Afmelden vanwege het weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

zie titel

Nee hoor, ik ben een bikkel
32 (29%)
met meer dan 30 graden ga ik echt niet naar een concours
30 (27%)
Ik ga alleen niet als mijn paard veel last heeft van de hitte
37 (33%)
ik meld alleen af als ik 's middags moet rijden
11 (10%)

Totaal aantal stemmen: 110


Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Afmelden vanwege het weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 20:31

Wat ik mij afvroeg, zijn er hier ook mensen die hun wedstrijd afzeggen vanwege de hitte nu?

Ik ben sterk aan het denken om mijn wedstrijd van zondag af te zeggen i.v.m daarmee.
Marco heeft vrij veel last van de hitte, en loopt zijn proef nog wel netjes uit, maar ik krijg hem met geen mogelijk voorwaarts met die extreme hitte hier (waar ik hem geen ongelijk in kan geven).
Het resulteert dan, net als vorige week, in net geen winstpunt, en allen maar als commentaar op de coupon, meer verruiming, meer impuls

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !



Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:35

Ik ga in principe wel, alleen niet als ik merk dat paardlief het echt niet leuk meer vind. Maar zolang zij vrolijk loopt, gaat ze gewoon mee op concours.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:54

Mijn paard is juist fitter met dat warme weer ik zou niet zo snel afbellen hoor!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:14

Warm weer is voor mij echt geen reden om af te melden. Kom op zeg, een beetje hitte kunnen we toch wel tegen? Ik rijd liever in de bloedhitte dan in de stromende regen.

Sneeuw en ijzel daarentegen weer wel, vanwege de veiligheid op de weg.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:21

De een kan nu eenmaal beter tegen de hitte dan de ander, en dat geldt zowel voor mensen als dieren. Als je er ziek van wordt of snel buiten adem raakt, dan zou ik me gewoon rustig houden met warm weer. Ik heb het geluk dat ik erg goed tegen warmte kan en mijn paard ook, maar ik ken ook mensen die een zonnesteek hebben opgelopen door in de hitte midden op de dag te gaan rijden. Kan me voorstellen dat sommige paarden er ook onder kunnen lijden. In zulke gevallen lijkt het me verstandiger om niet te starten. En je rijdt toch nog altijd voor je plezier?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:22

Ik vind het gewoon niet kunnen met zo'n hitte je paard op de trailer zetten! ALs het om de hoek is alla. Dan nog het fanatiek rijden.........nee ik zet mijn vraagtekens, als is het niet om jezelf dan wel om je paard. Nu maar hopen dat het de week erop in het weekend lekker koel is.......

Ook dat je gewoon in teneu moet gewoon ronduit belachelijk.

Ik denk dat vele de hitte onderschatten................

Meegenomen dat het niet te harden is met de dazen...........tenminste mijn paard draait volledig door. Mijn vader heeft niet voor niks al ooit wat gebroken op wedstrijd door de dazen........

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:48

Ik zou niet gaan. Mijn paard word naar mijn idee hooguit sneller/irritanter als het warm is, en hij lijkt er niet echt last van te hebben. Maar ik kan niet lekker rijden dan. Heel jammer, maar ik doe het voor mijn lol, en die heb ik er niet in als ik met 30 graden moet zwoegen. Dan maar niet rijden, een dagje rust kan ook geen kwaad!

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:31

Ik heb a.s. zaterdag een wedstrijd. Ik ga er gewoon heen en doe het lekker rustig aan. Niet te lang inrijden en zeker niet te veel galopperen. Emmer mee en regelmatig laten drinken en dan komt het wel goed hoor.

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:32

Ik heb inderdaad wel eens afgezegt vanwege het weer. was meer dan 30 graden, ik moest midden op de dag en het was nog best een eind rijden ook. Ten eerste ga ik m`n paard dat niet aan doen, (wedstrijden genoeg) en ten tweede kan ik zelf ook niet best tegen hitte.
Maar ik doe het niet snel, dit was wel een vrij extreem warme dag.

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:34

ik heb ook nog nooit afgemeld vanwege de hitte, maar ik heb wel het geluk dat ik alles in de voormiddag/middag moet doen, maar ik zou me er zeker niet voor afmelden tenzij mijn paardje er niet tegenkon natuurlijk!

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:36

Goh, de poll lijkt toch wat anders uit te wijzen dan wat ik hierboven lees:

Op dit moment 50% (egocentrische) bikkels...
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:40

Nope, ik verlang van mijn paard geen prestaties midden op de dag, als het 30 graden ofzo is kwa temperatuur. Ik verlang ze op die momenten ook niet van mezelf.

ik start of heel vroeg in de ochtend, of na 19.00 uur savonds. Voor alle tijden er tussen in meld ik me af. WEliswaar met een smoesje (lekke band trailer ofzo) anders krijg je nog een boete ook.
Ik vind dat de middagrubrieken van wedstrijden op dagen met meer dan 28 graden horen te worden afgelast. In het kader Dierwelzijn. Een ieder die vind dat hij wel hoort te rijden op een dergelijk moment, moet de fiets maar pakken....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:05

Ik twijfel heel erg.
Maar als ik zou rijden dan wordt het 10 min. losrijden en meteen na de proeven beentjes in de coolpacks en naar huis. De uitslag ga ik dan echt niet afwachten. En de prijsuitreiking helemaal niet

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:18

Ik zou het denk ik niet doen.

