theorie en de werkelijkheid...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 19:55

Terroristen die zo'n daad doen, krijgen snel veel aanhangers. Het is een soort reclameboodschap. Natuurlijk zijn er heel veel mensen tegen zo'n aanslag, maar er zijn er ook, die een soort 'samenhorigheid' of hoe moet ik het zeggen, krijgen, omdat ze tegen de Amerikanen zijn.

Daarom wordt zo'n aanslag altijd opgeëist door de terrostische beweging die erachter zit.
Er zijn al veel "bekendmakingen" binnengestroomd, maar welke nu de 'ware' is (het klink allemaal zo vreemd), komt natuurlijk nog niet zo snel naar voren. Ik vind het zo raar, uitdagen en aanhangers maken tegelijk en dat door 1000 mensen de vermoorden... Scheve mond\ Verdrietig
Het si zo onmenselijk... zo precies een computerspelletje... Verward terwijl er toch heel wat emotioneels achterzit, waar op zo'n moment geen rekening mee gehouden wordt.
Iedereen heeft maar 1 leven, waarom zou je het leven van zovelen anderen dan ontnemen. Ik vind het zo shockerend..


Suzanne F.

Berichten: 49152
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:59

Ja, ik ook. Ik hoop dat ze snel de echte daders vinden en straffen. En die duizend mensen kunnen er best weleens tienduizenden worden. Het lijkt net een film, Independence day.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 20:01

ik vind het maar ziek dat je voor zoiets verantwoordelijk wil zijn.
die zouden ze van mij ook allemaal in een flat of vliegtuigje mogen zetten en dan leuk laten botsen.
sorry maar snap het gewoon niet dat je zoiets kan bedenken

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 22:14

Bij iedere vorm van terreur die ter wereld gepleegd wordt, zijn er altijd weer dezelfde gekken die dat gaan opeisen, om hun eigen ideeën maar weer eens onder de aandacht te brengen. Dat is wat ik elders op dit forum ook een beetje bedoelde met "round up the usual suspects". Het is dus iedere keer opnieuw een enorme tour om uit te vinden wie erachter zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 23:46

Eigenlijk vindt er overal saamhorigheid en binding plaats. WIj met Amerika en de rest van de westerse wereld; zij hielpen ooit ons en wij zullen hen op onze beurt helpen.

In de samenleving waar anti-amerikanisme heerst gebeurt hetzelfde, maar dan andersom.

Op tv waren mensen van de ten kate markt hier in Amsterdam. Er werden geen uitspraken gedaan,maar er schemerde ook een soort anti-amerika door. Dat vind ik toch wel vreemd voor mensen die ervoor hebben gekozen in een kapii
talistisch westers amerika-gebonden land te wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 23:49

Citaat:
Op 2001-09-12 23:46, schreef Lovely:
Op tv waren mensen van de ten kate markt hier in Amsterdam. Er werden geen uitspraken gedaan,maar er schemerde ook een soort anti-amerika door. Dat vind ik toch wel vreemd voor mensen die ervoor hebben gekozen in een kapii
talistisch westers amerika-gebonden land te wonen.



tja... elk voordeel hep z'n nadeel Haha! nee ff serieus, ik denk dat je niet zo simpel "kiest" voor een land om te gaan wonen, maar da's mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 23:53

Wel als je daarvoor in een arabisch land woonde en voor je eigen (economische) welvaart naar Nederland emigreerde, in dit geval ging het om een arabische meneer.

wat ik meer bedoelde is dat die man en ik allebei in deze stad wonen, mijn hart gaat uit naar amerika en hij vindt het hun verdiende loon.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:35

Over dat anti-Amerikaanse denken: toen ik op de middelbare school zat, was er veel discussie over Kernwapens en zo (lijkt wel eeuwen geleden). Heel weinig jongeren waren toen pro-Amerikaans. Ik denk dat niemand van die mensen nu op straat staan te juichen, maar in ieder geval was het wel zo. Gelukkig zijn we met zijn allen iets meer genuanceerd geworden.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 21:00

