Scooters/ brommers in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Scooters/ brommers in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 11:53

Echt ik wordt af en toe helemaal gestoord van die irritantjes die maar denken dat ze alles kunnen flikken met die scooters... Van die fijne puberjongetjes met een opgevoerd scootertje...
Ze rijden vaak zowat bovenop je bumper, halen je op levensgevaarlijke manieren in (links of rechts maakt niet uit), en sjezen met een noodvaart overal doorheen.
En als je dan eens een keer toetert en ze op wat voor wijze dan ook probeert duidelijk te maken dat ze zich wel eens anders mogen gedragen kun je een dikke middelvinger of een grote bek krijgen...

Maar wat ik pas meemaakte sloeg echt alles....
Ik kom hier in de buurt een dijk oprijden, en van links komt een scooter met flinke snelheid aangescheurd. Hij was echter nog ver genoeg weg om makkelijk te kunnen remmen, dus ik rijd rustig de dijk op, scooter remt niet Tot op het laatste moment, en ik reed door. Geeft die gozer ineens weer een flinke poep gas bij, en zit zowat in mijn zijkant (voor de duidelijkheid, ik had toch echt voorrang). Gaat daarna naast me rijden en door mijn raam naar binnen kijken (echt vlak langs mijn auto rijden), om vervolgens maar achter me te gaan rijden, op een belachelijk korte afstand, hij zat nog net niet in mijn kofferbak. En maar blijven slingeren, links naast me gaan rijden, rechts naast me gaan rijden, en dan weer erachter.
Op een gegeven moment kwam ik bij een bocht in de dijk, waar altijd auto's geparkeerd staan, en wat ook nog eens een blinde bocht is, dus ik rem af, er kwam ook een auto van de andere kant. Degene op de scooter klapte bijna bovenop me, hij kon me net ontwijken. Ik reed verder, gaat hij weer naast me rijden, en geeft een schop tegen mijn auto!
Ik gelijk kijken naar een mooi plekje om mijn auto even dwars te gooien voor zijn scooter (Ja ik was echt laaiend, wat denkt dat mannetje wel niet). Maar gelijk na de bocht stond er een bus te wachten, het is een hele smalle dijk, dus auto's en bussen kunnen niet helemaal lekker langs elkaar daar. Dus ik moest stoppen, voor mij stonden nog 2 auto's en daarvoor dus de bus.
Op het moment dat ik stilstond hoor ik een klap, en heeft die idioot zo zijn scooter in de zijkant van mijn auto geramd! Hij begon gelijk op het raam te slaan, ik stap uit mijn auto en begin terug te schelden natuurlijk, dat ventje heeft me echt voor alles uitgemaakt wat lelijk is. Hij dreigde dat hij me wel even die hele dijk over zou schoppen, dacht het niet Dus ik pak hem bij zijn arm, en eiste zijn naam en adres. Maar helaas hij reed toch weg, en ik had hem niet goed beet (hij klapte wel over een stel grote keien heen, mar bleef helaas overeind). Probleem was dat hij wel langs de bus kon, en ik dus niet....
Getuigen heb ik helaas niet, ik ben zodra het kon achter hem aangereden, maar hij nam op een gegeven moment een fietspad, dus was ik hem kwijt... Echt als ik hem nog had gevonden, volgens mij had ik hem de sloot ingereden o.i.d.

Maar je, resultaat is dus 2 grote deuken in de auto, en een diepe kras van een cm of 15 lang over de deur van de auto heen....
De auto is ook nog eens van min moeder, net 3 jaar oud, net de WA verzekering in ipv all risk, en hij stond te koop... Totale schade is overigens maar liefst €1300 euro Verdrietig

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:14

Erg irritant die scooters, vooral als ze zo dicht achter je gaan zitten, ik trap de rem altijd ietsjes in, meestal schrikken ze dan zo dat ze gelijk zachter gaan rijden.. Het is zoo gevaarlijk..
Hoe oud had je deze geschat, want het klinkt ernaar alsof hij nog erg jong was en bijna nooit scooter had gereden..(vooral dat verhaal met die keien)..

