


Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:27

Zolang je zelf maar tevreden bent!!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:28

Alleen al dat de eerste proef ontspannen ging is al een hele overwinning! Lachen En dat het rijden zo lekker ging!
Zie je wel dat je het kan! En die punten ach...
Je hebt het naar je zin gehad en daar ging het toch om!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 06:59

Heb je gisteren zien rijden (grootste deel van de 1e proef en stukje 2e proef). Eerste proef ging niet slecht, had eigenlijk net winst verwacht, was het helaas net niet. Tweede proef ging iets minder maar zag er toch ook niet slecht uit. Super dat je gereden hebt met dit weer en dan ook nog die zenuwen(daar was trouwens niet van te zien).

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 07:48

Ben blij voor je dat je er iig een positief gevoel aan over hebt gehouden OK dan! ; en die punten komen vanzelf wel weer. Het gaat toch steeds beter!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 08:13

beppies schreef:
Heb je gisteren zien rijden (grootste deel van de 1e proef en stukje 2e proef). Eerste proef ging niet slecht, had eigenlijk net winst verwacht, was het helaas net niet. Tweede proef ging iets minder maar zag er toch ook niet slecht uit. Super dat je gereden hebt met dit weer en dan ook nog die zenuwen(daar was trouwens niet van te zien).


Die eerste proef was ik super-geconcentreerd (net Dreft Haha! ) en zag ik niets of niemand. Eigenlijk had ik ook nét een wp verwacht. Jammer dat het net niet zo mocht zijn. De 2e proef liep hij echt voor geen meter, maar ik was al zo blij dat Im en ik in de eerste proef zo ontspannen konden rijden, dat ik dat zo vergeet.

Volgende keer in Vught doe ik zeker weer mee, maar dan maar 1 proef, mijn lesgeefmens zegt dat dat het verstandigst is nu. Als ik minder stress heb, mag ik 2 proeven gaan rijden.

Ik ben trouwens blij dat er van mijn zenuwen niets te zien was, dat is wel eens anders geweest Bloos .

Toos paardloos

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 08:50

jammer dat je je eerste proef de punten net niet gekregen had. die 2de proef is jammer maar je weet hoe het ook kan Lachen
succes de volgende keer

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:58

Goed hoor, vooral voor de 1ste keer!(ik scheurde als een bezetene door de ring resultaat 136 en 150 punten Schijnheilig , k kon het dier echt niet rustig krijgen)
Jammer dat je net geen winst hebt, maar de volgende keer is het vast wel raak, het belooft iig veel goeds Lachen

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:31

IN welke klasse rijd je?

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 09:31

INkie schreef:
IN welke klasse rijd je?


Ik ben nu L1 + 4.

Ik rijd pas sinds 2 jaar wedstrijden, en heb er nu ca. 25 gehad. Binnen 8 wedstrijden was ik de B uit, maar dat is dus veel te snel geweest. Toen had ik ook al zoveel stress, maar kwam dat in het rijden niet zo naar boven. Ondertussen was ik ook van instructrice veranderd, en die nieuwe was erg wedstrijdgericht en het draaide alleen om winstpunten en niet om fijn rijden.
Nu ben ik weer veranderd van instructrice en ik moet zeggen dat we met sprongen vooruit gaan! Het rijden is weer leuk geworden, en dat is voor mij het belangrijkste.

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:09

imker"]
[quote="INkie schreef:
IN welke klasse rijd je?


Ik ben nu L1 + 4.

Ik rijd pas sinds 2 jaar wedstrijden, en heb er nu ca. 25 gehad. Binnen 8 wedstrijden was ik de B uit, maar dat is dus veel te snel geweest. Toen had ik ook al zoveel stress, maar kwam dat in het rijden niet zo naar boven. Ondertussen was ik ook van instructrice veranderd, en die nieuwe was erg wedstrijdgericht en het draaide alleen om winstpunten en niet om fijn rijden.
Nu ben ik weer veranderd van instructrice en ik moet zeggen dat we met sprongen vooruit gaan! Het rijden is weer leuk geworden, en dat is voor mij het belangrijkste.
[/quote]

Amen!
Ik probeer mezelf ook altijd in te prenten dat ik het voor de lol doe, ik en jij ook hoeven ons brood er niet mee te verdienen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 10 bezoekers