Blij kunnen zijn met kleine dingetjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Blij kunnen zijn met kleine dingetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 14:46

Ik ben zo gelukkig als een klein kind.
Ruim twee jaar geleden heb ik mijn vorige paard in moeten laten slapen. Ik kon lezen en schrijven met dat paard. Deed alles, dressuur, buitenrijden/crossen en springen. Ik kocht enkele maanden later een ander paard. Een heel ander type paard ook. Ik ging van een basispaard/tuiger naar een volbloed x gelder. Deze is veel heter en sneller dan wat ik gewend was. En ook nog mishandeld door zijn vorige eigenaar. Waardoor hij wantrouwig en nerveus was. Ik ging dus ook met hem springen en ben toen heel hard gelanceerd. Heb drie weken bijna niet kunnen lopen. Daarna kreeg ik de winter en hij bleek veel frisser te zijn dat wat ik gewend was en ben er uiteindelijk door rodeo's twee keer keihard afgelanceerd. Ben toen ook wel gaan twijfelen aan mijzelf. Ik kan niet meer rijden enz. Dit paard is teveel paard voor mij blablabla. Ben gestopt met springen en reed alleen nog maar dressuur en buiten. En buiten rijden deed ik vroeger ook veel alleen en met dit paard durfde ik alleen met anderen mee.
Kon wel janken... brulde ook regelmatig en wilde graag mijn vorige paard weer terug (niet zo'n realistische gedachte).

Mijn instructeur hielp mij vol te houden. Hij wist dat ik het kon. En nu zijn we twee jaar verder. Mijn paard is niet meer zo wantrouwig en nerveus, hij is zelfs aanhankelijk/knuffelig geworden. Zijn ogen staan rustig. Geen angst meer. Hij is vreselijk lief. Ben blij dat hij zo is veranderd.

Tegenwoordig als hij wat heet en nerveus is weet ik hoe ik dat het beste met hem kan oplossen. Ik lach er nu bijna om. Ik ben anders gaan trainen in de winter en het afgelopen jaar heeft mijn paard geen pas verkeerd meer gezet. De laatste keer voelde ik de rodeo aankomen en was hem voor en kon het vermijden.

Ben een paar weken geleden voor het eerst alleen met hem de hei over geweest. Ik zat te huilen op de hei op mijn paard. Ik durfde weer.

En waarom blij zijn met kleine dingetjes.... Ik sprong met mijn vorige paard 1.20
En nu heb ik gister voor de tweede keer weer durven springen nadat ik 1,5 jaar geleden gestopt was. Door het geduld van mijn instructeur.
Springen is een groot woord want ik begin beneden. Ik kreeg het voor elkaar om drie hindernissen te springen van 40 cm. Stelt niets voor eigenlijk. Maar ik durfde weer. En mijn paard werd niet heet. Hij wilde er graag overheen maar hij stond niet zoals eerst te stuiteren op zijn plek. Ik kon hem rustig terugnemen.
ik heb er nu alle vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt. En dat ik ook met dit paard kan springen zoals ik dat ook met mijn vorige paard deed.
Het was niet hoog maar ik deed het weer. En daarom ben ik blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:52

Helemaal top SisLeone!!!! Als je dankbaar bent voor kleine dingen, is elke dag mooi!!!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:55

En dat is ook iets om trots op te zijn!
Je hebt er kijhard voor gewerkt! SUPER

You go Girl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:01

Super dat je de fout bij jezef hebt gezocht en flink aan de slag bent gegaan met je instructeur! Je mag super trots zijn op jezelf!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:23

Super dat je doorgezet hebt, daar krijg je nu dan ook echt iets voor terug.
Ik herken het wel een beetje, ik ben nu een jaar bezig met een gelder van iemand. Beestje was gewoon niets gewend toen ik met haar begon en heeft ook zoveel geleerd en is zoveel makkelijker geworden. Dat is het voordeel van zo'n paard ,daar krijg je zo veel van terug.
Maar je mag echt trots zijn op jezelf, je paard en je instructeur (die je er toch maar mooi doorheen geholpen heeft).

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:29

San, je moet niet aan jezelf twijfelen, je bent een goede amazone en je paard heeft geboft met je.