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:18

youngster schreef:
ik trap de rem altijd ietsjes in


Oh dat doe ik ook met auto's die achter je gaan zitten duwen met het knipperlicht aan, terwijl je zelf nog aan het inhalen bent: breaktest Haha! Schijnheilig
Kijk dat ze hard moeten rijden, kan mij weinig schelen, zolang ze maar niemand in gevaar brengen, maar dat ze dan moeten gaan duwen en arrogant moeten gaan doen door hun knipperlicht aan te laten, zo van: "ik moet je voorbij, dat zie je toch aan mijn knipperlicht". Dan blijf ik lekker links zitten Haha!

Btw weer even ontopic, heb meestal ook slechte ervaringen met scooters en brommers. Veel gevaarlijk gedrag en soms idd gozertjes die nog niet eens 16 zijn. Levensgevaarlijk! En dan ook nog heel stoer de dingetjes zo hoog mogelijk proberen op te voeren totdat die 100 rijdt.. Als ze zichzelf ergens tegenaanrijden kan ik er niet eens medelijden mee hebben, maar vaak zijn het vrachtwagenchauffeurs of autorijders die er de dupe van zijn en ze onder de bumper hebben.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:25

zo echt aso!
Vind zichzelf nu natuurlijk echt helemaal geweldig.
Ik kan me voorstellen dat jij ook goed pist was toen en nu nog.
Jij zit met schade die je niet kan verhalen op een ander.Lekker is dat.

Van de week reden wij op een snelweg gewoon op de rechterbaan.
Komt er links een auto voorbijgesjeesd,die toen hij half er voorbij was hup zo naar rechts kwam.Dan schrik je ook even.Die man moest namelijk de afslag nog halen wat hem net zou lukken als hij ons even opzij zou duwen.Dan ben je toch ook niet lekker bezig.
Ik kan me aan zoiets flink iriteren,met als gevolg dat ik er zelf ook niet erg vriendelijk bij blijf en rustig uitstap om zoiemand even de wind van voren te geven als ik de kans krijg.

Maar dat je expres schade aan andermans spullen gaat aanrichten,nee dat is wel het toppunt hoor.Lijp joch!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:58

Ik vind dit ook echt niet normaal. Laatst reed ik met mijn vader op een weg midden in het dorp. Kwam er ook zo'n scooter aan met 80 ofzo. Ze kleefde met die scooter op zijn bumper, heel toevallig kwam er een politieauto achter hen aan,.. mijn vader natuurlijk lekker sloom gaan rijden en ze er niet door laten. Even later konden ze lekker wat bonnetjes innen. Te hard rijden natuurlijk en ook had degene die achterop zat geen helmpje op. ~~}>

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:04

Wat een hufter! Heb je wel aangifte gedaan of misschien het nummer van z'n verzekeringsplaatje onthouden? Echt balen, zeker nu je met zoveel schade zit.

Bij de meeste mongolen die ik op z'n opgevoerde scooter zie jakkeren denk ik altijd: "Ik hoop dat ze zichzelf dood rijden, voordat ze iemand anders dood rijden."

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 13:19

Normaal trap ik ook de rem in als iemand lekker gaat bumperkleven, maar hij zat er zó dicht achter dat ik me bijna af ging vragen of hij niet aan mijn trekhaak vastzat bij wijze van spreken...
Ik had bij de bocht waarna hij tegen mijn auto schopte al ietsepietsie harder geremd dan nodig was, als waarschuwing, maar dit was dus het resultaat...

Ik heb wel aangifte gedaan, helaas heb ik alleen de eerste 3 letters van zijn verzekeringsplaatje gezien Frusty
En daarbij vertelde de politie mij ook nogeens dat ze het wel konden natrekken, maar dat verzekeringsmaatschappijen eigenlijk geen informatie mogen geven over de verzekerde in zo'n geval, hoezo krom?

