Vrij nemen (werk/school) voor wedstrijdrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Vrij nemen (werk/school) voor wedstrijdrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 19:54

Ik vraag me af of jullie voor wedstrijden ook vrij nemen als het op een doordeweekse dag is. Ik ga nl altijd braaf naar school Bloos maar wil wel eens de vrijdagmiddag vrij nemen als er paarden klaar gemaakt moeten worden..!!!
Hoe doen jullie dat? Vooral op school? Kun je vrij krijgen? Ik neem meestal vrij.....

Gelukkig vallen veel dingen voor mij in vakanties of op zaterdagen maar het zal strakjes wel anders zijn!


sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:56

ik zit nog op school en meestal heb ik wedstrijd in het weekend.maar als het een x op vrijdag valt ofzo dan neem ik wel vrij Knipoog alhoewel vrij Schijnheilig
ze noemen het geloof ik ook spijbelen *LOL* Bloos!

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:56

Gelukkig rij ik alleen wedstrijden op zondag en zaterdag. Anders zou ik inderdaad wel erg in de verleiding komen om vrij te nemen. Je wilt niet weten hoe lang ik er over doe om mijn paardje klaar te maken.
Maar zeker dit schooljaar moet ik dit niet doen. examenjaar Haha!

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:03

De afgelopen jaren (havo) was ik altijd ziek zwak of misselijk als ik een wedstrijd of iets anders met paarden had, hoefsmid en da dus, paard gaat bij mij voor zolang het op school goed gaat Knipoog

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:05

Aangezien het nog altijd zo is dat ik gewoon moet werken voor de kost neem ik echt geen vrij voor een wedstrijd. Er zijn gelukkig genoeg wedstrijden op zaterdag en zondag.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:18

Ik neem geen vrij, maar laat mn moeder een'briefje maken dat ik geen huiswerk kon maken.Maar was toch pas 3 havo, en rijdt bijna alleen op zaterdag of vrijdagavond(heeel af n toe op zondag)

ladietje
Berichten: 38
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:31

vorig jaar heb ik me altijd ziekgemeld op school als ik een wedstrijd op een doordeweekse dag had. volgend jaar zal dat waarschijnlijk wel vaker gebeuren, omdat ik van plan mee te gaan doen aan internationale wedstrijden. als je in een a- of b-kader zit kun je officieel vrij krijgen voor je sport...

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:00

ik mag van me ouders echt geen vrij nemen op vrijdag voor een wedstrijd, alleen als het echt niet anders kan; toen had ik bloedarmoede en was ik heel snel moe enzo... en ik moet me dus gwoon voor zaterdag inschrijven Haha! maar gelukkig ben ik op vrijdag altijd om 10 voor 2 uit!!

............

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 00:09

Als het eens zo uitkwam met een kampioenschap dan nam ik weleens een vrijdag vrij.
Voor avondwedstrijden ed kan ik het meestal wel met de leraren regelen En nu op de universiteit ruil ik als het nodig is weleens met iemand van groep Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:08

Ik krijg geen eens vrij van school maar meestal is dat ook niet nodig
ik rijd het meest in het weekend. Als ik wel vrij moet hebben, en ik
krijg het niet dat zou ik moeten spijbelen. Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:50

Dat zou een mooie zijn, als je vrij van school zou krijgen...
Gelukkig heb ik mijn wedstrijden altijd op zondag (mijn ma zou het niet eens goed vinden door de weeks)

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:25

Ik ben gestopt met wedstrijden rijden omdat dit niet te combineren bleek met m´n werk.
Ik reed SGW menwedstrijden en dan ben je toch gauw 3 dagen van huis en je paarden moeten echt supergoed getraind zijn.
Dat red ik nu dus niet en als ik rijd wil ik alleen voor het hoogste gaan, anders niks............


Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:51

ik zou geen problemen hebben met vrijnemen (ook wel spijbelen genoemd) maarre op vrijdag heb ik nooit een wedstrijd gehad (pas 2 gereden) en als dat wel een kertje komt neem ik gewoon vrij

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:54

bij ons op school mag je er wel vrij voor nemen als het een belangrijke wedstrijd is!!! Maar dit jaar doe ik dat zo min mogenlijk want ik zit in het examenjaar.

