Entree paardenmarkt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Entree paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 02:32

Nu had ik het er net over om misschien zometeen eens richting een paardenmarkt te vertrekken,we hebben toch vakantie.
Ja maar wat kost dat aan entree vroeg mijn vriend.
Nou kan ik me niet herinneren dat ik ooit entree heb betaald maar hij vroeg maar door en nu twijfel ik.
Dus mijn vraag om even zeker van mezelf te zijn.Betaald men nu wel of geen entree bij een paardenmarkt(bemmel)


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:07

Ik heb in bemmel nog nooit entree betaald (ergens anders trouwens ook niet hoor)
Maar goed in bemmel vindt je tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar shetlanders helaas. Dus ik ga liever naar elst over een paar weken.

Naar mijn weten geen entree dus voor paardenmarkten!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:10

Vraagje: vinden jullie de ellende op paardenmarkten (vakantie)vermaak? Verward

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:21

Naar mijn weten betaal je ook geen entree op paardenmarkten hoor. Ik heb het ook nog nooit gehad en nog nooit van gehoord.

Siësti van de Rythpluim

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:37

Botervlieg schreef:
Vraagje: vinden jullie de ellende op paardenmarkten (vakantie)vermaak? Verward


Wat is dat nou voor een rotopmerking? Iemand moet toch zelf weten of ze naar een paardenmarkt willen gaan?

Ik vind persoonlijk met dit weer dat ze meteen als de handel een beetje is afgelopen (rond een uur of negen 's ochtends) ermee moeten stoppen omdat het gewoon te warm wordt voor die beesten.
Ik ga er zelf ook praktisch nooit naartoe of ik moet toevallig net in de buurt zijn en nog wat nodig hebben.

Ik ben dit jaar nog naar geeneen markt geweest, eigenlijk al jaren niet meer..
De laatste keer kwam ik met een veulen thuis en dat is niet meer de bedoeling nu. Maar dat wil niet zeggen dat andere mensen er niet naar toe zouden mogen kom zeg!
Waarom je er naar toe gaat is voor iedereen persoonlijk en daar zou je je niet voor hoeven verdedigen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:56

Ik vind een paardenmarkt wel leuk, al is het wel ellendig om aan te zien dat (vooral die shetjes) met een nummer op hun kont naar het slachthuis verdwijnen als ze niet worden verkocht.

Maar voor ons een kans om het leven van zo'n beestje te redden!

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:00

Botervlieg schreef:
Vraagje: vinden jullie de ellende op paardenmarkten (vakantie)vermaak? Verward


Zegt ze toch niet? ze zegt: het is "toch" vakantie.
Daarmee bedoeld ze dat ze alle tijd heeft! Misschien is ze wel ergens naar opzoek?

Ik weet niet wat het kost.. voor zover ik weet niets! Knipoog

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:59

Voorschoten waar ik altijd kom kost ook niets.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:14

nee hoor geen entree...

Dag lieve mama...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:11

Botervlieg schreef:
Vraagje: vinden jullie de ellende op paardenmarkten (vakantie)vermaak? Verward


Het toeval (?) wil, dat ik op een ander paardenforum net dit bericht onder ogen krijg:

Citaat:
Hallo allemaal,

(...) naar de Bemmelse
ponymarkt geweest.
Bij de eerste straat van het (feestelijk) gebeuren stond ten eerste al een
hele grote veewagen, zo een die naar Italie en Spanje rijdt met levende
have.
Toen gebeurde het, er werd een hele kudde shetlanderveulentjes opgeladen en
wel zo ontzettend ruw, dat ze achterwaarts van de (anderhalve meter hoge)
klep vielen achterop hun hoofd.
(...)
Ik heb nog nooit zo'n schandelijke vertoning gezien, vette kerels met
zweetoksels en een slecht gebit en een pijp in hun gore bek.
De hoeveelheid kreupele, zwakke en zielige mishandelde pony's stonden in de
blakerende zon, zonder water, bij een pony stroomde het bloed uit zijn mond,
kleine rode vlekken makend op de hete stenen onder hem.
Een ander paard stond met westernuitrusting op in een winkelstraat en hij
had een enorme dubbelslag bij zijn uitademing en het zweet dreef hem van
zijn rug.
Ik was verbijsterd, echt compleet verbijsterd (...)
(...)ik was letterlijk
misselijk van de markt geworden.(...)

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:42

Ik ben zelf niet geweest maar ik heb dit soort praktijken nog nooit gezien in bemmel.
Een kennis van mij is ook nog geweest maar die heeft ook geen misstanden gezien.

tja er zullen best wel slechte handelaren en dergelijke tussen zitten maar voor velen is het echt een jaarlijks terugkerend festijn waarbij er op een eerlijke manier wat gehandeld wordt.

Ik kan er niet over oordelen wat er vandaag zou zijn gebeurd want ik was er niet bij.
Als het echt zo erg was had ik trouwens wel ingegrepen en niet alleen een berichtje op een forum geplaatst maar.
Het lijkt misschien onmogelijk om in je eentje er iets van te zeggen maar aangezien veel omstanders het waarschijnlijk met je eens zijn valt dat wel mee.

