Met staart zwiepen en daarvoor straffen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Met staart zwiepen en daarvoor straffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 10:43

Hey, Als je paard met zijn staart zwiept en hij raakt je (dat doet pijn) Moet je je paard daarvoor straffen. IK vind dat niet kunnen
gr. Wendy

Rust zacht lief vriendje, ik mis je


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:48

nou nee, ik geloof niet dat ik een paard daarvoor zou straffen.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:11

Neej idd niet dat doet een paard alleen maar om de vliegen weg te slaan of zo iets!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:40

Zowieso, je paard slaat jou heus niet expres met zijn staart hoor. Het is toevallig dat jij erop zit. Misschien heeft ie een hele lange staart? Verward

Maar alsnog, ik vind niet dat je een paard hiervoor kunt straffen , het is natuurlijk gedrag.

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:20

nee, ik vind niet dat je een paard hiervoor kunt straffen, ik heb ook weleens dat ik de hoeven aan het uitkrabben ben en dat ze dan met haar staart slaat om de vliegen weg te jagen,en dan komt ie per ongeluk in mijn gezicht, het doet dan wel pijn,maar ik geef haar hier geen straf voor, ze doet het niet expres

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:37

Nee, want meestal zit er een vlieg o.i.d. die hij/zij weg wil jagen. Daar ga ik het paard echt niet voor straffen.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:35

Je paard zal niet snappen waar hij voor gestrafd wordt.

boemel

Berichten: 8309
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:17

Ik irriteer me er mateloos aan bij het uitkrabben van de achterhoeven, maar ik straf haar er absoluut niet voor. Volgens mij heeft ze niet eens in de gaten dat ze het doet. Dus ze zou het niet snappen als ze er straf voor krijgt.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:20

Ik straf Soraya er ook niet voor, maar ze raakt me echt altijd. Aan welke kant ik ook aan het borstelen ben. Nu vind ze borstelen altijd al niet echt fijn (vooral de rosborstel, en vooral dan slaat ze met haar staart). Is dat ook gewoon door vliegen? Of zou ze misschien ook naar de borstel slaan ofzo met haar staart?

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:45

Het ligt aan de manier waarop het gebeurt, nu met die vliegen niet.
Maar als ik aan het poetsen ben en ze is geirriteerd en ze slaat me expres met de staart als een soort rangorde schikking geef ik haar dan een duw dat ik daar dus niet van gediend ben. Ze snapt dat dan en zwiept niet meer met haar staart.

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:50

Meestal is het bij mij als ze zwiepen met de staart omat er een vlieg zit ik ga daarvoor niet straffen ik heb nog nooit een pony gehad die het expres deet en ik denk dat ze het ook niet snapt als ik ze ga straffen en ze doen het ook niet expres

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:56

Het paard wat ik in de zomervakantie heb geleasd doet het wel expres.
Hij vind het niks als je zijn achterhoeven uitkrabt.
Ik pak zijn staart altijd even beet en zeg boos: Kappen en dan houdt hij er meestal mee op.
Als hij ermee zwiep om een vlieg weg te halen dan zwiep hij op een andere manier en dan zeg ik er niks van tegen hem (beetje lastig uit te leggen).

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

pmarena

Berichten: 48003
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:30

Erg jammer voor Rena : maar van mij krijgt ze er 1 als ze me zo'n messcherpe zwiep in me gezicht geeft als ik even die achterhoeven uit sta te krabben

Gisteren nog , ik heb eerst dat lijfje ingespoten met vliegenspul , en kijk eerst even of er echt nergens een vlieg zit. Ik pak die hoef , heb hem net de tweede van die 5 secondes die ik nodig heb vast : ZWIEP!! .

Ik kwaad gewaarschuwd dat ze uit moet kijken , geen vlieg te zien uiteraard , pak de hoef weer en op het moment dat ik het laatste rommeltje eruit heb ( 3 seconden later) krijg ik weer zo'n gemene zwiep in m'n gezicht !

Toen heeft ze een schop voor d'r donder gehad , ze weet heel goed dat het pijn doet en kan best het fatsoen opbrengen om EVEN die 5 seconden die staart stil te houden..tjongejonge zeg Boos!

Vooral omdat er dus nergens een vlieg te bekennen is. En zit die er wel dan wacht ze maar HEEL eventjes hoor

Vooral ook omdat ik dan die staart nog vasthoudt en ze die uit m'n hand trekt. Etterbak.

Is voor mij ook iets van respect , ze heeft dat niet te flikken !

Ik wordt er nog kwaad om Haha!

Als anderen dat gemeen vinden :
Prima , maar ik laat me niet pijnigen door een paard dat WEET wat ze doet.

