Bit vs. De Hoefslag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-01 11:06

Na aanleiding van Stef's opmerking over een minpunt van Bit, wilde ik eigenlijk wel eens weten wat jullie meningen zijn over deze bladen. Welke blad lezen jullie het liefst? Bit of De Hoefslag?


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 11:11

Nou ik lees het liefst de bit...vind ik echt heel mooi blad, ben er ook lid van, ben overigens ook lid van de hoefslag maar dat vind ik niet zo'n heel mooi blad en die abbonement ga ik ook opzeggen!!!
Verder zijn we nog lid van de Mensport echt ook een heel gaaf blad!!!
Dan krijgen we nog iedere maand het shetlander maandblad, en 1 keer in de 3 maanden het fjordenblaadje!!!!
Als ik de hoefslag heb opgezegt dan wil ik graag lid worden van de paardenkrant!!!
En welk blad lees jij?

Jacqueline

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-01 11:18

Ik heb zelf ook een abonnement op Bit, en ik vind het een fantastisch blad. De Hoefslag heb ik een paar keer gelezen, maar daar vond ik niet echt veel aan. Het blad zit ook goed in elkaar en valt ook niet uit elkaar na de eerste keer gelezen te zijn. En de foto's die ze maken zijn vele malen beter dan in De Hoefslag (waarschijnlijk ook vanwege het type papier dat ze gebruiken)

Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 11:19

Ik ook ik vind het bit beter... staat meer info in die je kan gebruiken

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 11:20

Het is alleen zo jammer dat die maar 1 keer in de maand uitkomt......duurt zo lang hahahaha!!!

Jacqueline

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 11:21

ik denk dat de hoefslag meer voor wedstrijdruiters is. En aangezien ik dat niet ben, lees ik het nooit. Alle uitslagen die erin staan boeien me eigenlijk niet

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 11:31

Dat idee heb ik ook, dat de Hoefslag meer voor wedstrijdruiters is. Bit daarentegen is heel veelzijdig, laat allerlei aspecten uit de hippische wereld aan de orde komen, of het nou om wedstrijden, fokkerij of wat dan ook gaat.

Dat laatste spreekt mij ook aan wat de Paardenkrant betreft. Daar staat alles in, van de wedstrijden waaraan onze topruiters meedoen tot het verhaal over tante Cato van om de hoek, die haar Welshjes uitleent aan meisjes uit de buurt die ermee bij de plaatselijke ponyclub rijden. Fokkerij, draverij, ringstekerij, het maakt niet uit, er wordt over geschreven.

Bij ons thuis hebben we de Paardenkrant al zo'n 7 jaar. Het eerste abonnement namen we toen we op zoek waren naar een jonge pony, dat was in '93. Dino hebben we trouwens niet eens gevonden via een advertentie in die krant, maar Ameretto wel. En inmiddels zijn we zo vergroeid met de Paardenkrant dat we 'm niet meer kunnen missen. Mijn moeder bewaart ze altijd tot ik weer langskom en aangezien dat gemiddeld zo eens in de 5 weken is, heb ik op de terugweg in de trein altijd wat te lezen, hihi!

Verder krijgt m'n zusje via de vereniging de Paard en Sport, die vind ik ook leuk om te lezen. Wel voornamelijk gericht op 'de landelijke ruiter' (zo heette het blad vroeger, in mijn ponyclubtijd), maar ook met handige tips van professionele ruiters en info over allerlei paardenzaken.

En dan hebben we nog het NRPS-blad, wat er ook erg professioneel uitziet en prettig is om te lezen. Interviews met NRPS-fokkers en -gebruikers, wedstrijduitslagen, vooral veel keuringsverslagen èn hele mooie foto's!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-01 11:34

Wie kijkt er trouwens Paardensport TV?
Mijn mening over dit programma is dat er soms wel leuke onderwerpen tussen zitten, maar soms is het toch ook best wel oninteressant.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 11:48

Ik vind paardesport t.v wel leuk maar ik vind de ponyexpres leuker.....maar als ik het goed gelezen heb dan komt er vandaag een stuk over fjorden in de paardensport t.v.....!!!

Jacqueline

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 11:52

ik heb niks gezien van fjorden hoor vandaag ik vind dat paardensport tv echt zo op de sport is gericht ze doen haast nooit wat met andere dingen dat is bij ponyexpress en hoppa weer anders

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 11:54

Ik las het in de agenda van de hoefslag dat er fjorden in kwamen maar ja ik weet dus niet hoe betrouwbaar dat is.......nou ja we zien het wel!!!

