Al uitgekauwd onderwerp: pennymeisjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Al uitgekauwd onderwerp: pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 12:00

Ik weet het, ik weet het. Dit onderwerp is de laatste tijd al 100 keer besproken. Toch had ik gister weer een aardige ervaring met een pennymeisje die ik graag wil delen Haha!.

Paard staat sinds dinsdag weer in de stal ipv op het land. Vakantietijd en warm weer dus nog tot 's avonds laat lopen er pennymeisjes rond op stal.

Paard uit stal gehaald. Hij rekt zich dan altijd even flink uit als hij vaststaat. Dus hij zet zn hoef naar voor. Gelijk een pennymeisje: "Nee, niet doen". Ik uitgelegd dat hij zich alleen maar wil uitrekken, dat dat ook mag van mij en dat ik degene ben die mijn paard corrigeert en zij niet Lachen .

Even later met hoofdstel indoen: "dat doe je helemaal verkeerd". O ja? Wat doe ik dan verkeerd?. Nou zij had geleerd dat je met het hoofdstel indoen altijd je duim in zn mondhoek moet zetten. Uitgelegd dat dit paard zelf zijn mond altijd open deed en zelf het bit pakte en ik het dus heel onvriendelijk tegenover het paard vond om dan met mn duim in zn mondhoek te gaan zitten. Haha! . Ja, dat snapte zij ook wel Knipoog .

Weer iets later: 'mag ik hem voor je naar buiten brengen?'. Nou nee, als hij weer wat rustiger is en gewend aan stal. Meisje was van mening dat paard nu eigenlijk al heel rustig was. Uitgelegd dat hij normaal gesproken toch wel wat anders was dan nu.

Toen: 'Wat ga je doen?'. Ik: 'Longeren'. zij: 'O, dat is met zo'n lange lijn toch? Mijn eerste les was ook zo, mag ik kijken?'. ' ik: 'Jawel, maar het is niet zoveel aan hoor, om naar te kijken'. Dus ik neem paard mee naar buiten, longeersingel om, geen zadel op. Zij: 'O, maar je gaat er dus niet op?' Haha! . (zag mezelf al in gedachten erbovenop zitten, longeerlijn in linkerhand, proberen beetje mooie voltes te rijden Haha! , dat was idd wel spectaculair geweest *LOL* ).

Maar goed, nog 1 week en dan is hun vakantie weer voorbij Lachen .

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:07

Hahahaha ach, weet ze nu dan wel wat longeren is? Haha!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 12:08

Geloof dat het basis idee wel ok was: lange lijn en paard loopt rondjes. Ze had alleen nog niet helemaal door dat je niet per se op dat paard hoefde te gaan zitten Haha!.
(overigens vond ze het na 3 rondjes idd niets meer aan en is ze gaan kijken bij een manegeles Lachen).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:09

Ach, zo ben ik ook ooit begonnen. Toen wist ik nog veel minder dan nu (en nu weet ik ook nog lang niet alles). Blijven verwonderen, blijven vragen, dat is de enige manier om verder te komen.

En over een jaar of 20 is ze vast wel net zo ver als jij nu. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Karin op 07-08-03 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:09

oh ik weet precies wta je bedoeld van de week was er ook zo'n meisje bij ons op stal.
annabel had een wat dikke kogel (had zich verstapt in de wei en er zat wat vocht in) dus ik zei dat ik niet ging rijden maar afspuiten en stappen. dus ik zet er koud water op. begint dat kind maar ik zie helemaal niets (kogel die rechtdoor loopt naar de hoef) en waarom met koud water dat is toch zielig

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 12:11

Ach, ik vind dit wel lollig. Zij vraagt tenminste nog heel veel en je kunt uitleggen waarom je iets doet Lachen.

Er zijn ook van die kinders die de hele dag de manegepaarden aan het volstoppen zijn met allerlei snoepgoed, dat lijkt me een stuk minder fijn .

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:12

Ben ik blij dat ik op een kleine pensionstal met waakhond sta, moet er niet aan denken steeds dat soort opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd te krijgen terwijl ik bezig ben!

Ik heb helemaal niets tegen (kleine) kinderen en/of pennymeisjes die willen helpen poetsen of eventjes erop willen, maar het is de manier waarop die me (-zeker in dit geval-) enorm zou storen!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 12:21

Moet eerlijk zeggen dat ik bij de 'Dat doe je helemaal verkeerd' episode ook wel iets had van 'Pardon'.
Meisje komt uit een groepje dat elkaar zit af te troeven in kennis over paarden en ze zijn dus heel blij als ze iets weten. Verder heeft zij het natuurlijk geleerd op een bepaalde manier en die manier is nog heilig voor haar.

