kan iemand mij helpen ?? tips adviezen welkom !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

kan iemand mij helpen ?? tips adviezen welkom !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 19:28

ik ben een arabiertje aan het inrijden

en mijn vraagje is ....hoe kan ik haar het best leren om aan de teugel te lopen ??
in de stap gaat ze heel makkelijk aan de teugel lopen ....( dan is ze altijd heeeel ontspannen ) maar als ik aandraaf gaat ze met haar hoofd omhoog en dan krijg ik haar niet aan de teugel .
ze is meestal minder ontspannen in draf......

heeft iemand hier verstand van .....
heeft iemand tips ????


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:31

eerst zorgen dat ze ontspannen word,en veel figuren rijden,slangenvolte's en gewoone volte's,door s van handveranderen enz. en ondertussen licht vragen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:37

maar ben je wel gevorderd genoeg dan om een paard in te rijden?
als je niet weet hoe je hem aan de teugel moet rijden in draf?
niet aanvallend bedoeld!maar gewoon een vraagje.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:40

niet met je handen gaan liggen trekken, ze moet echt naar beneden komen op je benen en uit ontspanning.
Als je met je handen begint krijg je later problemen met andere hulpen geven.
Wel natuurlijk licht vragen, maar als ze het niet doet niet je handen omlaag en vastzetten of zagen oid. Daar bereik je niks mee behalve een gestresst paard wat geforceerd naar beneden loopt.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:43

ja klopt starlight,daarom schreef ik ook licht vragen,en zodra ze omlaag komen toegeven,niet doorvragen,en idd veel beengebruik.

maar sommige zeggen ook,dat het belangrijker is dat een paard wat net onder het zadel is eerder belans leert vinden en doorloopt dan aan de teugel loopt,of dat klopt weet ik niet echt,maar genoeg bokkers hier die je ermee kunnen helpen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 20:14

ik ben er ook niet zo heel erg mee bezig hoor ! niet dat ze percee nu al aan de teugel moet lopen !! ben nu meer bezig met figuren lopen , maar in stap is ze echt heel otspannen en gaat ze heel vaak uit zichzelf aan de teugel lopen ,( zelfs als ik de teugel los heb hangen ) en met aandraven gaat ze omhoog .... en daarover ging eigelijk mmijn vraagie .... beetje vaag allemaal !!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:15

wat is vaag van jouw of van ons? Scheve mond
mischien doe je in draf iets onbewust anders?
maar ik heb al antwoord gegeven,ik kan je verder niet helpen,suc6 verder met inrijden.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 20:21

vaag van mij !!
maar verder gaat alles goed met inrijden ! dus alles op z'n tijd ....laat maar zeggen ! ik ga zeker niet trekken en zagen !!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:44

uhm ik zou gewoon eerst maar eens in draf alles onder controle hebben je zal in de draf waarschijnlijk echt iets anders doen dan dat je in de stap doet ... Dus zodra zij in de draf meer vertrouwen heeft gaat ze vanzelf ontspannen... dus gewoon lichte hulpen geven zodat je eigenlijk met je hulpen zegt dat het in orde is om te ontspannen en dan zoekt ze vanzelf de ontspanning wel op... je moet ook absoluut niet te snel willen...

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:50

Les nemen van een goede instructrice!?


Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 21:46

ik krijg heel af en toe les van een meisje die vroeger ook gereden heeft waar ik nu rijd .....maar das al weer een tijdje geleden ! maar als ze weer een keer komt zal ik het zeker vragen !

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:49

K zou proberen vaker les te nemen, zeker met een paardje die je aan het inrijden bent. En dat hoofd komt vanzelf wel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon en 115 bezoekers