Schoenen me stalen neuzen gevaarlijk bij paarden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Schoenen me stalen neuzen gevaarlijk bij paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 17:07

Mijn vriendin heeft een keer blackstone gehad met stalen neuzen, haar paard is er toen op gaan staan en vervolgens kwam er een deukje in.
Ik vindt zelf dat stalen neuzen gevaarlijk zijn bij paarden, maar mijn vader, die er nog weinig verstand van heeft, beweerd het tegendeel.
Wat vinden jullie, en zijn er mensen die ervaring hebben met stalen neuzen bij paarden?

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:08

gevaarlijk als ze erop gaan staan en het deukt te ver in zitten je tenen klem, lijkt me niet zo fijn

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:10

inderdaad, als het te ver indeukt dan zit je teen klem..
Lijkt me inderdaad geen pretje.. Scheve mond

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:15

ik heb nog nooit een deukje erin gehad terwijl mijn paard erop ging staan. gevaarlijk nee maar helemaal veilig is het ook niet. gezien bovenstaande... je teen zal maar klem komen te zitten ieieiee

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:15

Je hebt tegenwoordig al de nieuwe versie, kunsstof neuzen, hier heb ik ook schoenen van van Mountain Horse, het is idd gevaarlijk met stalen neuzen,vooral als ze nét op dat randje gaan staan waar het staal begint, als dat omklapt is het hakkie-sjakkie-weg-is-teentje !

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:40

newforestlover schreef:
gevaarlijk als ze erop gaan staan en het deukt te ver in zitten je tenen klem, lijkt me niet zo fijn

officieel moeten ze dat gewicht kunnen dragen zonder te deuken.(heb ik gehoord)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:46

Volgens mij mogen ze geen schoenen meer met echte stalen neuzen verkopen toch? Ik heb soort geperst karton iets erin, en er is al heel vaak en paard op gaan staan maar nog geen deuken.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:05

Summertje schreef:
Volgens mij mogen ze geen schoenen meer met echte stalen neuzen verkopen toch?

Ik geloof dat ik ook zoiets gehoord had.
Tegenwoordig is het gemaaktvan een ander spul, dat geloof ik in uiterste nood kan verpulveren ofzo, zodat je tenen er niet af kunnen worden gesneden. (dan zullen ze wel breken denk ik..., maar ach, dan HEB je ze tenminste nog)


Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:19

Heb ook schoenen met stalen neuzen. Ik loop ook net zo goed met blote voeten tussen de paarden. Ze staan niet zo gauw op mijn tenen denk ik (afkloppen) en anders hoop ik dat die neus niet indeukt. Zal wel meevallen allemaal Lachen

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:25

werk op kisten, werkt als een trein

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:43

Ik heb mijn schoenen bij de divoza gekocht ds verw8tte wel dat ze tegen een paardje konden! Konden ze ook, heb ze nu een jaar, en ze zitten prima, geen deukjes, terwijl er bast wat kilos opkomen met een halfinger!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:52

Ligt volgens mij helemaal aan de constructie. Er zijn schoenen waarin de versteviging pas boven je tenen begint. Als er dan een paard op gaat staan, dan kan dat weleens vervelend uitpakken voor je tenen.
Ik zelf heb kisten en heb daar geen problemen mee, terwijl Yorghos er toch al meerdere keren op is gaan staan.

* To Belg, or not to Belg *

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:55

Die dingen horen zo te zijn dat er een vrachtwagen over je voeten heen kan rijden als je ze aan hebt zonder een deukje te krijgen. Dus een paard moeten ze makkelijk kunnen hebben, zo niet, dan zijn het duidelijk geen goede.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:26

ik heb jodhpurs met stalen neuzen, EU norm tot 3500 kilo. zo zwaar is zelfs mijn koudbloed niet als ie er met zijn volle gewicht op gaat staan, helaas ging ie op mijn wreef staan een maand geleden.......
Ik zal er ff een fotootje van uploaden, voor de liefhebbers.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze foto's heb ik pas na een week gemaakt, de hele voet was zwart en 3 x zo dik, nu nog steeds overigens......zonder stalen neuzen had ik dus echt nog in het gips gelopen!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:06

Denk idd dat een schoen met stalen neuzen dat wel aan moet kunnen. Toen ik Veerle net had, had ik zelfs express schoenen met stalen neuzen gekocht, aangezien ze nog erg lomp was en regelmatig er op ging staan. Vooral ook onder het wandelen als ze van alles zag en scheef ging lopen. Nu heb ik ze nooit meer aan. Ze loopt niet meer over me heen, als ze dat wel doet (zelden) ben ik al zo getraint door in het begin toen ze nog zo lomp was, mijn voeten op tijd in veiligheid te brengen Haha!

