Nostradamus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49107
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 19:40

Wie kan mij iets vertellen over deze man? Ik ben er al iets meer over te weten gekomen, hij deed een aantal geheimzinnige voorspellingen over de wereldoorlogen maar welke waren dat nou precies? Klopte het allemaal exact? Waar kan ik meer over hem vinden? Is het waar dat hij toen ook tekeningen gemaakt heeft?


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:42

Hij heeft de eerste en tweede wo voorspeld, die kwamen uit, meer weet ik niet, hij heeft ook tekeningen gemaakt, vind het wel eng ja, heeft hij misschien ook nog gezegd welke landen erbij betrokken raken>?

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:48

hij heeft een tekening gemaakt van degene die voor de WO 3 zou zorgen.. Frusty echt ENGGGGGGGG

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 21:16

Dan wil ik die tekening wel eens zien, wie heeft een adres? Verward

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 23:04

Dit is wat ik gevonden heb, wel in het Engels..

Michel Nostradamus was a 16th century French physician and astrologer. His modern followers see him as a prophet. His prophecies have a magical quality for those who study them: they are muddled and obscure before the predicted event, but become crystal clear after the event has occurred.

Nostradamus wrote four-line verses (quatrains) in groups of 100 (Centuries). Skeptics consider the "prophecies" of Nostradamus to be mainly gibberish.

De foto (van Nostradamus):
Afbeelding

weet niet of de foto gaat lukken..


_________________
Few things in life are more valuable and more personal than a close friendship with an Arabian Horse...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Youko op 2001-09-12 23:04 ]</font>

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 23:19

Anders moet je ook maar even op deze url gaan kijken http://www.crystalinks.com/quatrains.html

of dit is nog interessanter http://www.fabs.org/nostradamus/part6/

hier staat het een en ander over WO III, maar ik heb geen idee waar die man het over heeft Verward

_________________
Few things in life are more valuable and more personal than a close friendship with an Arabian Horse...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Youko op 2001-09-12 23:47 ]</font>

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 07:56

Brr van die foto`s alleen al word je niet vrolijk Verdrietig

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:24

Afbeelding
Afbeelding

Dit heeft ie in 1999 voorspeld en daz ook nie gebeurt:

Afbeelding
Afbeelding


_________________
<font color="deeppink">Lieve Bolivia, wat ben ik blij
Met jou als verzorgpaard...
Je bent echt meer dan een miljoen waard!</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-09-13 08:24 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-09-13 08:25 ]</font>

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:44

"In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb" ,
"The third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654

2 brothers torn apart by Chaos = Twin Towers

The fortress endures = Pentagon

hmm...
Ik heb documentaires over hem gezien en boeken over hem gelezen. Hij heeft toch best veel dingen voorspeld die uit zijn gekomen. Zijn 'stalen vogels' bijvoorbeeld, daar kon niemand zich toen iets bij voorstellen. Dus ik denk zeker dat hij visioenen heeft gehad.
Aan de andere kant zijn zijn voorspellingen soms ook gemakkelijk op meerdere manieren uit te leggen, een beetje het horoscoopeffect zeg maar.

Maar wel fascinerend!

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:19

Ehm... Spirit: dat van 1999, dat was de zonsverduistering van augustus 2000. In die tijd hielden ze een andere jaartelling aan. Maar hij had 'm wel goed voorzien.

Maar dat is een natuurverschijnsel. Mensen zijn tegenwoordig echter zo slim dat ze misbruik maken van de voorspellingen van Nostradamus. En als er dan wat gebeurt is het: 'Zie je, dat heeft hij voorspeld'. Terwijl het gewoon is opgezet door slimme mensen die zijn voorspellingen hebben gelezen en met hun daden de mensheid op een dwaalspoor brengen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:35

Ik heb een film gezien over de voorspellingen en het leven van nostradamus. Ik zou alleen echt niet meer weten hoe de film heet of zo Verward . Misschien kun je eens nformeren bij je videotheek.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 13:58

Wat ik ook toeval vind over dit zinnetje:

Two brothers torn apart by Chaos

Is dat het broers waren die het vliegtuig bestuurde en tegen de WTC knalde.

