rampzalige springles

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 14:15

Gisteren heb ik weer springles gehad. Op zich ging het best wel goed. We waren al vrij fanatiek bezig.
Tot dat moment: Iduna komt omhoog, ik ga naar voren zitten, Iduna besluit toch te stoppen, en ik zeil met volle vaart over de hindernis heen en landt bovenop mijn armen Huilen . Ik viel bijna flauw van de pijn en kon een arm en hand niet meer bewegen. Ondertussen was de ambulance gebeld, die kwam de bak inrijden.
Conclusie: rechterarm gekneusd, linker elleboog gebroken, botje verbrokkeld. Donderdag word ik geopereerd en wordt er een schroef ingezet.
Anders zou ik het risico lopen dat mijn arm nooit meer helemaal normaal kan functioneren.

Ik vind mezelf nu best zielig, heb erg veel pijn en heb ook erg lang over dit verhaaltje gedaan met een vinger... Dat wordt veel rijden Mayo, de komende weken! Lachen


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:16

arme ziel, neem een goede pijnstiller en doe rustig aan!!!!!!

Voorzitster AFM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:19

He jeetje, wat naar.... Veel sterkte ermee en snel weer beter worden!!!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:25

he toch dat is niet zo mooi. Brr en operatie. Moet je lang in het ziekenhuis blijven of mag je vlug daarna weer naar huis?

sterkte hoor

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:43

niet allemaal van die enge verhalen vertellen!!!
vanavond heb ik springles!!!

100X gaat het goed en dan de 101ste X gaat het mis en dan nog flink ook!!!

HEEL HEEL HEEL VEEL BETERSCHAP!!!

groetjes von

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:54

aaah bah wat een vieze verhalen allemaal
im moet zaterdag voor het eerst sinds een half jaar ofzo weer conour springen aaaah bah...... en queen houdt er al zo van om te stoppen

Love the life that you live, live the life that you love

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:57

Ik vind springen hardstikke leuk, maar ja, dit soort dingen dus echt niet!! Tja, hoe voorkom je het, geen flauw idee... kan iedere ruiter en paard overkomen he.
Heel erg veel sterkte, hopelijk heb je goede pijnstillers, en geneest het allemaal prima!
Groetjes, Dorine.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 15:04

Tja wat kan ik zeggen ?? Dacht dat springen zo makkelijk was Verward

Maar ja ik behandel mijn paard toch slecht en ik bereik gelukkig ook niets he Haha! . Mmhh L dressuur en L springen toch niet voor niets Haha! Landelijk dan wel he.

Tip:
Ga eerst eens 'echt' leren rijden en misschien een B proefje te rijden voordat je gaat springen. Zo breek je de volgende keer nog je nek. Dit is een goedbedoelde tip *LOL*. Waarom denk je dat je pas na het behalen van een winstpunt in de B dressuur pas mag gaan springen (landelijk)

Zelf reed ik mijn eerste paard 1 jaar voordat ik ging springen? Met leysander heb ik zeker een half jaar zwaar gedressuurd voordat ik maar over een balk ging Party!!. Puur voor me eigen veiligheid.

Nou succes Haha! maar ja deze kon je verwachten van me. Verward

[edit] Prisca: op verzoek om het maar netjes te houden[/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-09-14 16:42 ]</font>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 15:06

Graag persoonlijke kwesties niet uitvechten via Bokt. En ik durf te beweren dat ik nu niet alleen voor mezelf spreek.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 15:07

klopt wilde dit wel ff kwijt vorige kreeg probeerde zij mij op stal voor aap te zetten. Maarja toen stond ze ook zelf voor aap en niet ik. Schijnheilig Dus hierbij retour.

Ik zal verder geen commentaar geven maar dit is mijn mening. Klaar.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 15:09

Ik zat er wel een beetje op te wachten van je ja..
Bedankt voor je tip, maar ga eerst eens leren rijden Verward Verward . Die vind ik enigszins misplaatst.