In ieder geval is de markt nu afgelopen dus daar hoeven we ons geen zorgen meer om te maken nu!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 18:47

Nou we zijn gewoon geweest en ik had gelijk.Wat nou entree.

Wat heb ik een mooie (grote) pony's gezien,wow gewoon. Bloos!
Bv een mooie bruine arabier Vingers aflikken ik denk een E maat,maar acherm de stand van zijn hoeven.Scheef en hartstikke ongelijk.
Of een super sjieke Fries Vingers aflikken ,ik zag er niks aan en hij was dan ook behoorlijk in trek Hij stond daar met nog 5 friezen die van iets mindere kwaliteit waren.
Waar ik helemaal gek van was,was een heel minifriemel shetlandveulen,mooi lichtpalomino en oh zo klein, OK dan! ,Maar daarmee kom je gelijk aan de keerzijde van de markt Verdrietig
Al deze miniveulentjes werden idd opgekocht door een de zelfde boer.Wij liepen toevallig net in de buurt van die vrachtwagen.Komt daar een man of 4 aan met ieders een stuk of 5 van die veulentjes en idd dat ging er erg ruw aan toe Huilen ommige vielen tijdens het lopen naar de wagen toe al meerdere malen om.Ik vond het niet om aan te zien,maar mijn vriend had nog nooit een paardenmarkt van dichtbij gezien en ik heb hem mee naar de vracht wagen gesleurd en laten zien hoe vreselijk deze mannen bezig waren.Hij stond(net zo goed als ik) zich vreselijk kwaad te maken en durfde amper te kijken.De veulen werden op een grote hoop GEGOOID en zo naar binnen getrokken aan de staart,hoofd of benen en werkte dat niet dan werden ze op getild en GEGOOID.Jezus wat een ellende!!!!Opmerkingen van mijn kant en zekers ook van andere mensen die het zagen vlogen in het rond,maar ach wat weten wij er nou van he?
Daar liepen de mannen weer de laadklep af met als opmerking,heb je er nog meer gezien?en ze liepen weer terug de markt op om er nog meer te halen.Dat is voor mij wel het toppunt van dierenmishandeling hoor.Vreselijk.
Aan de andere kant van de markt stond een geweldig gave hengst,super mooi gewoon,maar wel naast een merrie natuurlijk,dus meerdere malen,hup erop he.Op zich ging daar niks mis want de merrie wilde het graag,maar welke idioot zet nu een hengst naast een merrie? Verward
Op zich viel het allemaal best wel mee,op een paar uitzonderingen na.
Wat mij ook opviel zoals hierboven ook al gezegt!Hebben deze beesten geen water nodig,zo midden in de zon en flink geheen en weer?Water was er wel degelijk en dat werd ook omgeroepen,maar niemand maar dan ook niemand zag ik met water lopen.Dat kon ik ook niet begrijpen.
Ik was expres zonder geld gegaan want ik stond me echt op te vreten.Sommige mensen hebben echt het verstand van een pruim
Dat men naar de markt gaat met zijn beesten ala,maar de kopers,die zou je zo met een strop aan de hoogste boom willen hangen,vreselijk gewoon Huilen Ik ben op den duur gegaan,niet alleen ik,maar ook mijn vriend wilden er niet langer blijven.Ik ben vaker op markten geweest,maar deze sloeg alles en dan met name die boertjes die die shetjes opkochten en in de veewagen gooiden

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:55

Tja dat is waarom ik eigenlijk nooit meer naar bemmel ga!
Veel shetjes en je weet wat daar meestal mee gebeurd.

Ik heb overigens geen rare verhalen gehoord over vandaag maar ja ik heb ook maar 1 persoon gesproken die er heen was geweest en hij had geen vreemde dingen gezien.
Tja ik ga (als ik al naar een markt ga dan) toch liever naar een markt waarbij er goede controle is en waar de paarden van tevoren worden bekeken en waar er wordt gezorgd dat elk paard genoeg water krijgt.

Maar ja afschaffen zullen ze de markten toch wel niet......

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:06

kaj schreef:
Tja dat is waarom ik eigenlijk nooit meer naar bemmel ga!
Veel shetjes en je weet wat daar meestal mee gebeurd.

Ik heb overigens geen rare verhalen gehoord over vandaag maar ja ik heb ook maar 1 persoon gesproken die er heen was geweest en hij had geen vreemde dingen gezien.
Tja ik ga (als ik al naar een markt ga dan) toch liever naar een markt waarbij er goede controle is en waar de paarden van tevoren worden bekeken en waar er wordt gezorgd dat elk paard genoeg water krijgt.

Maar ja afschaffen zullen ze de markten toch wel niet......


Ik vind het eigenlijk wel goed als "wij bokkers" paardenmarkten bezoeken, dan is er misschien enige controle (wel het telnr. van politie en Dierenbescherming meenemen) Ik ben al jaren niet meer geweest, maar de keren dat ik er ben geweest (den bosch) ben ik niet bang geweest om mijn mond open te trekken, en desnoods de inspectiedienst te bellen. Ik heb er wel eens voor kunnen zorgen dat zo'n handelaar een boete kreeg! dat geeft een voldaan gevoel. Hoe meer gewoon publiek (dus geen handelaren onder elkaar) hoe meer "controle" toch ?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:12

Daar heb je gelijk in Mist!