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:37

als ik stage heb ga ik gewoon naar mn stage begeleider toe, en vraag of ik dan eerder weg mag, of een andere dag mag werken en die dag vrij, kan altijd en met school, heel simpel ziek melden na de lessen die ik egt niet kan missen, en anders ga ik gewoon een dagje niet. maar ik probeer wel zoveel mogelijk op zaterdag wedstrijden te rijden en evt. vrijdag, dan ben ik meestal toch vroeg uit.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:54

Ik neem er wel vrij voor maar ik heb het ook pas een keer hoeven doen, gewoon ziekgemeld Knipoog

NoireIdylle

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:16

Ik werk 4 dagen per week, als er een wedstrijd door deweeks is, ruil ik gewoon mn vrije dag! Kan gelukkig heel makkelijk. Lachen

[url]Kringkampioen 2014 ZZL met Zhivago!![/url]
Orun niveau 2 allround instructeur! IM/jurylid KNHS

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:49

Ik doe het normaal gesproken niet, genoeg wedstrijden in het weekend. Wel voor Almelo dit jaar, maar dat is een ander verhaal, ook meteen een beetje vakantie. Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 16:57

sophie_kurk schreef:
ik zou geen problemen hebben met vrijnemen (ook wel spijbelen genoemd) maarre op vrijdag heb ik nooit een wedstrijd gehad (pas 2 gereden) en als dat wel een kertje komt neem ik gewoon vrij


Spijbelen doe ik meestal ook maar ik ga het voortaan proberen op een legale manier. Alleen of ze dat pikken bij ons op school? Verward Toen ik stage liep vonden ze alles wel goed. Dan werkte ik op een andere dag langer ofzow. Maar nu moet ik weer naar school....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:00

Jippie schreef:
Aangezien het nog altijd zo is dat ik gewoon moet werken voor de kost neem ik echt geen vrij voor een wedstrijd. Er zijn gelukkig genoeg wedstrijden op zaterdag en zondag.

idem dito

werk/school gaat voor hobbie.
Dus neem er geen vrij voor en als je wilt kun je in het weekend bijna elke week weg.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:56

Als ik een buitenlandse wedstrijd heb, dan vertrekken we al op dinsdag. Moet dan dus vrij hebben. Maar de school heeft hier begrip voor.
Op meerdaagse wedstrijden vallen de junioren rubrieken nog wel eens op donderdag of vrijdag, bij bondstrainingen kon ik ook gewoon vrij krijgen.

She's my lady Lovers

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:58

Ik neem slechts een heel enkele keer een middagje vrij voor een wedstrijd. Maar dan alleen als ik het met m'n vrije uren kan doen en als het niet te druk op het werk is.
En vaak vraag ik anders om zo laat mogelijk te starten. Als ik om 20.00 uur moet, dan hoef ik geen vrij te nemen, om 17.00 uur moet dat dus wel.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:10

Ik werk 36 uur en heb zodoende om de week de vrijdag vrij. Als ik een wedstrijd heb gehad, wil ik graag de ochtend erna met eigen ogen zien hoe het paard erbij staat. Ik kan mijn vrije vrijdag heel gemakkelijk naar de maandag verplaatsen, erg fijn als ik een wedstrijd op zondag heb. Valt een wedstrijd op zaterdag, dan heb ik lekker de vrijdag vrij om alles klaar te zetten. Ik heb dus standaard de dag voor en na een wedstrijd vrij, dat is heel gemakkelijk te regelen. Maar goed, ik heb hooguit zes wedstrijden per jaar, dat is nog te overzien.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 08:53

Ikzelf heb nog nooit gestart op wedstrijden anders dan op vrije dagen (Zaterdag/zondag, 2e paas/pinksterdag, koninginnedag, etc). Een stalgenoot van mij ment en doet tegenwoordig ook de marathons en die beginnen voor de pony's soms al vrijdagmorgen vroeg, of donderdagavond. Ja, dan moet hij wel vrij nemen. Dat lukt hem ook wel. Hij hoeft geen vrij te nemen voor de trainingen, want zijn vrouw, schoonvader, beste vriend en groom en ander groom kunnen hem ook trainen voor de wagen of aan de longe, dus dat is makkelijk. Hij heeft wel eens een wedstrijd terwijl hij net de week daarvoor in het buitenland heeft gezeten (vrachtwagen chauffeur), maar dat lukt altijd prima hoor.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:20

ik zou het wel willen, maar ik denk dat mijn ouders het niet zo'n goed idee vinden Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers