Is dit normaal?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Is dit normaal?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 01:13

Ikzelf vind het niet kunnen, maar hier komt het hele verhaal:

Bij mij op stal staat een vrouw van 70. Op zich geen probleem, maar alleen haar paarden (2) zijn waardevol en de rest is vuilnis en rommel Scheve mond . Zij is de rechterhand van de staleigenaar, staat daar al 14 jaar en denkt de hele boel te kunnen regelen...
Zij staat in een schuur waar nog 3 andere paarden staan en ze zijn in die schuur allemaal dikke vriendjes.

Vanavond gingen M., mams en ik een ronde lopen voor de nacht om te kijken hoe het met de paardjes gaat. Nou is het zo dat die vrouw altijd (dus ook 's zomers) de deuren dicht wil hebben, i.v.m. tocht. Daar zouden ze ziek van worden, van frisse lucht...

Wij komen daar die schuur binnen en moesten gelijk naar lucht happen. Niet normaal hoe heet het daar was!!! De pony is de achterste stal stond te zweten, ogen half dicht, mond open, grote neusgaten en had geen interesse in wat er om haar heen gebeurde. Hebben wij dus 'stiekem' de deuren opengezet voor wat zuurstof. Vervolgens zijn we naar de buurman gegaan en hebben we gevraagd of hij even wilde komen kijken. Hij vond ook dat de pony er niet best bij stond. Hij heeft de eigenaresse van de pony gebeld en het verhaal uitgelegd. Zij zei dat de deur dicht moest en dat ze het morgen wel zou zien (woont op 3 minuten afstand). M. was zo boos en vond het zielig voor de pony, ik ook, maar wilde me er verder niet mee bemoeien. Ze is op de hoogte van wat er gaande is en wij hebben gedaan wat we konden .

Als het mijn pony zou zijn, zou ik binnen 2 minuten op de stoep staan en een tijdelijke oplossing zoeken voor de nacht. Vervolgens zou ik afspraken maken met die vrouw over dat het zo niet kan en dat er wat moet veranderen Verward .

Wat vinden jullie hiervan? Is dit geen dierenmishandeling? Boos!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:15

Lijkt mij een ongezonde situatie. Je schrijft dat die vrouw de rechterhand is van de staleigenaar. In dat geval luisterd ze misschien wel naar hem.
Praat erover met je staleigenaar en vraag hem om zijn mening. Misschien neemt die vrouw van hem wel iets aan...

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:31

Jullie hebben inderdaad gedaan wat jullie konden doen. Maar praat erover met de staleigenaar en vandaag nog. Ik vind het ook erg zielig dat een paard of pony zo op stal moet staan.

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:00

belachelijk!!!!

als 1 van mijn paardjes er zo bij zou staan zou ik dus echt wel komen kijken....
al moest ik ernaartoe gaan lopen.
echt zielig, dat doe je je paard toch niet aan met dit weer.... alle ramen en deuren dichthouden.. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:04

Dom dat de stalhouder geen veearts heeft gebeld. Een paard dat apathisch reageert en ook de mond open houdt is niet gezond. (als je het niet overdreven hebt hoe hij erbij stond). Arm paard met zo'n baas en zo'n stalhouder.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:18

damm alst mijn paard was geweest was ik er al lang geweest!!!
nie normaal toch! maar ja weet zo verder ook niet wat je er aan kan doen dan behalve met de eiegnaar praten..

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:32

Als de situatie zo is als jij omschrijft, dan MOET je actie ondernemen en daarbij volledig voorbij gaan aan de wensen/eisen van de eigenaar. Bedenk dat je als stalhouder geacht wordt dergelijke situaties op te lossen. Wat zou je doen als de eigenaar aan de andere kant van de wereld zat? Punt is namelijk dat als die pony het niet naverteld, die eigenaar de pensionhouder wel eens met succes aansprakelijk zou kunnen stellen voor de dood van die pony. Neem je eigen verantwoordelijk in deze.

happyhorses

Berichten: 59
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:06

dat is toch niet normaal meer... als zei echt denkt dat ze verstand van paarden heeft heeft ze het toch echt hartstikke mis!!! Stoom uit je oren

zimmie
Berichten: 250
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:02

Ik zou ook met de staleigenaar gaan praten en hopen dat ze naar hem wel luistert. wat een suf... is dat mens zeg. Zelf zal ze toch sávonds in huis ook haar eigen boeltje open gooien om te luchten...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:50

