kniebanden snijén

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

kniebanden snijén

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 23:09

ik zit in twee strijd zie [VvdD] paard in de trailer en fries afmaken.
wie heeft er ervaring in met door snijën van de kniebanden.
en hoe gaat het er mee?
en wat had men voor de operatie betaald?
wil graag posietieve en negatieve verhalen horen.
voor in een beslissing neem.

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??


Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:13

Heb jouw verhaal gelezen. Zoals ik het begrijp kun je niet meer met haar fokken om een baarmoederprobleem. 2 dode veulens gaan je ook niet in de koude kleren zitten.

vraag aan jou: Wil je nog wedstrijden met haar kunnen rijden?
of: wil je dat het een recreatie paard wordt.?
of: heb je plaats voor een gezelschaps paard?

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 15:58

freke kan je niet meer mee fokken deze heeft baarmoeder probleem en saakje is de gene met de knie banden probleem.
het alle eerste was de bedoeling met saakje de wedstrijden en ook mee fokken. en dan ook voor de aanspanning enkel en dubbel.
dat was de bedoeling met saakje.

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??


Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:57

Oeps dus je hebt een dubbel probleem.


Misschien gooi ik nu alles weer overhoop, maar er is mij gezegd (paardenkliniek Veluwe en H. Goosen homeopaat/fysioth.) dat je een paard met zwakke banden NIET in de wei moet zetten, maar juist aan het WERK (cavaletti lopen ed) en zorgen voor goed hoefbeslag. Daardoor heeft het paard de kans om sterk te worden. In de wei trainen ze alleen maar de kaakspieren.

Ik heb wel ervaring met een hakende knie (knie op slot).

Als ik jou was zou ik toch 1 keer naar een paardenkliniek gaan om te horen wat ze daar zeggen. In Emmeloord zit een hele goede (www.dierenkliniekemmeloord.nl).

Dan krijg je later misschien geen spijt van dingen die je beter niet had kunnen doen Knipoog

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:17

De knie banden doorsnijden geeft geen enkel probleem. Ze zijn na de ingreep wel even iets minder stabiel op de knieen, maar dat is na 3 weken al wel weer over. Volgens Bert Wichers hebben 95% van de friezen dit probleem. Het is de vraag of ze daarna nog kunnen piafferen, maar ritten van 30km kan nog, en wedstrijden rijden kan ook nog. Zelfs springen kunnen ze daarna nog, kortom geen enkel probleem. Het is daarna 100% gegarandeerd over. Over de training, dat zou ik eigenlijk niet weten, ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je ze aan het werk moet zetten. Het komt erg vaak voor bij friesche merries die net een veulen hebben gehad. Het kan ook met 6 weken na het spenen weer over zijn. Ik weet niet hoe dat bij jou zit. Ik zou ze gewoon door laten snijden, het is ook geen verboden ingreep.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 23:41

Wij hebben bij een merrie de kniebanden laten doorsnijden maar helaas niet het gewenste resultaat, het is niet slechter geworden maar zeker ook geen verbetering, weet niet of ik het een 2e keer gauw weer zal doen.


Gr nadezda

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 23:50

sherwood schreef:
De knie banden doorsnijden geeft geen enkel probleem. Ze zijn na de ingreep wel even iets minder stabiel op de knieen, maar dat is na 3 weken al wel weer over. Volgens Bert Wichers hebben 95% van de friezen dit probleem. Het is de vraag of ze daarna nog kunnen piafferen, maar ritten van 30km kan nog, en wedstrijden rijden kan ook nog. Zelfs springen kunnen ze daarna nog, kortom geen enkel probleem. Het is daarna 100% gegarandeerd over. Over de training, dat zou ik eigenlijk niet weten, ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je ze aan het werk moet zetten. Het komt erg vaak voor bij friesche merries die net een veulen hebben gehad. Het kan ook met 6 weken na het spenen weer over zijn. Ik weet niet hoe dat bij jou zit. Ik zou ze gewoon door laten snijden, het is ook geen verboden ingreep.


als je aan plaatsnaam gezien heb, kun je wel denken dat je er zlf bij ben geweest met loes veulen aan trekhaak binden.
dat zeg je wel wat.
ik wil gewoon weten hoe andere over denken en die er ervaring daar mee hebben.
probleem hier is het finicele plaatje.
en jantje uit hoogenweg heeft negatieve ervaring mee gehad en onze bix leverancier ook.
dus dat is al drie (ook een hier van de bokt zoals je heb gelezen) tegen een veearts, niks tegen bert of zo maar wil vele ervaringen van derden horen voor ik zoiets aan ga.
ik ga nog voor de rust. van deesie van hier op de bokt.
en bedankt voor je uiting nadezda, daar heb ik teminste wat aan.

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:48

Citaat:
De knie banden doorsnijden geeft geen enkel probleem.


is niet meer van deze tijd. Banden doorsnijden is alleen als het ECHT niet anders kan.