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:46

ik heb op mijn werk altijd schoenen met stalen neuzen (verplicht) ze zijn van echt staal en kunnen idd tot 3500kg hebben (norm) ze zijn heel veilig. als er iets anders in de neuzen van je schoenen zit ,zijn het geen veilgheidsschoenen en mag dan ook zo niet verkocht worden, de randen van de neuzen kunnen niet ombuigen en je tenen afklemmen zal ook niet gebeuren als er een paard opstaat Haha!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:56

Ik heb ook schoenen met stalen neuzen, van die goedgekeurde voor mensen die in de bouw werken enzo, lijkt me dat die wel een paard kunnen hebben Knipoog
Overigens heb ik nog bijna nooit gehad dat een paard op mijn voet ging staan, die schoenen zitten gewoon geweldig Haha!

JoySpreader
Berichten: 26
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: binnenkort omg. utrecht!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:24

Ik heb ook goedgekeurde EU norm schoenen van mountain horse, weet niet of het gevaarlijk is, zien we dan wel weer, maar als mijn paard op mijn voet gaat staan met gewone schoenen weet ik in ieder geval dat ik heel veel pijn heb !!!!

Lachen Bring Joy into your life !!!! Lachen

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:29

jullie zijn maar bofferd met van die fijngevoelige, goed opgevoede paarden Tong uitsteken , ik heb natuurlijk weer een lompe koudbloed die geen respect voor me heeft, zwaar aan het puberen en wisselen is en regelmatig over me heen walst Verward

Overigens zijn die schoenen op de stal waar ik gewerkt heb (met 80 van die lomperds) ook verplicht, ik heb zelfs goedgekeurde kaplaarzen met stalen neuzen OK dan!

het handige van die jodhpurs is dat je er nog mee kan rijden ook

en *uh* Bloos! ik ben al op leeftijd, ben niet zo lenig en flexibel meer dat ik die enorme voeten (met ijzers) kan ontwijken......

JoySpreader
Berichten: 26
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: binnenkort omg. utrecht!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:34

Schijnheilig of je hebt zoveel voet dat ze niet te ontwijken zijn....... aan de foto's te zien is jouw ene voet behoorlijk dik (geweest) Ach gut

Lachen Bring Joy into your life !!!! Lachen

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:54

Tja 2 1/2 week geleden stond mijn paard op mijn teen, omdat ze enorm schrok. Resultaat gebroken teen Scheve mond. Ik wilde dat ik mijn stalen neuzen aan gehad had, maar ik kwam er net af na een flinke training en had nog laarzen aan.
Lang leve de stalen neuzen dus. Ze zijn uiteindelijk getest op veiligheid met een behoorlijk aantal kilo's. Wanneer een paard op je tenen gaat staan zonder dit soort veiligheidsschoenen, ben je dus ook niet altijd even veilig af, weet ik inmiddels uit ervaring!!

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 00:48

Had eerder ook altijd van die gympen met stalen neuzen. Had een paard met de onhebbelijke gewoonte om op het moment dat je wou opstijgen en dus al met een voet in de beugel stond op de andere voet te gaan staan. Toen kwam ie een stalen neus tegen en verzwikte toen zelf de voet... Extreme duivel Liep twee dagen kreupel en heeft het nooit weer gedaan.

Die van mij moesten het gewicht van een heftruck kunnen dragen en da's wel wat meer als een paard hoor.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 08:21

*hahahah* ja ik leef op grote voet, ik moet een flinke knol onderhouden Haha! dus de kans dat ie op mijn voet gaat staan is vrij groot!!!

Mijn voet is na een maand nog steeds dik, ik moet maandag weer aan het werk en kan dus nog steeds geen nette schoenen aan, ik worstel me iedere dag in mijn stalen-neuzen-jodhpurs en verder strompel ik rond op teenslippers..... Verward zou er toch iets gebroken zijn soms Schijnheilig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 09:34

ik voel me niet eens lekker als ik niet met mijn kisten aan met de paarden bezig ben.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:14

Ik zweer ook bij mijn kisten....al verschillende paarden opgehad, nergens last van. Ook niet als ze op het randje van het staal gaan staan, valt allemaal best mee Haha!. En ze kunnen lang mee!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 74 bezoekers