Ze stond open voor meer kennis en uitleg en dat vind ik altijd wel erg positief Lachen.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:25

Ach zo zijn we toch allemaal geweest.
Ik wel tenminste.
Ik liep hele dagen op de manege de pension klanten te bewonderen.
Misschien is er wel een speciaal topic over mij geopened toen die tijd.

Maar als ik heel eerlijk moet zijn........
Soms erger ik me ook aan meisjes die rond je paard lopen en allemaal vragen stellen over mijn bijrijdsters.
Met andere woorden........als er niemand is die Yetro kan verzorgen dan wilt zij het wel doen.
En jammer genoeg blijft dit gesprek niet bij 1 x maar komen meerdere meisjes met dit verhaal aan.

Maar goed...niet geschoten is altijd mis.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:58

Ik moest er eigenlijk wel om lachen. Vindt dat beter dan die jongens/meiden met [rivepony's die elkaar lopen af te troeven met wedstrijd resultaten zonder dat ze iets van de verzorging afweten.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:19

Wel grappig, maar zo ben ik toch niet geweest hoor Scheve mond .
Tegen een oudere zou ik apsolute niet zeggen dat ik iets anders deed. Hun waren immers ouder, dus beter, in mijn ogen. OK dan!
Overigens was (ja was :p) ik een heel verlegen meisje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:25

Hihi, dit is dus voor mij alvast een voorbereiding... Over een maand verhuizen wij naar de andere kant van het land ,en de paarden komen dan op een (kleine) manege te staan. Na jaren op een klein pensionstalletje, zal dat wel effe wennen zijn.....
In de vakantie hebben we er ook gestaan en ik moet zeggen dat nu ik wat ouder en milder ( Haha! ) ben, ik het erg grappig vind, dat jonge Pennyspul. Ach, ik ga ze alleen op zaterdag misschien eens tegenkomen, dat hou ik vast wel uit Haha!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:46

Op mijn zomerstalletje liep ook zo'n grietje rond... Kwam al aanhuppelen toen ik aan het opzadelen was en begon spontaan het hoofdstel in te doen... Hohum. Nog maar even opnieuw alles vastgemaakt, want het eea zat wel erg los... Ben ik nog even het zadel aan het rechtleggen...

"Mag ik hem uitstappen?"

Huh? Ik was echt te verbaasd voor woorden... Ik heb toen maar uitgelegd dat het er een beetje van afhing hoe hij zich zou gedragen aangezien hij net 4 is, en de binnenbak daar nogal eng vond.

Hij was echt superbraaf, maar tegen de tijd dat ik klaar was ws zij al verdwenen... vervolgens bleef meneer met zijn hoofdstel ergens achter hangen heeft het vervolgens aan gort getrokken... Zou banketstaaf geweest zijn als dat bij haar gebeurd was.

Overigens vind ik het verder best belangrijk dat mijn paard ook betrouwbaar is met jonge kinderen, dus ik heb er op zich niet zo veel tegen als die wat met hem tutten...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:49

Bij Tinka op stal kwamen soms ook zomaar van die meisjes aanwaaien.
Ik vond het altijd wel leuk, liet ze vaak ook helpen met uitmesten, poetsen en peesbeschermes omdoen enzo.
Ik weet nog hoe leuk ik het zelf altijd vond als ik zomaar mocht helpen bij een pensionpaard, dus waarom niet.
Okee, soms stellen ze wel erg veel vragen en ze willen echt alles weten, maar ach ik was zelf ook zo vrees ik Haha!

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:41

Ik stelde nooit zoveel vragen vroeger, ik was toen heel verlegen en was meer 'het observerdende typje'.
Tuurlijk je moet het leren maar soms loopt het de spuigaten uit. Vooral kinderetjes die NIET verlegen zijn! Soms heb ik zoiets van;' ik kom hier voor mijn ontspanning en laat me met rust'. Meestal hebben ze dat ook wel door, maar sommigen zijn net zo hardnekkig als vliegen op stroop...
Duz snap het wel, maar als ik kon kiezen... hihi!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:26

Ik was ook heel verlegen, maar door gewoon goed op te letten heb ik heel veel geleerd. Ik heb er helemaal geen moeite mee als iemand vraagt om ergens mee te helpen, of iets uit te leggen, maar echt aan mijn kop zeuren word ik ook moe van.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:28

Ik ook, maar dat heb ik bij volwassenen die aan mijn kop zeuren ook. Sommige mensen kunnen ècht niet ophouden met l*llen en dan heb ik het ook snel bekeken. Of ze staan je op de vingers te kijken, dat vind ik ook hoogst irritant.