Ik vind het fantastisch wat je met hem bereikt hebt en wie weet wat er allemaal nog voor hoogtepunten gaan komen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:47

Blij voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:43

Wat ontzettend leuk voor je !
Je verhaal is heel herkenbaar voor mij, heb in precies hetzelfde schuitje gezeten (kennen wij elkaar ergens van Knipoog ) en ben nu ook hard aan het werken om weer op te krabbelen.
En zodoende weet ik ook hoe het voelt om telkens een stapje verder te gaan en de blijdschap die daar bij komt.
Ik vind het helemaal top voor je dat jullie zoveel vertrouwen in elkaar hebben gekregen !
En natuurlijk is het fijn dat je instructeur je daarbij helpt, maar uiteindelijk moet je het wel allemaal zelf doen.
Dus niet alleen de complimenten voor je instructeur, maar zeker ook voor jezelf ! OK dan!
Nog heel veel plezier samen !

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:57

Super zeg, ga vooral zo door. Vechten is niet erg zolang het je maar ergens brengt!

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:05

dat klint super zeg....

ik heb het een tijd gehad met buitenrijden... ik was zooooo bang... ook al was mijn paardje op zich heel braaf..
Alleen hoor je soms van die enge verhalen dat ik op eengegeven moment niet meer naar buiten durfde..

Dit jaar toch geprobeerd. en nu geniet ik er echt van.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:08

Je hebt hard gevochten voor jezelf en je paardje. Goed zo! Je hebt alle reden om trots te zijn op wat je hebt bereikt.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 17:08

Soms vergeet ik inderdaad om trots te zijn op mijzelf ook. Ik ben dan trots op mijn paard. Een vriendin (Skippie) zei al... leuk maar wie heeft dit bereikt met hem? En dan denk ik.. O ja.
Het is ook fijn om positief ingestelde mensen om je heen te hebben. Dat sleurt je ook door moeilijke tijden heen.
Een andere vriendin was wat negatiever ingesteld... zij vond het een poedersuiker en een vieze vuile etter en ik moest hem maar zo snel mogelijk verkopen.
Maar die rodeo's gaf hij omdat ik iets verkeerds deed. In de loop van de tijd heb ik geleerd dat hij heel eerlijk is. Hij geeft je wel precies terug wat je fout doet en dat is voor mij soms een pijnlijke manier aangezien ik dan bodemonderzoek doe. Ik kan een M proef met hem rijden en hij doet ook de Z oefeningen al. En ik rij niet eens wedstrijden maar ik vind het leuk om te zien wat ik eruit kan rijden.
Ben dan ook wel een beetje gemeen want ik steek nog net mijn tong niet uit naar die ene vriendin. Alhoewel ik heb wel mijn tong uitgestoken en gezegd: lekker puh.

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:21

Super! Je mag ongelooflijk trots zijn op jezelf! Gelukkig heb je doorgezet, en fouten ook bij jezelf gezocht en eraan gewerkt. Nu krijg je er iets moois voor terug! En inderdaad, blij zijn met kleine dingen, met iedere kleine stap. Ben blij voor je, het is fijn zo'n verhaal te lezen, waar iemand zo oprecht gelukkig is met wat er intussen is bereikt, en iedere vooruitgang waardeert.

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:47

Wie het kleine niet eert....
Hardstikke goed hoor! rustig aan door gaan zo, komt het allemaal weer in orde. Al het nieuwe is wennen en rouwen kost tijd.
Geniet maar lekker van alle kleine dingen, daar blijft een mens gelukkig bij Knipoog

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:12

hartstikke leuk voor je!

DaiSyJaCcO

Berichten: 445
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:13

geweldig Haha! ben echt superblij voor je OK dan! su6 nog Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:18

Wat fijn dat het vertrouwen tussen jou en je paard zo gegroeid is, en je een goede manier hebt gevonden om hem fijn te rijden zonder brokken te maken! Veel plezier samen!

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 23:54

Go Sandra en de Veluwe trail gaat zeker een succes worden. Bordjes lezen hebben we nu onder de knie. Twijfel niet aan je eigen woorden en instelling en laat negatieve mensen links liggen. Zij halen alle enrgie in je weg en zijn het zeker niet waard. Dus deleten die luitjes. Toppie meidje.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 22:07

Thanx allemaal.

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:47

Ja, echt super dat je zo hebt doorgezet!
Steeds tegenslagen en dan toch heel hard werken om je paardje beter te rijden/begrijpen. Je hebt het helemaal verdient OK dan!