Wat denken jullie van Irak?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-01 17:48

Denken we er nog wel bij na?
Zoveel doden in Amerika, zo'n grote ramp?
Hoe kan dit allemaal gebeuren?
Dit wordt oorlog, en onschuldige mensen worden de dupe, misschien wij wel?
Dit wordt zo'n grote oorlog.
En wij zitten zo lekker te chatten en zo... terwijl die mensen het erg hebben, wie kan zo iets nou doen, vliegtuigen kapen?

Ik denk dat Irak erachter zit, wat denken jullie?


Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:51

Ik denk de Palesteinen!!!! Ze hebben het in eerste instantie ook opgeeist. Mensen in kampen vuren overwinningsschoten af en roepen dat het geweldig is. Ik denk echt dat hun erachter zitten.

Al zou Irak mij ook niets verbazen.

Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:53

Taliban, bin Laden met zijn vriendje Saddam emt misschien nog wat hulp van Khadaffi.

men denkt dat Bush de machtigste man ter wereld is, maar in werkelijkheid is Bin laden dat.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-01 17:55

Ja, maar daarnet zag ik beelden van Arafat en hij was ook heel erg geschokt(of het is naaperij)
Maar Irak stond te dansen van plezier, ze vierden feest! OOoh, dit wordt oorlog, sorry als ik overdrijf!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 18:07

Ik weet er niet zoveel van, maar ik vond het echt afschuwelijk om te zien hoe die palestijnen feest zaten te vieren op televisie!! gadverdamme hoe kun je blij zijn als er zoveel onschuldige mensen gewoon dood zijn?!?!?!?!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 18:09

nou ik denk wel dat arafat geschokt is!! op tv stond hij helemaal te shaken!! ik ben zo bang dat het oorlog word!! En de palesteinen vieren n feest in sommige straten in amerika!!!! Nou als dat niet genoeg zegt!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 18:27

Zouden wij ook de banketstaaf worden? Wij zitten ook in de VN, ik hoop het niet. Maar ja, wie hier wel?

DanceAngel
Berichten: 66
Geregistreerd: 04-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 18:51

Dit is echt erg wat er nou gaande is..
Ben zelfs een beetje bang.. straks komt er hier ook oorlog.

Ik zag idd ook dat die palesteinen feest stonden te vieren op straat. Kleine kinderen nog wel. Nou het liefst schiet ik ze allemaal door hun kop heen. Kinderen van hun eigen leeftijd hebben dit mooi niet overleeft!

Als betekenis van rouw doe ik samen met een paar mensen van de school een zwarte band om ons rechterarm...

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 09:41

Sommige mensen denken dat er een derde wereldoorlog komt, en dat wij daar bij betrokken raken, maar volgens mij komt er geen oorlog hoor en als er oorlog komt, zijn wij er toch niet bij betrokken?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:45

Nee, diverse deskundigen zijn het er behoorlijk over eens dat je voor een wereldoorlog een ander soort conflict moet hebben. Da's nu het leuke en nuttige van geschiedenis, door het verleden goed te bestuderen kun je best iets zinnigs zeggen over de toekomst.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 10:06

Ga er maar van uit dat de extremistische groeperingen zich aan het verenigen zijn.

Voorzitster AFM

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 10:18

Eeh, waarom?
Hier uit voorzorg van uit gaan? Vermoedens? Of zijn er aanwijzingen voor?