Jacqueline

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-01 11:55

Ik vond dat onderwerp vorige week zo belachelijk met die amazone, ze kan misschien wel rijden maar het grootste werk werd daar volgens mij toch wel verricht door pappies gekochte (top)paarden


Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 12:00

dat vind ik dus ook
o'ja weet iemand nog dat ze het ras tinker gingen promoten en dat er iemand af viel dat kwam omdat het de eerste keer was dat die tinkers onder zadel waren en degene die er af viel was iemand die nog nooit paard gereden had

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-01 12:04

Ja dat had ik ook gezien, na ja, nog steeds wel goed dat het maar bij een keer bleef, het paard was nutuurlijk net pas onder het zadel

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 12:41

Haha!
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 29-11-02 01:41, in het totaal 1 keer bewerkt

gillian

Berichten: 4412
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 12:49

ben ook lid van bit, vind aan de hoefslag niks aan.
koop ze wel eens in de winkel.
krijg ook paard en sport vind ik ook niet veel bijzonders,tja ik rijdt daarentegen ook geen wedstrijden.
ik persoonlijk vind bit een geweldig blad,heel veelzijdig.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 12:55

Heb dinsdag de herhaling gezien van Paardensport TV. Dat van die jonge amazone met die prachtige stal: je startkapitaal moet je toch ergens vandaan halen? Of je het nou leent van de bank of van je ouders. Een jongen van onze vereniging heeft op zijn 21e Deurne afgerond en kreeg toen de kans om een stalhouderij in de buurt over te nemen. Hij had uiteraard zelf niet zoveel geld, maar zijn vader heeft een eigen bedrijf en sponsort hem zoveel hij kan. Er moest heel veel opgeknapt worden, maar die jongen heeft nu, bijna 2 jaar later, een prachtige pension- en trainingsstal. Het startkapitaal mag dan wel van pappie komen, maar die jongen werkt er keihard voor! En zoals dat meisje in dat programma vertelde: zij staat ook gewoon op de loonlijst...

Iets anders: ik vond het wel heel slecht dat er zonder cap gereden werd. Over voorbeeldfunctie van de tv gesproken. In Nieuw-Zeeland zie je in ieder foldertje, in ieder blad en op tv ruiters MET helm. Daar is het de normaalste zaak van de wereld dat je zo'n ding op je kop hebt. Maar goed, die discussie hebben we hier al vaker gevoerd... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 13:53

Dat was echt een droomstal!!! Wat heeft dat meisje geluk zeg! Ik denk dat iedereen wel hard zou werken als ie zo'n stal had. Ik zit nu al zo'n 6 uur per dag bij de paarden, dan denk ik de hele dag!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 13:56

ik vind de paard en sport het leukste blad

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:02

ik lees geen bladen.. heel soms wel de hoefslag! maar heb bijna nooit tijd om te lezen.. nu met dat MKZ wel want ik verveel me dood!!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:03

Ik ben lid van de Shetlandpony en verder heb ik ooit eens de Hoefslag gekocht, maar dat vond ik ook niet zo leuk. Ik zal de bit eens kopen, ben daar wel benieuwd naar als ik jullie zo hoor, klinkt dat wel leuk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 15:12

Ik vind de Bit altijd heel leuk en informatief; ik haal er heel regelmatig info uit waar ik echt wat mee kan.
De Hoefslag vind ik niet leuk; veel te wedstrijdsport-gericht.

Wel grappig, ik werd laatst gevraagd om een artikel over Marco te schrijven voor de Bit, en ze vroegen heel geinig of ik dat blad wel kende. Marco had het zelf nl. nog nooit gelezen, die heeft de Hoefslag, In de Strengen, Quarter en andere bladen, maar niet de Bit.

Hoe laat en op welke zender komt dat Paardensport-TV eigenlijk? Ik wil dat nou toch wel eens een keer zien (kijk bijna nooit tv, ben altijd op stal...)

Grtz, Sonja.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 15:17

Ik vind paardensport tv nie zo heel geweldig..
ik vond 'als je van paarden houdt..' beter.. het is allemaal zo oppervlakkig bij paardensport tv..
ik vond dat van vorige week wel interresant over die ehbo-cursus...

..... leeg .....

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-01 17:33

Even terug op de reactie van Karin. Het verschil tussen lenen van de bank of het gebruiken van je ouders geld is dat je de bank alles moet terug betalen, en ik geloof niet dat zij de stal en paarden zelf gekocht heeft. En dit soort geld leen je niet even, hier zit echt wel een paar miljoen in, en dan is de reiswagen nog niet meegerekend die zal ook wel een paar ton kosten. En dat betaal je niet 1-2-3 terug, hoe hard je ook werkt. En die jongen uit Deurne heeft het zeker verdient, die heeft er hard voor gewerkt, en is ook slim bezig geweest. Dat meisje had ook geluk, geluk dat haar vader het grootste gedeelte betaalde.
(niet aanvallend bedoeld Lachen )

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 18:33

ik vond die fjorden bij paardensport tv zooo geweldig Lachen ik houd niet echt van fjordjes, vroeger wast mijn lievenlingsras maar allang nie meer.. maar ik vond ze toch wel leuk hoor!!!!
die EHBO-Curses vandaag vond ik vandaag nie zo super.. alleen maar hoe je verband om moet doen, dat wist ik allang, maargoed Lachen maar ik vond AJVPH ook veel leuker dan PS-TV!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Balou_k, DenieesB, Freddydeshet, Oehlala, RenateHidden, SusanH, tienus63, TurboDi, Vagabondo en 101 bezoekers