Maar ik ben echt niet te beroerd om iets uit te leggen (soms wel meerdere keren) en hier en daar een helpende hand toe te steken. Daar leert de ander alleen maar van.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:32

Och bij de manege waar ik reed (FPC) liepen ook allemaal van die meisjes rond. Vragen ze aan een pensionklant: "Mag ik je paard aaien" dat mocht dan en dan rennen ze erna naar de rest van de groep met: "Ik heb een verzorgpony"...Haha en dan te bedenken dat die kinderen maar 1-2 jaar jonger zijn dan mij.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 15:37

Ik kwam gisteren tijdens het wandelingetje na het longeren ook nog een meisje tegen die vroeg of ze hem mocht aaien Lachen. Dat soort dingetjes mogen van mij meestal wel, mits paard en situatie het toestaan. Ik heb dat trouwens liever dan van die hondsbrutale kinderen die zo zonder te vragen op je paard af rennen en er maar vanuit gaan dat ze er aan mogen zitten.

Overigens durfde ik vroeger helemaal niets. Ik heb dus vnl rondgekeken, goed opgelet en de dingen gedaan die ze van me vroegen. Heb ooit al mijn moed bijeen geraapt en gevraagd of ik een pony mocht verzorgen. Hoewel het wel mocht van de eigenaresse ben ik ook nooit met die pony van het erf af gegaan en heb altijd in de wei gereden Lachen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:49

Ik vind dat altijd heel grappig.Meestal vraag ik dan of ze zin hebben om te helpen door het hoofd te poetsen oid.Nu heb ik daar geen last van maar eigenlijk vond ik het altijd wel wat hebben

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:50

Ik vind die kindjes altijd heel handig voor staarten pluizen en afzadelen enzo, als ik er geen zin in heb Extreme duivel

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:37

manic schreef:
Overigens vind ik het verder best belangrijk dat mijn paard ook betrouwbaar is met jonge kinderen, dus ik heb er op zich niet zo veel tegen als die wat met hem tutten...


Tot je paard een keer uithaalt naar zo'n kind... En dat kan al gebeuren als ie een keer naar een vlieg schopt, of desnoods een andere onverwachtse beweging maakt...
Dat is één van de redenen dat ik absoluut geen (jonge) kinderen bij mijn paard wil hebben.

Voor de rest heb ik er zelf ook een hekel aan, soms kan ik het wel hebben, maar meestal weet ik niet hoe snel ik op moet zadelen om er bij weg te zijn. En helaas loopt er erg veel jong grut rond op stal momenteel.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:22

Hier op stal loopt ook wel eens een meisje rond die het prachtig vind als ze mag helpen, van mij mag ze dat best vaak, als ik het niet wil zeg ik het gewoon, en dan gaat ze ook gewoon iets anders doen.

Eerst stond ze een hele tijd te kijken terwijl ik Jordy aan het poetsen was etc., en echt pas na 10 minuten ofzo kwam er heel verlegen uit 'mag ik hem even aaien alstublieft?' Dat vind ik dan weer schattig en dat mag ook van mij. De keer erop vroeg ze het weer, ik heb toen gevraagd of ze hem wilde poetsen, kind helemaal blij.
Nu vraagt ze wel eens vaker of ze mag helpen met poetsen, ik vind het niet erg, en Jordy vind die aandacht geweldig. Hij eindigd wel vaak als echt penny-paard, kompleet met vlechtjes e.d. *LOL*
Ze mag hem ook weleens uitstappen, dan wil ze altijd zonder zadel.
Ze heeft er ook een paar keer gewoon een kwartier/ half uur mee gereden, en dan straalt ze helemaal.
Ze wil ook echt alles weten, maar dat is toch alleen maar goed?

Ik weet zelf hoe blij ik altijd was als ik dat mocht, en zeker als ik ook eens een rondje mocht draven ofzo, dan kon mijn dag niet meer stuk.

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:34

Ik moet zeggen dat ik t alijd wel leuk vind om mensen dingen uit te leggen... zal wel komen door mn ouders, die allebei veel in t onderwijs zaten Haha!

Maar degene waarover je vertelt, die is tenminste niet zo bijdehand Haha!

Maar wat je ook hebt is van die kids die alleen door de stal rennen en verder niks met de paarden hebben.... da's weer wel irri!

Maar over t algemeen hebben we ze bij ons op de manege goed opgevoed Lachen

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:35

Oh... wat ben ik toch een naar mens eigenlijk.. Knipoog
Ik laat namelijk mijn eigen kinderen zo vaak mogelijk thuis, en dan zit ik echt niet te wachten op de kinderen van een ander.
Op mijn vorige stal was zo'n 'w'rom?' meisje, bij alles wat ik deed: w'rom doe je dat? of w'rom doet ie dit?
Jammer genoeg had ze een beetje een plaat beton voor haar hoofd, zodat ik ook niet echt tot haar door drong, dat ik nu niet echt tijd voor haar had (en kinderen luisteren áltijd zó goed naar me, zolang ze niet van mezelf zijn) Knipoog
Maar op de huidige stal, valt het met opdringerige kids heel erg mee...