En bij eventuele verkoop moet je het erbij vertellen (kans is groot dat het paard dan minder waard is)

Dus.....geen enkel probleem: nee ik vind dat te kort door de bocht. Die banden zitten er niet voor niets.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 15:29

loes-freke"]
[quote="sherwood schreef:
De knie banden doorsnijden geeft geen enkel probleem. Ze zijn na de ingreep wel even iets minder stabiel op de knieen, maar dat is na 3 weken al wel weer over. Volgens Bert Wichers hebben 95% van de friezen dit probleem. Het is de vraag of ze daarna nog kunnen piafferen, maar ritten van 30km kan nog, en wedstrijden rijden kan ook nog. Zelfs springen kunnen ze daarna nog, kortom geen enkel probleem. Het is daarna 100% gegarandeerd over. Over de training, dat zou ik eigenlijk niet weten, ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je ze aan het werk moet zetten. Het komt erg vaak voor bij friesche merries die net een veulen hebben gehad. Het kan ook met 6 weken na het spenen weer over zijn. Ik weet niet hoe dat bij jou zit. Ik zou ze gewoon door laten snijden, het is ook geen verboden ingreep.


als je aan plaatsnaam gezien heb, kun je wel denken dat je er zlf bij ben geweest met loes veulen aan trekhaak binden.
dat zeg je wel wat.
ik wil gewoon weten hoe andere over denken en die er ervaring daar mee hebben.
probleem hier is het finicele plaatje.
en jantje uit hoogenweg heeft negatieve ervaring mee gehad en onze bix leverancier ook.
dus dat is al drie (ook een hier van de bokt zoals je heb gelezen) tegen een veearts, niks tegen bert of zo maar wil vele ervaringen van derden horen voor ik zoiets aan ga.
ik ga nog voor de rust. van deesie van hier op de bokt.
en bedankt voor je uiting nadezda, daar heb ik teminste wat aan.
[/quote]
Haai, sjonge zeg dat ik dat niet heb gezien. Ik heb het in de auto nog even met bert erover gehad, omdat ik het erg intrerresant vind zoiets. Hij zertelde me gewoon dat het echt geen kwaad kon, en ik weet dus tot nu toe nog niet beter dan wat de da mij verteld. Ik heb heel veel respect voor da's, dus is in eerste instantie wat de da mij verteld gewoon waar, als ik daarna wat anders hoor, ga ik vragen en meer da's uithoren, soms hoor je dan heel verschillende meningen. Maar dan ga ik me hier niet verder in mengen..... Kan denk ik geen echt nuttige info geven dan.
Maareh dat veulen van jou, dat mag je best bij mij aan de trekhaak binden hoor Haha! OK dan!

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:43

Heb je al andere middelen geprobeerd?
Mijn paard (Lusitano) heeft er ook last van. In het begin heel erg. Toen heeft hij injectie-spuiten (drie keer) in zijn knie-gewicht gekregen wat een ontsteking in de kniebanden nabootst waardoor de banden gaan samentrekken.
Nu heeft hij er soms last van (in mindere mate), maar hij kan zijn knie zo zelf uit "het slot" halen.
Zoals hij het nu heeft is een operatie echt niet nodig (volgens DA, hoefsmit en mij)
Succes met je beslissing

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:57

Iemand bij ons op stal had een paardje gekocht waarvan de knieen steeds op slot schoten Verward
Als hij van uit stilstand wou gaan lopen zaten ze echt muur vast.
Zij hebben de knie banden ook door laten snijden en hebben nu geen centje pijn meer.
Het paard loopt echt super,zie ze regelmatig in de bak aan het trainen en ik moet zeggen hij loopt echt goed. OK dan!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 21:45

minkieboy schreef:
Iemand bij ons op stal had een paardje gekocht waarvan de knieen steeds op slot schoten Verward
Als hij van uit stilstand wou gaan lopen zaten ze echt muur vast.
Zij hebben de knie banden ook door laten snijden en hebben nu geen centje pijn meer.
Het paard loopt echt super,zie ze regelmatig in de bak aan het trainen en ik moet zeggen hij loopt echt goed. OK dan!


dit is de eerste pocitieve reaktie.
vertel me daar meer over de 14ste.
dan kan je haar ook zien hoe ze er bij loopt.

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 21:46

minkieboy schreef:
Iemand bij ons op stal had een paardje gekocht waarvan de knieen steeds op slot schoten Verward
Als hij van uit stilstand wou gaan lopen zaten ze echt muur vast.
Zij hebben de knie banden ook door laten snijden en hebben nu geen centje pijn meer.
Het paard loopt echt super,zie ze regelmatig in de bak aan het trainen en ik moet zeggen hij loopt echt goed. OK dan!


dit is de eerste pocitieve reaktie.
vertel me daar meer over de 14ste.
dan kan je haar ook zien hoe ze er bij loopt.

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:15

Citaat:
dit is de eerste pocitieve reaktie.



dan zou je toch moeten gaan nadenken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s, daphne_xxx, Dartel, gillian, lyanne_sanne, Princesj, Trendiction en 99 bezoekers