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:39

Wat een eikels heb je toch ook op die scooters Ik heb een scootertje bijna een keer de berm in geramd Haha! Hij wilde me perse inhalen. En dat via de rechterkant. Met dat hij er langs wilde komen heb ik m'n auto even naar rechts gestuurd. Zat ie zowat klem }>
Ook al een keer 2 gehad die wel even voor wilden gaan. Jammer voor hem dat ik daar voorrang had. De voorste remde af, de achterste lette niet op en klapte onderuit over de losse bladeren die daar lagen Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:41

Jeetje wat belachelijk! Echt jammer dat je hem niet de sloot in hebt kunnen rijden, dat was zijn verdiende loon! Boos!

Zelf heb ik ook 2 jaar scooter gereden en reed ik ook wel eens harder dan mocht (mwaar welke automobilist doet dat niet?) maar ik heb nooit vervelende/gevaarlijke capriolen uitgehaald, dat gaat echt werkelijk nergens over.. Scheve mond

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:05

dit slaat totaal nergens op! Ik hobbel zelf ook op een brommer maar dat doe ik niet. Ik moet zelf altijd uitkijken dat ik niet over een moterkap heen vlieg op punten waar IK voorrang heb. Ik zou inderdaad net als jij over de rooie zijn geweest en om eerlijk te zijn een ruk aan zijn arm hebben gegeven dat hij wel om moest pleuren (sorry maar als ik kwaad ben moet je uit mijn buurt blijven Haha!). Ik werd zelfs net hier in het dorp ingehaald door een scooter die ik nooit heb gezien/gehoord.... ik schrok me kapot toen hij naast me zat met veel lawaai en ZONDER t-shirt. Wat zal die veel open schaven zeg als ie op zijn muil gaat Extreme duivel

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:08

ook ik heb een tijd scooter gereden (scooter was van mijn vriend overigens) en was ook flink opgevoerd... reed denk ik haast wel over de 100 (reed het nooit laat dat wel even duidelijk zijn) maar gevaarlijke dingen uit halen op de scooter had ik het lef nooit voor heb mijn vader in het ziekenhuis gehad toen hij aangereden werd door een auto op zijn motor toen hij 50 reed hij lag compleet in de kreukels en heeft bijna een jaar plat gelegen... ik had dus al zoiets: hij zat in volledig leren pak en ik in mijn gewone kleren Ik durfde niet eens boven de 45 uit te komen okay soms reed ik wel eens wat harder maar dan alleen als er geen auto`s fietser voetgangers of wat voor verkeer ook in de buurt was ...
maar ja deze scooter rijder komt zichzelf ook nog wel een keer tegen ...

(scooter heb ik overigens verkocht omdat ik een boete had gekregen van € 245,- vanwege het in mijn bezit hebben van een opgevoerde scooter die niet te meten was op de rollerbank dus mocht ik van mijn ouders er niet meer op rijden en was ik genoodzaakt om hem te verkopen)

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 16:54

Natuurlijk heb ik zelf ook op een scooter/brommer en meer van dat soort dingen gereden, en daar werd ook wel wat aan geknutseld, maar dit soort akties heb ik zelf nooit uitgehaald.
Bovendien ben in de auto doodsbang er 1 aan te rijden, ik heb een brommerrijder te pletter zien slaan op de voorruit/ raamstijl van een auto waar ik zat, op slag dood en geen leuk gezicht. Vandaar dat ik me er ook zo over opvreet als ze zo gaan rijden.

Het zijn trouwens altijd dezelfde types die dit soort dingen uithalen, allemaal zwaar opgevoerde scooters, en dan die helm zo lekker stoer half op hun hoofd, of gewoon helemaal niet op.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:25

Idd Annechien ik rijd ook (hopelijk nog maar 6 weekjes) op de scooter en ik word regelmatig bijna voor mijn sokken gereden waar IK voorrang heb. (bv bij de wegversmallingen langs de dijk richting Flair) grrr ze houden er daarbij ook geen rekening mee dat een auto tegen een scooter voor degene die op de scooter zit even pijnlijker is dan voor hunzelf.