Maar ik kom zelf eigenlijk nooit meer op markten. Als mensen hun mond maar durven opentrekken dan zul je zien dat de "slechte"handelaren een stuk minder ruimte hebben om dit soort praktijken te laten zien. Want als alle omstanders zich ermee gaan bemoeien moeten ze wel luisteren.

Lilly97

Berichten: 250
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:16

Ik ben vandaag ook naar Bemmel geweest. Hele extreme dingen heb ik niet gezien, gelukkig. Maar die lomperikken die gaan meppen met hun wandelstok, de dieren die verstrikt raken in het touw waar ze aan vast zitten en het veels te warme weer vind ik al erg genoeg. Gelukkig heb ik mensen gezien die water rond brachten.
He, toevallig is het nu op tv gelderland. Een veulentje is erbij gaan liggen in de zon en z'n eigenaar heist 'm omhoog om pottekijkers te voorkomen. Verdrietig

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:33

kaj schreef:
Daar heb je gelijk in Mist!

Maar ik kom zelf eigenlijk nooit meer op markten. Als mensen hun mond maar durven opentrekken dan zul je zien dat de "slechte"handelaren een stuk minder ruimte hebben om dit soort praktijken te laten zien. Want als alle omstanders zich ermee gaan bemoeien moeten ze wel luisteren.


Kaj, in mijn verslagje zie je vaak (...).
Daar staat o.a. in beschreven hoe de schrijver ter plekke heeft gereageerd.
Spontaan en direct (verstandiger was waarschijnlijk geweest om politie of inspectie in te schakelen).
O.a. geprobeerd een cameraman van (regionale?) tv er ongemerkt op attent te maken. Lukte niet. (Luistervink in de buurt.)
Dat is toen nog linke soep geworden (niet voor de handelaars).

Cheese! Maar verstandig reagerende bokkers op markten: !!!
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:04

Markten zijn niet altijd leuk, maar ik ben zaterdagochtend ook nog geweest en niet met lege handen thuis gekomen helaas moet ik hem weer verkopen, maar zijn moeder hadden ze gewoon al verkocht en hij stond er alleen. Op dat moment zag ik de slager handelen met shetlandveulentjes hij had er al een paar opgekocht en hij wees ook naar hem. Dus ik meteen vragen wat kost hij en ik heb hem gekocht. Helaas moet ik hem weer verkopen, maar zo'n mooie hengst laat ik niet door de slager worden gekocht!

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:08

Niet te vergeten: op de markten zoals in Bemmel staan al die lieve shetlanderveulentjes van mensen die zo nodig elk jaar een onverkoopbaar veulentje bij hun shet willen fokken. Plus alle onooglijke kruisingen van mensen die een bels x arabier het einde vinden. Denk dus ook zelf even na voordat je je paard laat dekken en zorg dat je eerst een koper vind (of hou hem zelf). Scheelt weer een hoop reacties!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 15:20

In bemmel weet ik niet, in Utrecht betaal je wel entree geld, denk dat het verschild hoor per markt, anders zou ik gewoon voor de zekerheid geld mee nemen, zit je altijd goed!

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 15:22

Nerootje schreef:
In bemmel weet ik niet, in Utrecht betaal je wel entree geld, denk dat het verschild hoor per markt, anders zou ik gewoon voor de zekerheid geld mee nemen, zit je altijd goed!

??? in utrecht betaal je geen entree hoor . Verward nog nooit entree betaald Verward

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:44

Ik vind dit echt zo vreselijk he, als ik die verhalen hoor over die shetlandveulentjes. Ik zou dan meteen een opvangcentrum willen beginnen ofzo, maar ja, het is dat ik er het geld niet voor heb!

We zouden eigenlijk een keer een meeting moeten houden op zo'n markt en dan met z'n allen eens een flink babbeltje maken met al die k*thandelaren! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 22:32

Georgette schreef:
We zouden eigenlijk een keer een meeting moeten houden op zo'n markt en dan met z'n allen eens een flink babbeltje maken met al die k*thandelaren! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!


zal niet veel uithalen, om een discussie te kunnen voeren moeten BEIDE partijen over een stel hersenen beschikken Knipoog .
maar ja je hebt gelijk bij sommige handelaren is het schandalig. zelf nooit naar de markt geweest, dat kan ik niet over mijn hart krijgen, maar als ik dan andere verhalen lees, zie en hoor mensen die TOTAAL NIETS van paarden afweten, maar ja, zo een lief shetje van een kleine halve meter... dat kunnen we in kofferbak meenemen en in de kippenwei zette, ze zijn gelijk een hondje hé... . ik zou alle paarden en pony's alleen maar uit medelijden kopen... (ik zeg nu wel niet dat alle handelaren op de markt verwaarlozen en/of mishandelen, maar het merendeel toch hier in België.. )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, SentiBot en 102 bezoekers