Stro, hooi, zweet en een voldaan gevoel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Stro, hooi, zweet en een voldaan gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 23:32

Gisteren hebben we 350 balen stro van het land afgehaald. Met onze ouwe trekker met 2 plattewagens over de weg naar het land toe. Henk op de trekker en ik met mijn auto er achter aan met alarmlichten aan. Onze trekker heeft nl. geen lichten Haha! en helemaal geen remlichten Scheve mond en de remmen doen het ook maar half Cool . Toen we op het land waren, ging ik op de trekker en Henk ging stappelen. Na 3 ritten en 10 kg lichter van het zweten was alles thuis.
Vandaag nog wat stro gestappeld en de volgende snee hooi kon van ons eigen land af. Henk ging wieren maken en ik met de hark er achteraan om de restjes bij de wieren te harken. Om 15.15 kwam de pers en het waren 111 balen hooi. We hadden nog van dit jaar 448 dus totaal 559 balen hooi. Genoeg tot maart/april. Degene die bij ons perst heeft altijd een voorraad hooi en die hebben wij dus alvast gereserveerd.
Toen we de wagens gingen lossen zag de lucht er een beetje donker uit. Er vielen een paar druppels, maar geen paniek. Om 17.30 was alles binnen en toen begon het wel te regenen. We zaten heerlijk in de deur opening van de stal met een neut. Het was een heerlijk gevoel. We waren bek af, zeik nat van het zweten en moe en dan de regen die op het dak klettert, mmmmm OK dan!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:33

Ik kan me voorstellen dat je dan een voldaan gevoel hebt! Wat een werk, en dan met die hitte...pfff.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:35

Jeetje en dat met dit weer, kan me voorstellen dat je dan aan een neut toe bent.

XANTHA

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:46

ik ken het....weliswaar hoeven wij gelukkig de balen niet zelf van het land af te halen...maar wel zorgen we ervoor dat er ruim 350 balen op de hooizolder terecht komen...
Vreselijk werkje..maar wat heerlijk dat je met zijn alle zoiets toch gedaan krijgt..! En wat is het een fijn gezicht zo'n volle hooizolder...

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:05

Inderdaad, zodra het er ligt is het een erg mooi gezicht! Dit jaar maar eens handschoenen gebruikt, erg warm maar handen nog aardig heel! Ook wel lekker naast dat voldane gevoel...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:01

Ik heb te weinig land om het hooi af te halen, ik had dit jaar 2 ronde balen in plastic van het ene weiland , de andere 2 lopen de paarden op.

Hier heeft het wel hard gewaaid maar niet geregend helaas en als er iets is dat het land nodig heeft is het wel water!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, JenniferU, laura22, Lizeeetjr, Milow2018, nayla, nien81, Titsia, ulaantje, Winged en 92 bezoekers