Deken: hoeveel gram?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Deken: hoeveel gram?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 09:04

Mijn paard komt deze winter onder een kapschuur in een buitenstal te staan.
Nu heb ik een Kavalkade-deken met een soort nepbont gevoerd, die had hij vorig jaar de hele winter op toen ze nog in de schuur stonden.
Ik heb geen idee hoe warm die deken is, wel weet ik dat Bill toch nog een klein beetje harig wordt onder die deken.
Voor deze winter is dat dus niet genoeg.
Ik wil beginnen met de Kavalkade zodra hij van het land komt, mar als het kouder wordt wil ik hem een dikkere deken op doen. Hoeveel gram heb ik dan nodig? 300 of 400?
Kan iemand me een deken aanraden?
Hij hoeft niet waterdicht te zijn, wel goed scheurvast Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:10

Ik zou een 400 grams nemen en mocht hij het van de winter alsnog wat fris hebben kan je die anderen teddy-deken ook nog als onderdeken gebruiken.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:11

400 grams is idd wel handig dan.

Ik heb zelf een Harry's Horse maar die overleeft het volgens mij niet als ze ermee op de wei zou hebben gestaan.
De Rhino (of was het nu Rambo Verward) dekens zijn wel heel erg sterk. Heb ik een regendeken van gehad en die is nu (na 2 jaar, ook met andere paarden op de wei staan enz.) nog steeds niet kapot. Wel iets duurder maar dan heb je ook wel wat Lachen

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:19

Gram zegt niet zo heel veel...
Immers, je kan een heel dikke winterjas kopen, maar als het bij de kraag neit goed sluit, dan heb je het nog steeds koud! En als de buitenstof de wind doorlaat, dan heb je helemaal niets aan een dekbedvulling.

Ik denk zelf dat je geen betere koop kan doen dan een echte Rambo Wug. Ik zou als ik jou was voor die paarse gaan. Kost wel boel euri, maar dan heb je ook wat.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 12:30

Hij komt op stal te staan, en ik hoef sowieso geen deken met een halve hals. Het is dus niet de bedoeling dat hij ermee in de wei gaat, het is alleen een staldeken, die alleen wat dikker moet zijn omdat hij ipv in een schuur in een kapschuur komt te staan.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:44

Ik heb voor Kore altijd zo dik mogelijk omdat haar haar snel aangroeit. Ze staat in de winter namelijk ook vaak halve dagen op de wei, dus dan mag dat wel.
Ik heb voor Kore een 350 of 400 grams (weet niet zeker, volgens verkoper natuurlijk 400), en daaronder een onderdeken van Divoza die volgens beschrijving 300 is maar er maar als een 150-200 uitziet vind ik. Toen het afgelopen winter zo hard vroor met wind er bij had ik er ook nog een wollen deken onder liggen...! Zo dik mogelijk dus voor mij!!

Ps, ik heb nog een Harry`s Horse deken te koop, blauw, 400 grams, maat 205... zie topic, of pb maar even! Hij is redelijk waterdicht (kan een dag in de miezerregen) en ziet er nog goed uit. 2 winters gedragen.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 12:45

Ik heb geen belangstelling voor die harry's horse, want hij is veel te groot. Je bent aardig aan het spammen met dat ding Frusty

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:48

Oh sorry hoor, hoeft niet zo agressief te zijn! Weet ik veel dat je dat al gezien had! Ik wil m inderdaad graag verkopen ja, mag ik?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 12:56

van mij wel, maar niet in mijn topic. Dit is niet het eerste topic waar ik dat ding in voorbij heb zien komen. Frusty

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:00

Yeah sure, dream on....

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:25

Ik heb deze deken voor mijn paardje besteld voor de winter

Afbeelding

Pagony Tiger Outdoor Heavy (bst.nr.: 60064)
Jaaraanbieding: met gratis halster en halstertouw! De beste deken voor het slechtste weer. Deze deken heeft een 600D ripstof buitenstof en 370-grams thermovoering. Voorzien van Teflon coating zodat hij schoon en waterafstotend is. Bovendien waterdichte en ademende buitenstof. Optimale bescherming! Voorzien van staartflap, beenriemen en kruissingel. Tevens met loopsplit. (leverbaar vanaf augustus)
€ 89.95

In het ijsblauw is hij erg mooi!
(Heb ook een ijsblauwe katoene zomerdeken namelijk)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:32

Ik ben heel veel verschillende dekens. Het verschil is wel dat die van mij buiten staat. Ik heb een met wol gevoerde waterdichte winterdeken. Deze is 500grams. Hij heeft het snel koud en is komt moeilijker in en uit zijn haar (21 jaar oud). Ik denk dat die dikte voor jou veel te dik is. Dan heb ik nog een 200 grams, die vind ik zelf iets te dun en daar ligt altijd een 150 grams overheen. Dus 300/350 grams. Hierbij staat hij dan op stal in een dichte schuur (natuurlijk wel met een deur Haha! ) .
Volgens mij hebben ze nu hele mooie deken bij divoza (pagony?) die foto staat hierboven al ergens. Dat is een deken van 375 grams voering. Ik denk voor jou wel een mooie deken. Geloof dat die ook niet zo duur zijn! Ik weet iemand die die medium heeft en die is er heel tevreden over. Het zijn mooie dekens! Volgens mij zijn ze er wel alleen in 2-tones kleuren.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:32

heb je die al gekocht?? Is hij ook echt zo mooi en dik? Ik heb daar nl ook over zitten twijfelen, maar ik wil denk ik toch liever een halve hals....

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:39

Je kan ook een losse hals kopen Haha!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:40

Ik heb hem nog niet in huis want hij is momenteel uitverkocht, hij komt eind augustus pas, maar ik denk wel dat het een goede prijs/kwaliteitverhouding is als ik het zo lees, het zal geen Rhino all weather super deken zijn, maar het is maar voor op stal dus dan hoeft het van mij niet zo'n 300 euro duren deken te zijn hoor. Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:40

Echt dik is ie niet. Maar het is wel een mooie deken. Ik heb hem zelf niet maar wel gezien bij divoza.
Alle versies zijn trouwens mooi, vanaf de light tot de heavy!
Maar dat ze niet zo dik zijn wil niet zeggen dat ze niet warm zijn! Wat de warmte betreft heb ik er geen ervaring mee maar mooi zijn ze wel Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:46

Ik heb de pagony ultra van Divoza.. Donkerblauw. Als staldeken super !! Hij is alleen niet waterdicht, maar dat hoefde voor jouw toch niet ??
Prijs, kwaliteit ben ik erg tevreden over.
En hij staat er niet onder de zweten, wat ik dus met een vorige deken wel had. Hij was ongeveer 80 euro en 500 grams..
Hij heeft er de hele winter onder gestaan en geen wintervacht gehad.
Afbeelding

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:59

Kijk bij beide fotos eens goed naar de pasvorm om de bips heen...
Sommige mensen zal het bevallen, maar eh...
Dat kan beter.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 00:15

Ik ga al die dekens eerst eens rustig in de winkel vergelijken, en dan kijk ik wel wat ik doe. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 00:19

Voor Billy kun je misschien een Hypo-deken (Wijchen, niet die keten) overwegen. Dat zijn fijne dekens, ze zijn vooral erg stevig. Je hebt ze in verschillende zwaartes, ik heb de zwaarste voor de syberische winters. Het is even hijsen om m er op te krijgen, maar het is wel een fijne warme deken Lachen.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 13:36

Ik twijfel nu tussen de Rambo en die hyposport.
ga es ff kijken of iemand op stal een Hypodeken heeft Lachen