De nieuwe VERPLICHTE (???) veiligheidscap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

De nieuwe VERPLICHTE (???) veiligheidscap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 18:23

Hallo,

Ik heb gehoord dat in de hoefslag stond dat vanaf 1 april een nieuw sort veiligheidscap verplicht is. Wie heeft zo'n cap?

- Is die cap echt veel veiliger?
- Verzekerd de verzekering een ongeluk als je die krijgt met de nieuwe cap?
- Is deze cap verplicht?

Bedankt!!!

Groetjes Juut


mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 18:26

En bevalt deze cap?
En (zelfde vraag) wil de verzekring dat je hem draagt?

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 18:46

niemand? Lachen

Hoezo ongeduldig Haha!

happyhorses

Berichten: 59
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:49

jij ongeduldig??? da bestaat niet!!! Clown

nee, ff ontopic, Knipoog


daar heb ik nog nooit van gehoord,
als het waar is zou ik dat niet bepaald leuk vinden elke jaar een nieuwe cap. Stoom uit je oren

eey mensen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:49

Waar zou dat verpicht zijn, op de weg?

Zover ik weet ben je zelfs verzekerd als je ondersteboven achterste voren zonder cap zadel enz op je paard gaat zitten.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:49

Als dat zo is kan ik nu alweer een nieuwe cap gaan kopen, ik heb de mijne pas 2 maanden en ze zijn niet goedkoop

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:38

Ik ken wel mensen die o'n cap hebben en ik heb er zelf ook wel eens een opgehad. Ik moet zeggen dat ze helemaal niet zo slecht zitten, het zijn een soort helmen (ik kan t nie zo goed uitleggen)
Maar van mensen die ermee rijden heb ik er alleen maar positieve dingen over gehoort (behalve dan dat ze zo duur zijn)

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:48

k eet niet of ze verplicht zijn, ik ken ze wel. Ze lijken een beetje op van die fiets helmen, maar dan gewoon zwart. Mijn nichtje heeft er 1 en ze zijn idd erg duur. Er zitten allerlei stel riempjes op enz. Wat ik erg slecht vond was dat toen de cap een keer gevallen (of wat dan ook was) er een klein draadje kapot was gegaan, waardoor hij niet meer stevig op het hoofd zat. Dat was een beked iets en ze moest een nieuwe cap kopen (en dat na nog niet eens een maand!!!!, niet ingetrapt en gewoon een nieuwe geeist) mar weet dus niet of ze echt helemaal verplicht zijn.

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:03

Afbeelding
Bedoelen jullie zoiets als deze cap misschien?

Deze unieke moderne helm, gemaakt volgens de nieuwste technieken en CE EN 1384 gecertificeerd, biedt een prima bescherming van het hoofd en ziet er tegelijkertijd snel en modieus uit. Door gebruik te maken van de juiste materialen blijft de helm uitermate licht (slechts 290 gram!) en prettig draagbaar.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:05

Die ken ik wel, zijn die verplicht? Ik heb zo'n luchtdichte champignon, die zijn toch ook wel veilig?

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:06

ja zo'n cap bedoel ik wel... gaat dus wel snel kapot aan de achte kant zit als het goed is een stel knop met 2 hele kleine draaidjes zeg maar en 1 daarvan knapte

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:06

In welke Hoefslag zou dat moeten staan?

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:08

Ja ik heb hem! En heb in de winkel waar ik hem kocht gehoord dat ie verplicht is bij veel wedstrijden (nog niet in iedere provincie of regio) maar dat dat wel in de toekomst gaat gebeuren. Ik gebruik hem voor buitenritten en hij is idd erg licht, hij is verstelbaar door een band aan de binnekant en er zitten 'luchtgaten' in zodat je niet oververhit raakt....

Over verzekeringen ed. weet ik niks maar er zit wel een goede utleg bij over de veiligheid...daar stond ook in dat mocht je ooit een keer hard gevallen zijn ermee dat je dan opnieuw naar de helm moest laten kijken of ie nog in orde is...

wat een info...

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:19

Heb ik net een veiligheidscap gekocht. Zo'n gewone en niet zo'n fietshelmachtige..... Ik hoop dat deze van mij ook nog onder de regeltjes valt. Anders kan ik weer een nieuwe kopen. *zucht*

Maar ik vind het toch niet mooi......... maar draag ze altijd toch maar Schijnheilig


Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:23

Het regeltje is dat hij aan de CE EN 1384-norm moet voldoen. En die heb je ook in een niet fietshelmachtige uitvoering. Je kunt het controleren, want ergens in je cap moet een labeltje of stickertje zitten dat hij voldoet aan die norm.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:24

Er is geen een cap verplicht op straat of waar dan ook in het geval van verzekeringen. Dat is in ieder geval bij mensen boven de 12 jaar.