Zo dacht ook een keer een meneer dat hij wel ff snel voor mij kon gaan bij de pomp. Ik heel netjes: sorry hoor meneer maar ik stond hier al veel eerder te wachten want ik heb u zelfs nog aan zien komen rijden.
Wat doet de meneer (overigens met bedrijfswagen) hij rijdt zo tegen mijn scooter aan die ik toen maar snel liet vallen voordat hij tegen mijn benen kwam. Resultaat: flinke schade aan mijn scooter, ik was op dat moment zo verbijsterd dat ik niks heb gedaan behalve de naam van het bedrijf onthouden dat op de auto stond `s avonds gebeld en meneer heeft netjes zijn portemonnee bij me geleegd met een zuur gezicht Haha!

Maar goed, dit geldt in jouw geval natuurlijk niet, degene op de scooter zat duidelijk fout. En dan nog is tegen je auto schoppen not done en vreselijk puberaal.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:31

Ik rij zelf ook brommer, en ik vind dat ik niet asosiaal rijd! Maar hier vlakbij is zo'n weg, en daar moet je officieel op de weg rijden, niet op het fietspad (altijd fijn, altijd een verassing waar je moet rijden) en daar rijden de autos dus dik 90/100. NOu, ik word daar dus van de weg getoeterd, en ben maar op t fietspad gaan rijden, maarja, dan krijg je die boze fietsers weer op je dak! Echt om moe van te worden! Nee, scooters zijn duidelijk niet gewenst in het verkeer heb ik zo af en toe het idee!!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 19:19

Van veel scooters heb ik ook helemaal geen last, ik heb het misschien een beetje verkeerd uitgedrukt. Ik weet ook wel dat automobilisten zich achterlijk kunnen gedragen tegenover anderen.
Maar het valt mij op dat er zoveel van die pubermannetjes lekker stoer lopen te doen met hun scooter, en daarbij levengevaarlijke dingen uithalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 19:35

Vanaf mijn 16e heb ik jaren brommer gereden en nog nooit een ongeluk gehad. Soms heb je natuurlijk wel eens een benauwd momentje, maar gelukkig liep alles goed af.
Sinds vorig jaar mogen brommers niet meer op het fietspad/-strook en dus mogen ze je ook niet meer rechts inhalen, maar dat aspect wordt wel erg vaak vergeten Sinds die brommers op de rijweg moeten lijkt het allemaal wel wat anders te gaan en zitten ze opeens overal. Hier in de stad is het af en toe ook net prijsschieten met die idioten.

Toch zal ik nooit of te nimmer expres remmen om ze te laten schrikken, want ten eerste vertrouw ik hun reactievermogen niet en ten tweede zijn die brommerremmen waarschijnlijk niet goed genoeg en ik heb echt geen zin in een brommer achterin. Ze rijden maar om me heen, dan zal ik dat ook zo goed mogelijk proberen. Verder rij ik gewoon mijn eigen ritje en laat ik me niet zieken door die gasten, niet laten opjutten en ook zeker geen oogkontakt aangaan.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:01

Daar heb je helemaal gelijk in hoor Supertje, ik snap ook precies wat je bedoelt, hier zie je ze ook veel. De stoere puberjongetjes met hun splinternieuwe scootertje die 120 rijd en ze kijken nergens naar.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:03

Gaan we de meiden niet vergeten ken er hier een aantal meiden die nog gevaarlijker rijden met scooters dan dat sommige jongens doen !!! ...

