Harde rug, iets aan te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Harde rug, iets aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 23:26

Zoals sommige weten heb ik camble nog maar net (nog geen week Schijnheilig )
Alles gaat erg goed, het is een goed paardje en kan zo nog dagen over haar bezig blijven Bloos Lovers
Maar mijn vraag, Camble heeft echt ene hele harde rug, en als je moet doorzitten is dat nie zo fijn, maar wat mn probleem is dat ik al een jaar of 6 rugproblemen heb en bij doorzitten die schokken doen wel pijn.. alleen in draf hoor, niet galop. Als zadel heb ik een Stubben en die staan bekend van een goeie zit enzo, en hij zit ook heerlijk, maarja dat doorzitten hé.. Dus niets van je zadel laten opvullen ofzo, want aan het zadel ligt het niet.. Kan ik er iets aan doen? bv een mousse onder leggen ofzo, heb echt geeeeen idee wat ik eraan kan doen.. Blond

Nouja, laat er iets aan te doen zijn..


Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 01:11

Langer losrijden en goed vwnw zodat ie de rug goed loslaat. Eerst even gaan galopperen voordat je gaat doorzitten. Een nieuw paard vergt ook enige aanpassing van je lichaaam dus kan ook vanzelf weer over gaan. Het ene paard gooit nu eenmaal veel meer op als de andere.


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 09:23

Ik ga helemaal met Annegti mee. Als je paard zijn rug niet los laat kan je niet zitten.. hoe lekker je zadel ook zit.. Tuurlijk speelt het wel een rol maar je paard moet ook meewerken..
Ik heb een tuiger en als die niet goed vwnw is kan ik echt niet doorzitten hoor.. Dan stuiter ik er aan alle kanten vanaf waardoor hij helemaal de boel vastzet.. Als hij lekker los is, zit ik super !!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 11:33

Een zadel of onderlegger helpt hier niet tegen, hoor. Ik ben het wel met bovenstaande reacties eens.

* To Belg, or not to Belg *

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 12:09

al bedankt voor de reacties, het zal daar door komen want ik heb nu smorgens een uurtje gereden (was nog lekker fris) en ze was heel los, de vorige keren kwam het vooral omdat ik niet smorgens kon en niet laat savonds, dus reed ik maar een halfuurtje met die hitte. Heb dan ook ff zonder zadel gereden was wel wat pijnlijk omdat haar schoft zo hoog komt Ach gut Maar zat wel lekker..
Maar goed, bedankt eh!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:48

Ik zou inderdaad ook zorgen dat ze echt goed los is voordat je gaat doorzitten, en als je merkt dat ze dan weer vast gaat houden en/of je zit niet prettig meer ga je gewoon weer een stukje lichtrijden. Je kunt de eerste tijd ook gewoon steeds kleine stukjes doorzitten en lichtrijden afwisselen, dan voorkom je dat je paard zich vast gaat zetten en jij last krijgt.
Evt. kun je een keer een fysiotherapeut naar je paard laten kijken en de rug laten masseren en los laten maken als dat nodig is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Brusi06, charootje, fro, Paardengek81, Symke en 104 bezoekers