Silvia

Berichten: 3270
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:10

Ook mijn paard weet inmiddels drommelsgoed dat hij maar beter even zijn staart stil kan houden als ik aan het poetsen ben. Schijnheilig
Ik ben het met Pmarena eens dat ze best het fatsoen op kunnen brengen om even niet die denkbeeldige vliegen weg te jagen.

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Morrie

Berichten: 22304
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:20

volgens mij kunnen ze met de staart zwiepen uit protest, b.v. voor de kar, in 2-span en dan zwiepen ze de staart over de leidsels, erg lastig!

We hebben zelfs een paard die altijd zwiept als we vanaf de bok haar naam alleen maar noemen. Ze krijgen consequent een tikje met de zweep als ze zwiepen, in 4-span is het helemaal een nare gewoonte!

Overigens doet mijn eigen paard het bij voorkeur als zijn staart net ingesopt is......of drijfnat is en ik loop achterlangs, heel fijn

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 20:23

Oke, maar ik zat er niet op hoor Sammm. IK vraag gewoon of je daar ÉÉN paard voor moet straffen.

Rust zacht lief vriendje, ik mis je

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:31

Ivanka doet dat nog al eens als ik dr achterhoeven uit sta te krabben, meestal zeg ik wel van: 'he, dat doet pijn Vank!'
Maar niet dat ik haar een mep geef hoor Knipoog Ook niet dat ik tegen haar ga lopen schreeuwen, zeg het gewoon tegen haar Haha!

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:35

Het paard doet het toch niet express? ik zou ze niet straffen hoor...
Alleen een klein zegje..

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:16

Ligt eraan hoe ze het doet. Als ze het doet om vliegen weg te jagen niet. Maar als het uit opstandigheid is, dan waarschuw ik haar wel even dat dat niet mag. Dat doe ik trouwens ook als ze met poetsen de hele tijd perfect stil staat, en als ik haar staart wil vlechten inene belaagd word door vliegen Schijnheilig (terwijl er niets te zien is, tuurlijk sher) en als een gek met haar staart gaat slaan.

wipwop

Berichten: 205
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Opperdoes/Twisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:36

dat zou ik ook niet doen mischien had hij last van vliegen

Lovers Heidi,Pamba,Donna Lovers
Heidi we zullen je nooit vergeten... Verdrietig


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:39

Ik had vroeger een pony die altijd naar je sloeg met de staart als je hem was aan het poetsen Tong uitsteken
Was echt heel gek, hij deed het vooral naar de kant waar jij bezig was en stopte ermee als jij ook stopte met poetsen Clown (hij deed iedere keer van links naar rechts en zo maakte dat ding vaart joh! Haha! )
En m'neer deed het ook het hele jaar door dus het had niet zozeer iets mer "ongedierte" te maken Knipoog

Ik strafte hem er niet voor, had een veel betere manier Haha!
Ik vlechtte de staart, bond hem op, eventueel vliegendeken erop (als het vliegenseizoen was) en zo kon ik hem ongestoord poetsen ipv elke keer zo een zweepslag in m'n gezicht te krijgen. (want die kreeg je gegarandeerd meer dan eens! Bloos! )
Of ik hield gewoon de hele tijd z'n staart vast, als ik niet zoveel tijd had. Lachen

Beest kon mikken hoor! }>
Gek werd je ervan!

Het verhaal klinkt allemaal raar maar jullie hadden erbij moeten zijn *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:18

ik had mickey laats helemala ingespoten,was echt een vlieg te herkennen en opeens vloog die staart vollop in me oog,ja heb ik haar kwaad een tik op haar kont gegeven,maar meer uit schrik van mij,en dus ook omdat er geen vlieg was.
erna heb ik het nooit gedaan en doe ik het ook nooit,maar toen die keer dus wel.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:25

nou als je paard het niet expres doet dan niet straffen.
Maar ik ken een trut van een paard die expres met haar staart gaat zwiepen als je poetst alleen maar om irritant te zijn. Extreme duivel

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:43

spoekie schreef:
nou als je paard het niet expres doet dan niet straffen.
Maar ik ken een trut van een paard die expres met haar staart gaat zwiepen als je poetst alleen maar om irritant te zijn. Extreme duivel


Kijk zo had ik er dus ook 1!

Maar dat was een ruin Clown
Geen overgevoelige merrie Tong uitsteken

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:56

Ik vind dat je een paard daarvoor niet mag sraffen, het paard slaat gewoon naar de vliegen (meestal). En wij jagen de vliegen toch ook weg als we jeuk hebben..
Alleen als een paard het echt express gaat doen dan is het een ander verhaal, dan mag je hem wel straffen (niet te overdreven straffen natuurlijk). Alleen het is af en toe lastig om te zien of een paard het echt express doet want er kan ook een vlieg zitten die jij niet ziet. Hmm.. lastig.

Dit is btw mijn 1500e bericht Tong uitsteken

-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jolynne, Rosalie_91, Waratje en 78 bezoekers