29e selectie:al 2 weken niet kunnen rijden vanwege

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

29e selectie:al 2 weken niet kunnen rijden vanwege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 21:30

EEn aardig harde bak,in het begin was hij nog niet zo hard maar bert was ijzer kwijt en ik de hoefsmid gebeld en ingesproken :2 keer,vond al vreemd dat hij niet terugbelde wat bleek:hij was op vakantie.
Toen hij terug was kwam hij gelukkig heel snel alleen toen begon het zo hard te vriezen dat rijden niet echt verstandig meer was,we hebben wel een trailer en binnenbak is ook dichtbij alleen heb ik mijn e rijbewijs niet en mijn vader heeft bedrijf en zitten nu in een hele drukke periode dus die kon niet brengen Frusty

Hopelijk gaat het weer snel dooien,dan kunnen we nog wat oefenen.
Hij staat wel dagelijks een aantal uur los in de bak maar daar schieten we niet veel mee op,gelukkig blijft hij altijd erg los in zijn lijf en kan je hem heel makkelijk weer oppakken maar ideal is het natuurlijk niet. Lips are sealed

We zullen wel niet de enigste zijn.

Z1+4


Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:37

Is zeker heel lastig. Onze bak heeft het eigenlijk heel lang goed gehouden, maar de laatste sneeuw heeft niet veel goed gedaan. Door de nattigheid in combinatie met nogal lage temperaturen heeft de bak het toch niet gehouden.
Nou ja, als het goed is gaat het zondag weer dooien Knipoog .
Naar welke binnenbak ga je dan eigenlijk?

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 23:07

manege waarland dacht iuk aan, of pension op de berkmeerdijk en anders molendijk of valkenbos,bij waarland is het 5.50 per keer je mag alleen geen eigen instruceur meenemen.

Z1+4

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 11:24

Ik vroeg het me toevallig gister af. Want de meeste mensen met buitenbak, is het nu erg afzien. Dat lijkt me echt rot zeg.
Paulanda, stal Berkmeer aan de Berkmeerdijk is wel heel dichtbij voor jou! Renate rijdt daar ook vaak als ze les heeft toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 12:14

De buitenbodems zijn u echt kei hard opgevroren maar ook met een binnenbaan kun je wel merken dat het vriest hoor. De vorst zit in de grond en dat h aalt toch een hoop veerkracht uit de bodem, ook als je een binnenbaan hebt.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 12:29

Hihi, volgens mij is de selectie de 26ste..... Ik weet er gewoon geen end meer aan! Maar dan kom je toch lekker bij ons rijden? Lijkt me gezellig!

Ehmja??

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 13:42

Ja ik heb 9 februarie mijn eerste wedstrijd (gelukkig duurt dat nog even) maar ik heb al 2 weken niet gereden, ik hoop dat ik snel weer wat kan oefenen iig.

En veel succes met je selectiewedstrijd!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 14:46

Het is inderdaad flink behelpen met dit weer. Ik ben ook nog eens 2 weken erg ziek geweest en daardoor had ik al 3 weken niet kunnen rijden!
Gisteren voor het eerst zelf met de vrachtwagen naar de manege gereden en daar een half uurtje (want je kunt wel merken dat de conditie een stuk minder geworden is) gereden. Gelukkig was hij lekker fris en na een paar boksessies (a la Ozep in filmpje Haha! ) pakte hij net zo lekker aan als 3 weken geleden en ach ja, voor een 4 jarige is het ook niet zo vreselijk om een tijdje vakantie te hebben en hij kan wel elke dag naar buiten...
Zelf mis je het toch wel hoor, zo lang niet rijden! Bloos

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:18

Jippie schreef:
De buitenbodems zijn u echt kei hard opgevroren maar ook met een binnenbaan kun je wel merken dat het vriest hoor. De vorst zit in de grond en dat h aalt toch een hoop veerkracht uit de bodem, ook als je een binnenbaan hebt.