Oh, wees gerust. Hier in België is het merendeel anti-Amerikaans aan't worden. Toch bij de mensen waar ik mee om ga (en nee, die zijn niet supermarinaal Knipoog ). Amerika heeft inderdaad al regelmatig zitten 'poken' in andere lnaden, maar ze hebben ook wel al goede dingen gedaan. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 02:10

Volgens mij moeten we in West Europa wel toegeven dat wij met Amerika samenwerken als onderdeel van wat ook wel genoemd wordt "de westerse wereld". We zijn in zekere zin afhankelijk van elkaar.
Economisch en politiek is het een groot land, alhoewel niet het grootste ter wereld, maar toch.


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 12:10

Om ff te reageren op het eerste (achterhalen schuldigen en opeisen dit soort acties): Bin Laden heeft eeder betrokkenheid ontkend bij aanslagen waar ze hem toch nog sterk van verdenken.

Verder over dat anti-Amerika gevoel of dat het hun eigen schuld is...het is nooit 'hun' eigen schuld, moet je kijken hoeveel onschuldigen er zijn getroffen. Maar de Amerikaanse leiders hebben met al hun politieke beslissingen in het verleden zeker bijgedragen aan de haat die sommigen voor hun voelen. In het verre en recente verleden. Je kan mensen (zoals de Palestijnen) hun anti-amerikaanse gevoelens niet kwalijk nemen. Ze hebben dagelijks te maken met mensen die gedood zijn door Amerikaanse wapens.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 12:13

Wat als die aanhangers hier in Nederland zitten? Wat doen we daar aan? Deze tegenstanders van Amerika zijn moslimfundamentalisten, dat zijn tegenstanders van de vrijheid. willen wij die mensen in ons democratisch land waar vrijheid in een hoog vaandel staat? Vergeet niet dat deze mensen ons niet respecteren omdat we andersdenkenden zijn!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 13:23

THERE IS NO GOD !

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:58

Nou ik ben in veel gevallen tegen het door Amerika gevoerde beleid (alleen al hun rem op de anti-racisme en milieuconferenties! en hun bemoeienissen in de heeeele wereld) en ik ben geen moslimfundamentalist. Verder zijn de meeste moslims echt niet tegen vrijheid, hun God staat ook nie ttoe dat zij onschuldigen doden, veroordeelt terrorisme etc. Helaas werkt dit alles nogal stigmatiserend, maar meestal onterecht. je kan een Moslim op straat niet aankijken op wat zijn terroritische geloofsgenoot aan de andere kant van de wereld uitricht. Net zo min als iemand er mij op kan aankijken dat mijn terroristische geloofsgenoten in Ierland zich misdragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 15:09

go Gail, dat ben ik volkomen met je eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 00:25

Je kunt niet 'zomaar iemand' iets kwalijk nemen omdat ie toevallig arabisch spreekt. De aandacht gaat nu uit naar arabieren en moslims, ze zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde.

Wat Desiree zegt kan ik me ook wel gedeeltelijk in vinden, vandaar ook mijn eerste berichtje.
Die man en ik wonen beiden in dezelfde stad, maar hebben kennelijk andere opvattingen over kernzaken als vrijheid, democratie etc.
Niet dat iedereen hier hetzelfde moet zijn hoor, verschillende meningen houden de zaak helder; het gaat ook om de manier waarop.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-01 17:47

Uiteraard is het niet 'Bin Laden' die die aanslag zal opeisen, maar de kleinere terroristische bewegingen. Er zijn al heel veel van die 'opeisingen' binnengestroomd, maar daar wordt voorlopig nog niet meer over gezegd. Lips are sealed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, fokfanaat, Geerten, GrapeshotBot, IASCrawler, kimmetje26, larapurdy, Leukertje, MARenAMY, MyWishMax, Roosch, singa, xPabloBokt en 188 bezoekers