Op wedstrijden is een cap officieel wel verplicht (ik geloof sinds 1 januari), maar niemand controleerd het. Ik heb tenminste nog nooit iemand gesproken die gecontroleerd was of hij wel een veiligheidscap op had.
Ze zeggen verder al jaren dat het verplicht gaat worden, maar dat gebeurd nog steeds niet.

(PS ik heb een goedgekeurde veiligheidscap, niet omdat het moet, maar omdat het mijn hoofd is)


iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:29

ik heb een veiligheidshelm maar volgens mij is die wel toegestaan...

.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:52

Mijn zusje heeft ook zo'n ding en die gebruik ik ook altijd...wel handig dat je hem groter en kleiner kan maken, maar idd die draadjes zijn bij haar ook al een keer kapot geweest. Laten maken en nu is er niks meer aan de hand.
Ik wil alleen nog een ding zeggen: ze is een keer van mijn vorige pony afgeknalt en toen viel die cap dus achterover van haar hoofd af...en hij zat wel goed vast. Het is daarna nooit meer gebeurd maar ik vertrouw dat ding toch niet helemaal...dat noemen ze dan een veiligheidscap....dat ding deed meer kwaad dan goed toen hij nodig was! hartstikke gevaarlijk..dat ding zat zo in dr nek vast zeg maar.
Wat ik verder wel echt een enorm pluspunt vind is: de gaten!!! heerlijk gewoon!! geen zweetlucht.
Oh ja en dat ding doet ook altijd een beetje zeer als ik hem opzet...in de winkel zeggen ze dat dat moet omdat hij dus anders idd af kan vallen???
iemand hier dan ervaring mee??

Samantha_

Berichten: 10795
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:34

Is dat hetzelfde principe als de casco helm of weer wat anders? Want ik ben van plan om een casco te kopen maar als deze dan straks verplicht is kan ik beter deze kopen. Weet er ook iemand wat hij kost?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:47

ik heb de goed gekeurde veiligheidscap van horka,lijkt op die van die foto hierboven,maar dan net iets anders.
ik vind het een heerlijke cap Lachen
op wedstrijden bij ons zie je haast niemand meer met die oude engelse moddelen dus rijden,maar bijna alles heeft veiligheidscappen op.
trouwens judith,wij moeten op ponykamp volgende week ook een goed gekeurde cap mee he,dat staat op de site bij het lijstje wat mee moet.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:48

samantha casco heeft idd ook goed gekeurde cappen,maar ook niet goedgekeurde,mijn zus heeft namelijk ook een cao van casco die niet goed gekeurd is.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:49

Heey
die van casco is ook goed hoor zolang dat de cap maar voldoet aan de CE EN 1384 norm dan is het volgens mij goed.

Samantha_

Berichten: 10795
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:56

beautyfull_mickey schreef:
samantha casco heeft idd ook goed gekeurde cappen,maar ook niet goedgekeurde,mijn zus heeft namelijk ook een cao van casco die niet goed gekeurd is.


Welke casco heeft je zus dan?
En wat kost zo'n horka cap ongeveer zoals die jij hebt?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:59

Kaunos schreef:
Het regeltje is dat hij aan de CE EN 1384-norm moet voldoen.


Idd, er is niet één bepaald type of merk cap dat je moet dragen. Er zijn verschillende merken en modellen die aan die EN-norm voldoen, dus je hebt keus. Je vindt ze o.a. in de Divoza-gids.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:29

samantha23"]
[quote="beautyfull_mickey schreef:
samantha casco heeft idd ook goed gekeurde cappen,maar ook niet goedgekeurde,mijn zus heeft namelijk ook een cao van casco die niet goed gekeurd is.


Welke casco heeft je zus dan?
En wat kost zo'n horka cap ongeveer zoals die jij hebt?
[/quote]

ik weet niet welke,er staat gewoon casco op Haha!
maar is al een wat ouder,en raar genoeg geen goedgekeurde,nou hebben ze geloof ik alleen nog maar goedgekeurde.
mijn horka cap,is harstikke fijn,zit heerlijk en was niet echt duur voor een goedgekeurde cap,zo ongeveer tegen de 50 euro aan,maar hij si het wel waard Lachen
is ongeveer dezelfde als de casco cappen van model.
ik heb er geloof ik de horka airstream (of airteam?) van,moet je maar eens gaan kijken bij jullie ergens in de ruitershop voor dat model,hij is niet heel groot en is dus erg fijn.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daimo, GoogleAdsense, IASCrawler, Rainer en 64 bezoekers