Dan vraag ik me eigenlijk af of die gekken die dit allemaal georganiseerd hebben de voorspelling van Nostradamus uit wilde laten komen.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 14:06

"Gek genoeg" waren ze er in ieder geval wel voor...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 14:07


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 14:32


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 14:48

dat ziet er niet leuk uit...
maar las ook ergens iets van, als 100 indianen wat voorspellen heeft er altijd wel eentje (een beetje) gelijk....dat klopt wel.
Wanneer gebeurd dit dan? Afbeelding

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 15:30

Heb steeds meer het gevoel dat dit een "hoax" is.. Heb wat Nostradamus sites doorgespit en dit kwatrijn komt gewoon nergens voor, ook niet in de voorspellingen van W.O.III. 1654 klinkt ook raar. Zo te zien heeft hij maar 10 centuries geschreven, niet 16 en in 1654 was meneer Nostradamus allang dood.....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 15:33

Joost, kun je anders ff naar deze site gaan:

http://www.ed.brocku.ca/~nmarshal/nostradamus.htm

en op de een of andere manier kijken wanneer deze voor het laatst is gewijzigd? Mij lukt het niet. Op deze site staat dus wel het bewuste kwatrijn, met een mogelijke uitleg. Maar als de tekst deze week geschreven is, dan is het natuurlijk wel erg doorzichtig...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 15:39


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 15:41

Maar wanneer is die kritiek dan geschreven? Bestaat deze site al langer? Ik weet niet hoe je dat kunt opzoeken, zal toch wel een manier voor zijn?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 15:47

Een search bij Altavista op succumb NEAR fortress geeft 17 resultaten, waaronder deze site. Lijkt allemaal vrij nieuw...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 02:28

De inslag van de meteoriet wordt ook wel gezien als het vergaan van de wereld wat in de vroeger tijden (echt ontzettend lang geleden) werd voorspeld dat het plaats zou vinden ergens 2030 ofzo. Ik zeg dit even uit mijn hoofd, omdat ik het boek niet hier heb.

Dergelijke voorspellingen (niet meneer N) komen aan bod in "Fingerprints of the Gods".
Zie Amazon of bol voor meer info.
Zeeeeeer interessant boek.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 17:38

ik hoor gisteren van ieman ddie het ook even nagezocht heeft: twee proers worden onderuit gehaald. de lijder faalt. amerika en rusland krijgen harde klappen (en daarna zou de wereld vergaan.. na een 100 jarige oorlog)

*SLIK*

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Rushwood

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 20:19

een hoax inderdaad.
zijn kwatrijnen waren zowiso al op vele manieren uit te leggen.zo voorspelde hij bv woII
In het jaar dichtbij niet ver van Venus,
De twee grootste van Azië & Afrika,
Van de Rijn & Hister waarvan men zegt dat ze gekomen zijn,
Kreten, tranen op Malta & de Ligurische kust.

Een volstrekt duister vers, maar met enige fantasie ziet men in de groten van Azië en Afrika respectievelijk Japan en het fascistische Italië, en is dit kwatrijn een voorspelling van het verdrag tussen deze staten en het rijk van 'Hister'. De kreten en tranen (waar dan ook) liggen dan verder voor de hand.[ cit. g de haas]

zo onduidelijk zijn al zijn verzen en het meest opvallende van deze hoax is:
het kwatrijn "'Two brothers torn apart by Chaos' is helemaal niet door nostradamus geschreven.
op deze nederlandstalige site vind je meer info.
http://www.skepsis.nl/nostradamus.html
het was dus een man die lekker kon vertellen (en hij had een strakke groene broek volgens teeuwen Haha! )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _Rebecca, ARCTN, axel_1997, beert, Charmaine, Clmr, colinneke, ComscoreBot, Esther, GoogleAdsense, Janinevv, jasmijn16, N_B_N, Oudje, Pommier, purny, reina, StalNollie, Sterrendief, Ubermetrics, Unicorn79, Vavane, x_Rebecca, Zilfstar en 127 bezoekers