Ik neem aan dat die schuur van de staleigenaar zelf is? Als ik hem was zou ik lekker de deuren openzetten. Straks ligt er een pony half dood in de stal bevat door de hitte

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:48

Dat is toch niet normaal, gewoon als die vrouw net is geweest en je verw8 dat ze voorlopig niet komt ff de deuren openzetten, en anders kan ze ophoepelen !!! (sorry maar dit vind ik echt niet kunnen)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 00:53

Het hele gebeuren is ernorm geescaleerd! Ongelofelijke ruzie geweest, nadat de staleigenaar op de hoogte was gesteld (die zich er niet mee wilde bemoeien). De vrouw en de eigenaresse van de pony vonden dat wij er niets te zoeken hadden, ze viel me zowat aan en heeft een kwartier tegen me staan schreeuwen... Heb gezegd dat wij het ook alleen maar goed hebben bedoeld en dat we er in het vervolg ook zeker niet meer zullen gaan kijken. Heb tevens gezegd dat ik het juist heel fijn zou vinden als ik gebeld wordt als iemand denkt dat mijn pony niet in orde is. Maar ja, zij willen het zo, laat het ze lekker uitzoeken! Je bedoelt het goed en krijgt nog een trap in je rug na ook! Op die manier kweek je zo'n lekkere sfeer op stal. Al brandt de hele schuur af, dan zal ik erop tuffen om de brand te blussen, maar me ermee bemoeien zal ik niet. Dit is toch wat ze willen?

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:38

Belachelijk zeg!

Je bedoeld het goed en je voelt je verantwoordelijk voor een pony die zich niet goed voelt.
En dan gaat de eigenaar zo tegen je tekeer.
Maar stel nou dat je niets had gedaan en het was fout afgelopen.

Ik had het juist gewaardeerd dat mensen mijn pony in de gaten houden en mij daarvan op de hoogte houden.
Als je op die manier samen kunt werken dan is dat toch alleen maar leuk!
Dan heb ik het niet over een bemoeial die zich over al mee bemoeit en waar het in zijn/haar ogen nooit goed is.
Maar in deze situatie was ik echt blij geweest als je zo had gehandeld.

Je krijgt nu denk ik wel de neiging om j er niet meer mee te bemoeien.
Maar stel nou dat er weer iets gebeurt met haar paarden wat jij niet vind kunnen of zielig is voor het paard.
Wat zou je dan doen na wat er nu is gebeurt?

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:15

echt compleet belachelijk!!!! Bloos!

die M en ? zijn echt een stel idioten bij elkaar, ik heb ook nog steeds de hoop dat ? een keer heel hard van haar paard af sodemietert en haar heup breekt en dat M 1 of andere enge dodelijke ziekte krijgt.

( ik sta hier ook op stal en heb ook al menig aanvaring met hun gehad!)
die mensen gunnen een ander het licht nog niet in de ogen en wat je ook doet het is toch nooit goed in hun ogen!!!

als het fout was gegaan dan had quellian net zo goed de wind van voren gehad.
quellian en ik hebben daar ook al een keer ruzie met hun gehad omdat we een baal kuil uit elkaar hadden staan trekken 's avonds laat omdat deze op het punt stond om in de fik te vliegen ( rook kwam er al vanaf)
dat hadden we volgens hun niet mogen doen, want dat zag er zo rommelig uit Verward
echt een stel mongolen die twee...
ik mag lijden dat die paarden van hun eraan kapot gaan ( zielig voor de paardjes maar die hebben toch al geen leven en zijn waarschijnlijk beter af) misschien dat ze er dan van leren!!!
die beesten van ? ( 15 jaar en 3 jaar ) komen per dag een kwartier hun stal uit en als ze heel erg veel geluk hebben een half uurtje...
en dan is het ook alleen maar om te longeren of aan de stapmolen...
ze mogen nooit de wei in ( dan gaan ze zo gek doen ..... Verward )
die chagarijnige pismerrie van M is nog veel zieliger... dat wijf weegt denk ik iets van 85 kilo en dat beessie is maar 1.45.... en niet al te stevig...
en laatst had ze mok en toen zei ze dat ze er IMAVEROL op ging doen, ik moet er niet aan denken wat een pijn dat beest eraan moeten hebben gehad... Huilen

deze lui zijn echt compleet achterlijk, maar ze hebben wel verstand van paarden....en zijn zogenaamd dierenliefhebbers.....?

nou geloof jij het...

ikke niet namelijk!!!