Just curious hoor.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 10:54

Ik denk niet dat er een oorlog komt
omdat het geen land is maar een groep
terroristen Boos!
Ik snap gewoon niet dat mensen tot zoiets
in staat zijn Boos! zijn ze niet 100 procent ofzo
of hebben ze gewoon zoveel haat tegen Amerika en
Buch? dan kunnen ze toch veel beter een bommetje
op Buch gooien Boos! in plaats van zoveel onschuldige
mensen te dooden dat is gewoon niet normaal Verdrietig
Ik vind het echt heel erg wat er is gebeurd en ik snap er eigelijk ook maar de helf van.

ime

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 17:45

Terugkomend op het oorspronkelijke topic - wat ALS het blijkt Iraq blijkt te zijn... zou je dan kunnen stellen dat Bush dit over Amerika heeft "afgeroepen" door gelijk na zijn aantreden als president eind 2000 Iraq te bombarderen - zuiver om de wereld duidelijk te maken dat Amerika weer een spierballenmentaliteit zou gaan voeren, in tegenstelling tot het veel gematigdere buitenlandbeleid van zijn voorganger Clinton?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 02:15

Bush heeft bij de verkiezingen de meeste stemmen nog gekregen van de mensen die graag een groot leger zien. Bush vindt het belangrijk dat de krijgsmacht wordt aangesterkt.
Dit staat natuurlijk in contrast met het beleid van Clinton.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:32

Overigens, de aanvallen op Irak zijn bijna continu doorgegaan, ook onder Clinton. Je hoort er in de media niets meer over. Gister kwamen er ineens weer geluiden over luchtaanvallen en dacht iedereen dat de VS al met een vergeldingsactie bezig waren, maar dat is dus nog steeds (!!) een voortzetting van het beleid na de Golfoorlog.

Je kunt die dingen niet los van elkaar zien denk ik. Dat is bij andere dingen ook niet zo, je zou bijv. kunnen verdedigen dat de WO II een voortvloeisel is uit de WO I. Overigens, Duitsland werd na de WOI enorm in de hoek gedrukt met het verdrag van Versailles, één van de oorzaken voor de WO II is de reactie daarop. Dat zou je kunnen vergelijken met wat nu in Irak gebeurt. Maar het is maar een klein aspect van het geheel, je kunt heel moeilijk zeggen: dát is de oorzaak, het is altijd een kettingreactie.

ime

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 11:09

Is dat zo? De actie bij het aantreden van Bush was toch niet een voortzetting van het gevoerde beleid (in stand houden van de no-fly zone), maar de zwaarste aanval op Iraq buiten de no-fly zone in 3 jaar tijd?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 12:03

De Palestijnen hebben niet de middelen, noch de capaciteiten in huis om dit te kunnen doen. Tenzij ze iemand groots achter zich hebben staan. Ik heb zelf ook aan Irak gedacht. In ieder geval viel hun gejuich bij mij totaal in verkeerde aarde. In mijn ogen geen genade meer voor de palestijnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 12:28

Het probleem is ook nog eens dat "de Palestijnen" geen uniforme groep is. Je hebt de uiterst extremistische groeperingen als Jihad en Hamas die die zelfmoordaanslagen in Israël plegen, de aanhangers daarvan heb je ook op straat zien dansen. Het gros van de mensen is echter veel gematigder.

Netanyahu nam gister op tv iedere kans die hij kreeg om Arafat als "de Bin Laden in Israël" af te schilderen. Die man heeft idd zelf ook bommetjes gelegd en ongetwijfeld te maken gehad met vliegtuigkapingen in het verleden e.d.

Hij vergat alleen even te vermelden dat de helft van de leden van het Israëische parlement betrokken zijn geweest bij beschietingen e.d. op de Palestijnse vluchtelingenkampen en andere niet zo heel vriendelijke acties in de bezette gebieden. Het is niet voor niets dat Sharon is aangeklaagd in België. Helaas zal het (en hierin moet je de lobby van de VS niet onderschatten!) wel nooit tot een proces komen.

Het probleem ligt dus veel gecompliceerder dan het op het eerste gezicht lijkt.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 12:29

Het is een kliene groep die van mij ter plekke mag doodvallen Haha!
Goed nieuws: IN koeweit heeft het leger een groep feestvierders gearresteerd...... *LOL*

Voorzitster AFM


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Black_Moon, carina, gaucho, Lestrange01, Lisewiesje, MallyBelly, MarJon, Mo_86, Niicolee_, Verara, xxxmh, Zwerte en 151 bezoekers