Zullen wij gewoon eens ophouden over ons ´meningsverschil´. Misschien kunnen wij dan ook eens leuk communiceren *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 15:15

nu hebben jullie mij nieuwsgierig gemaakt en wil ik wel eens weten wat jullie meningsverschil is. Schijnheilig Scheve mond\ Scheve mond\ Scheve mond\ Scheve mond\ Scheve mond\ Scheve mond\ Scheve mond\

groetjes [naam]

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 15:18

haha von
die wil ik trouewns ook wel eens weten *LOL* *LOL*

Love the life that you live, live the life that you love

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:23

Prisca: zij breekt haar arm en jij geeft zo'n k*treactie (excusez-moi). Wat jullie onderling hebben weet ik niet: maar negeer haar dan gewoon op bokt joh.... Als je iemand niet aardig vindt, dan hoef je dat niet zo te laten merken. Ik vind het echt veel te ver gaan!

Puma: heel veel beterschap! Ik weet van dichtbij hoe pijnlijk t is (mijn vader heeft 2x vanalles gebroken en mijn vader is niet zo'n aansteller). Sterkte!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:28

Oei!! Das niet zo mooi en waarschijnlijk ontzettend pijnlijk! Heel veel beterschap en sterkte met die operatie Scheve mond\

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:34

Heel veel sterkte!
Ik weet meteen weer waarom mijn instructrice altijd roept dat we niet voorover moeten gaan zitten! Ben zelf ook al een keer over de kop gegan omdat mijn pony de balk voor hem uitschopte en er toen over viel... Gelukkig had ik toen alleen een gekneusde pols.
Heel veel beterschap met je arm!!!!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 17:06

Allemaal heel erg bedankt voo jullie reacties, Bokt heeft me vanmiddag in elk geval al lekker beziggehouden. Heb een hele hoop oude berichten kunnen lezen (aangezien ik hier nog niet zo lang ben)

Om jullie er niet verder mee te belasten hebben Prisca en ik een en ander verder via PB besproken.
Vriendinnen zullen we waarschijnlijk nooit worden, maar ik denk niet dat er nog vijandige berichtjes over en weer zullen komen, toch? Knipoog


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 17:10

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Ik hoop dat je begrepen hebt wat ik zei het is allemaal goed bedoelt Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed .

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 17:55

Puma wat naar dat dit je overkomen is, ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en laat je maar eens lekker verwennen. Beterschap Greetje

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 19:43

Met de ambulance opgehaald? je kon toch nog gewoon lopen???? Je had toch wat aan je arm. Verward
Hmm ik heb mijn been gebroken en ben vervolgens ook geopereerd en heb er 2 pinnen in gehad, maar een ambulance.......nee naar de auto toegekropen.

Maar veel succes voor de volgende keer als je gaat springen.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 20:07

He bah, ik zal voor je duimen dat het allemaal een beetje snel geneest.
succes.

Navragen is beter dan afvragen.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 20:15

Mytens, lopen op dat moment, nee!
Ik kan je vertellen dat ik maar net bij bewustzijn bleef van de pijn. De arm was van schouder tot hand totaal onbeweegbaar door een centraal botje in de elleboog dat aan gort is.

Verder denk ik dat je niet voor een ander kan oordelen of die een ambulance nodig heeft, puur en alleen omdat je dat zelf niet nodig had. Beetje onsympathiek van je...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 20:20

Eh, houden we het netjes op het forum? Dames Verward

Verder Puma sterkte ik hoop dat alles straks na het helen nog net zo goed werkt als voorheen!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 17:29

Onsympathiek ? Het is maar net hoe je het opvat. Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt en dat was mijn been (daar hoor je mee te lopen). Onderbeen hing er los bij want mijn scheenbeen was afgebroken maar ben met de auto gegaan.
Maar ik heb een keer een middag bij de EHBO gezeten en daar komt ook de ambulance binnen en dan liggen er mensen in (niet met nekletsel want die worden meestal met de ambulance uit voorzorg meegenomen) die 5 minuten later weer zo het ziekenhuis uitlopen . En dan denk ik tja....het is niet altijd nodig.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 19:39

heeeeeeel veeeeeeeeeeel sterkte!!
kus saskia

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Bloemetje75, LaDonna75, mika11 en 122 bezoekers