Onze bak is de hele week goed gebleven dankzij een lading zout die we er vorige week in hebben gedaan!!!!
Als je er voldoende zout in gooit bevriest de bak niet tot ongeveer -20 graden! Aangezien we een eb en vloed bak hebben spoelt dat zout er straks wel weer uit!

Maar het was wel heeel erg koud om buiten te rijden van de week. Vandaag ging het beter Haha! Heerlijk weer met dat zonnetje en temp net boven 0!!!!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:33

ja werkt dat goed?gewoon strooi zout(pekel?) er overheen gooien?dan doe ik dat voortaan ook!!
is dat slecht voor de bodem?ach ja er groeit bij ons toch al geen gras in de wei naast de bak!

want als ik maar ff kan longeren door de week! het echte rijden doe ik dan wel 3x per week in de les, maar dan beweegt ie toch! en kunnen ze veilig buiten in de bak staan ipv in de bevroren modderwei!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:36

Renske dat ligt eraan wat voor bak je hebt. Voor veel buitenbakken is het een nadeel, dat het zout na de vorstperiode ook erg vocht kan aantrekken, wat ook weer een nadeel kan zijn. Omdat wij een eb en vloed bak hebben maakt dat niet uit, daar staat normaal altijd wat water in, zodat je een beetje het 'strand' idee in de bak hebt, nat zand......... Daardoor raken we straks het zout vanzelf weer kwijt. En voo rde volgende vorstperiode moeten we er dan weer opnieuw een kuubje wegenzout in gooien.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 19:13

Anneke:ja klopt zit heel dichtbij renate is er deze week 2x heen geweest,jammer genoeg heb ik nog geen e rijbewijs,ga ik van het voorjaar doen,en mijn vader heeft geen tijd om me te rijden,gelukkig pak je bert heel makkelijk weer op.
Had je mijn pb nog gehad?
NUV:ja je heb gelijk hoor het is de 26e,beetje in de war,ik ga 23februari trouwens bij jullie starten in de m1 doe jij ook mee?

Bak bij berkmeer vond ik trouwens wel aardig zwaar ogen,heb er niet zelf in gereden hoor,ga denk ik toch liever naar waarland heb daar jaren gereden,en 2 binnenbakken.

Z1+4

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 19:14

paarden staan trouwens wel lekker paar uur buiten sommige op het land dus ze hebben eigenlijk beetje vakantie nu.

Z1+4

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:21

In Waarland betaalde ik voorheen 300 gulden voor een heel jaar en dan kon je rijden wanneer je wilt. Maar doordat er nu een andere eigenaar is, is dat zeker veranderd?
Wat betaal je dan eigenlijk bij stal Berkmeer?

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 00:38

bij waarland was dat idd zo weet niet of dat nu nog is en bij berkmeer betaal je 5euro en je mag les van je eigen instructeur.

Z1+4

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:09

paulanda schreef:
bij berkmeer betaal je 5euro en je mag les van je eigen instructeur.


Dat is wel fijn, dat je je eigen instructeur kan meenemen. Maar hoe doen ze dat dan? Kan je daar op elk tijdstip terecht? Anders zitten die instructeurs natuurlijk door elkaar heen te praten Knipoog ?

Wat voor jou trouwens ook heel dichtbij is is manege Warnaar in Oude Niedorp. Sinds kort hebben die ook een binnenbak. Maar ik weet niet zeker of ze dat ook doen hoor, dan zou je eerst moeten informeren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 11:49

Ja die doen dat want ik sta daar op stal,ik kan het sowieso voor je vragen!!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:05

Cayenne, je bent waarschijnlijk een nieuwe bokker gezien het aantal geplaatste berichten. Je weet dan ook nog niet dat het niet de bedoeling is om te reageren op heel oude onderwerpen....dat is dus niet de bedoeling Lachen

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:12

Ik dacht al huh "harde bak" en "bevroren" Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:34

midden in een hittegolf een bevroren bak ?? En dan ook nog onze bak.. Heel apart Haha!

Zal vragen om een slotje Knipoog

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, KaasSouffle_, shaddy82, Tientjeblij en 122 bezoekers