Sugarmiss: Identiteit van M en staleigenaar (?) weer teruggebracht tot 'anoniem'

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 17:06

Nou, in het vervolg bemoei ik me er dus niet meer mee! Als ik niet was wezen kijken en de volgende dag was de pony dood geweest (in het ergste geval) dan had ik een schuldgevoel gehad, zo van: was ik toch maar even gaan kijken. Vervolgens kreeg ik de wind van voren: ik was degene die aan dierenmishandeling doet, omdat ik mijn pony overdag binnen houd met die hitte...! Ga hier vanavond dus even op terugkomen, was op het moment zelf nogal uit het veld geslagen. Het woord dierenmishandeling is uit mijn mond niet gekomen naar hun toe. En het toppunt was dat ze me nog bijna letterlijk naar mijn keel wou vliegen, doordat ik heel rustig bleef. Wat schiet je nou op met schreeuwen en opvliegerig doen...? Rare mensen...! Appie_rulez: die koe van die pony van 1.45m weegt wel meer dan 85, denk misschien wel over de 100...

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:21

Jeetje wat een rare mensen zeg. Ze mogen naar mijn idee allang blij zijn dat er 's avonds nog iemand een rondje loopt in de stallen. Toch? als ik het zo hoor, zijn het hele rare lui die er hun eigen ideeen op na houden wat betreft de verzorging van een paard. Zo van, alle paarden gaan lekker de wei in, dus mijn paard blijft in de (snikhete) stal. Arme paarden...
als ik jou was, zou ik lekker een andere stal zoeken! Welke stal sta je nu eigenlijk?

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:22

het zou idd zomaar kunnen dat ze meer als 85 kg weegt maar ik deed maar gewoon ff een ruwe schatting waarbij ik afgerond heb naar beneden toe... Haha!

hebben ze echt tegen jou gezegd dat je aan dierenmishandeling doet?

wie denken ze wel niet dat ze zijn!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 00:18

Ja, Appie, dat hebben ze echt gezegd! Is toch niet te geloven? Ik, Daan die aan dierenmishandeling doet???? Ik ben er op teruggekomen en ze werden wel wat tammer. Heb gezegd dat ik me zo niet laat behandelen! Ze heeft prive problemen, niet echt mijn probleem en nog 1 miljoen mensen in Nederland met haar! Ze heeft zich verontschuldigd, zei dat ze inderdaad erg tegen me tekeer was gegaan. Maar ik weet nog steeds niet of ik volgende keer weer ga kijken als ik denk dat iets niet pluis is...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 00:20

Ik sta trouwens op een gedeelte van vroegere manege 'De Verende Wagen'. Het gedeelte wat niet is overgekocht door de Bereden Politie.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 00:29

Bij ons is de stal wel geisoleerd, maar is het toch best warm.
En in enkele rijen stallen zitten deuren die je open kan zetten voor de frisse lucht.
Maar in sommige rijen niet, en daar staan paarden dan ook echt te zweten, en als wij dat zien, zetten wij die paarden gewoon even lekker onder een koele douche.

Als die eigenaar(resse) dan op stal komt vertel je dat gewoon ff, en dan zeggen ze zelfs:"Ohw! heel erg bedankt dat je dat gedaan hebt!"

Maar sommige mensen vinden het niet zo fijn als hun paard door iemand anders word afgespoten, maar ik weet wel welke mensen dat zijn, dus daar doe ik het ook niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:59

Bij ons was het ook stikheet op stal maar alle deuren stonden wel open.

Ik vind het echt niet kunnen om alle deuren dicht te doen. (Wat moet een paard in de wei dan wel, die zou ja allang dood zijn gegaan van de tocht).