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:40

Bij jullie rijden ze nog over de weg...Bij ons mogen ze nog op het fietspad en daar maken ze gretig gebruik van, al helemaal nu dat ze voorrang hebben op t fietspad.
Bij mijn vriend achter hebben ze dus een fietspad die vanaf literatuurwijk zo doorgaat naar de stad. Nou dan moet je ze toch horen scheuren!
Een tijd geleden was er een ongeluk gebeurd, kind wil oversteken en een scooter kwam eraan...Kindje leeft gelukkig nog!
Maar deze eikels scheuren ook gewoon lekker over het voetpad waar mensen met hun kinderen lopen!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:45

Jezus... Scheve mond. Daar ben je mooi klaar mee....wat een eikel Afbeelding
Waar was dat..? Hier op de dijk..?

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:53

Sypheron schreef:
Oh dat doe ik ook met auto's die achter je gaan zitten duwen met het knipperlicht aan, terwijl je zelf nog aan het inhalen bent: breaktest Haha! Schijnheilig


Daar ben ik ook een ster in! Haha! Ook altijd zo fijn om op de snelweg in zo'n geval dezelfde snelheid aan te houden als die vrachtwagen die op dat moment naast je rijd.... Extreme duivel

Maar terug ontopic...

Ja, hier in de Hoekse Waard heb ik ook een hekel aan al die jongeren die denken dat ze alles kunnen, en alles mogen. Hoe vaak ik hier al niet een noodstop heb moeten maken Boos! Maar zoals jij het meemaakte gaat het wel heel erg ver!

(maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook eens een ongeluk heb gehad toen ik nog scootertje reed... Per ongeluk Schijnheilig reed ik tegen het verkeer in (eenrichtingsverkeer), en beiden konden we niet meer remmen)

Maar ook de oude(re) vrouwen hier kunnen er ook wat van op zondag... Voorrang en spiegels kennen ze niet Boos! Boos! Boos!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:59

Wat ik eigenlijk mis in je verhaal en in alle reacties is 1 hele belangrijke regel in het verkeer: voorrang moet je krijgen, niet nemen.
Tuurlijk is die gozer fout, en goed ook, maarja dit is echt de eerste niet en zeker niet de laatste. Brommerrijbewijs heeft een waarde van een pakje boter als die gasten alle regls aan hun laars lappen en niet inzien wat voor gevaar ze zijn op de weg (hou me hart vast als die ooit een roze papiertje halen).
Ik rij auto en scooter en ken beide kanten van het weggebruik en als scootermobilist wordt je ook dagelijks van de weg gedrukt (terwijl ik daar toch echt moet rijden van de nederladse wet) omdat men vindt dat ik te langzaam rij (hij is opgevoerd tot 70-90km/h)...... Ook automobilisten zijn goed in bumperkleven bij scootertjes, levensgevaarlijk!!!

Tip volgende keer bij het uitstappen alleen kentekenplaatnummer noteren, geen discussie aangaan die verlies je toch (de jeugd van tegenwoordig). En een verzekeringsmaatschappij hoort de identiteit van de dader door te geven bij de politie, zeker als er sprake is van schade....

Succes ermee

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 22:09

Tindra schreef:
Jezus... Scheve mond. Daar ben je mooi klaar mee....wat een eikel Afbeelding
Waar was dat..? Hier op de dijk..?


Nee was op de Dorpstraat in Heinenoord waar ik de dijk op kwam rijden, en op de Goidschalkxoordsedijk (djiez wat een woord om te typen Haha!) dat hij tegen me aanreed.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 22:14

Vippie schreef:
Wat ik eigenlijk mis in je verhaal en in alle reacties is 1 hele belangrijke regel in het verkeer: voorrang moet je krijgen, niet nemen.


Ik nam ook geen voorrang, hij remde in eerste instantie af, dus ik reed rustig de dijk op. Maar hij bedacht zich op het laatste moment blijkbaar, en besloot er toch nog even voorlangs te schieten en dikke scheit aan mij te hebben....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:22

Jeetje wat een snotjong zeg Scheve mond Boos!

Toen ik gister op de weg reed, reed er een scooter op de Nweg hier, dan strook je toch ook niet helemaal?? Terwijl er een mooie parallelweg naast ligt Scheve mond