ik bedoel stel je voor dat JIJ! 1,5 uur oid in zo'n gloeiend heet "hok" wordt vervoerd met 30 graden waar je dan vervolgens nog een half uur mag gaan zwoegen in de zon.

en zeker n.a.l.v. het paard dat laatst is gestorven tijdens een wedstrijd waar het ook zo heet was, vraag ik me af: wat vind je belangrijker, het plezier van het rijden en de gezondheid vanje paard (en jezelf) of dat ene winstpuntje of prijsje........... Verward

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:26

Ja, ik heb wel eens een selectie afgezegd vanwege het weer, met name omdat er minimaal 4 uur tussen twee proeven zou zitten. Iedereen verklaarde me voor gek dat ik een selectie liet lopen, maar ik vond dat mijn paard nog langer mee moest dan alleen dat weekend. Voor mijn toenmalige stalgenoten was Kootwijk heilig, een of twee jaar later reed ik daar alsnog en ik vond het vreselijk.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 06:38

de trailer is juist heerlijk koel, raampje voor een beetje open, zeiltje gewoon open en niets aan de hand. Ik heb zondag om 10 uur en om half een gesprongen (in volledig tenue) en het is wel warm maar best te doen. Afgelopen vrijdag had ik zelfs springles met twee paarden om half drie. Je moet gewoon op je paard letten en je losrijden aanpassen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 06:48

Ik ga wel. Mits er, als er 2 proeven gereden worden, de proeven meteen na elkaar volgen en het niet overdag is.

Toos paardloos

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:16

Ik heb mn wedstrijd voor komend weekend ook afgebeld ivm de hitte. Normaal ben ik wel zo dat ik toch probeer te rijden maar ze is afgelopen weekend ook bijna onderuit gegaan en deze temperaturen zijn voor een fjord die toch al slecht tegen warmte kan niet te houden. Dus ik kies voor de gezondheid van mn beestje en start dus niet.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:25

Ik heb het dit jaar slimmer aangepakt, ik heb een zomerstop wb wedstrijden ingelast. Het weekend van 5 en 6 juli heb ik voor het laatst gestart en ik ga in september pas weer starten.
Vorig jaar heb ik ook één keer met heet weer gestart (26 graden ofzo?) toen ben ik wel gewoon gegaan en mochten we gelukkig in zomertenue. Ik had alleen wel wat moeite met voorwaarts houden de eerste proef, maar de tweede ging echt lekker (het was de eerste keer L1 en had 149 en 159 punten).
Nu rijd ik ook nog steeds gewoon, ok, ik ga liever 's morgens voor tien uur rijden of 's avonds, maar gister had ik een buitenrit met manegepony's, midden op de dag en het was best te doen. Er stond een lekker windje en met veel stukken stappen hadden de pony's het best wel naar hun zin hoor.
Ik denk dus, dat ik niet zou afbellen voor de hitte, als ik nu ingeschreven stond, tenminste, als ik niet te ver weg hoefde, zodat hij snel na het starten weer thuis is en onder de slang kan...

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:29

biepp schreef:
ik bedoel stel je voor dat JIJ! 1,5 uur oid in zo'n gloeiend heet "hok" wordt vervoerd met 30 graden waar je dan vervolgens nog een half uur mag gaan zwoegen in de zon.


Mijn paard heeft afgelopen zaterdag zo'n 3.5 uur lopen 'zwoegen' in de zon (en met een mooi resultaat!). Ik kreeg niet de indruk dat hij het erg vond, veel mul zand tegengekomen maar de hartslag was ook niet hoger dan anders. Maar goed, zoals ik al zei: paard en ik kunnen er beide goed tegen en we hadden behoorlijk wat liters koel- en drinkwater bij ons. Met beleid rijden scheelt vaak al een boel, en koelen op dressuurwedstrijden is ook nog niet eens zo'n raar idee met dit weer! Gewoon wat flessen of jerrycans met water meenemen en ter plekke na het rijden over je paard uitstorten, vindt-ie vast heerlijk!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 08:31

Ik begin steeds meer te twijfelen. Ik moet zondag namelijk rijden rond 11:30, en de temperatuursverwachtingen zijn zo rond de 33 a 34 graden. Van de ene kant vraag ik me af of het wel verantwoordt is om te rijden met dit weer, maar aan de andere kant als de rest kan rijden zou ik dat ook moeten kunnen. En dan 'smorgens nog even wassen, dat hij het al wat koeler heeft, 5 a 10 minuutjes inrijden, erna afsponzen en direct naar huis. Het is niet ver weg, dus daarvoor hoef ik het niet te laten.

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:34

Wat ik hier lees en de poll komt inderdaad niet overeen. Ik heb gestemd op als ik smiddags moet rijden meld ik me af. Dit omdat het dit jaar smorgens goed te doen is en eventueel savonds laat ook.

Koel in de trailer??? Kom op zeg!! ALs je blijft rijden misschien maar gewoon zo als de trailer in een zon van 32/33 graden staat reken maar dat het daar binnen echt ondraaglijk heet wordt.

Ik blijf het onverantwoord vinden. Rijden met 30 graden kan inprincipe wel maar dan intensief losrijden en 2 proeven starten.........en dan weer in dei super hete trailer....niet in mijn ogen. Wat heb je eraan om half los te rijden, ik niet dus kan je bij voorbaat al niet gaan. We doen het voor onze lol en ik vind inderdaad dat middagrubrieken afgelast moeten worden. Dat zo'n secrectariaat dat nog niet aangedurft heeft vind ik behoorlijk zwak. (zal ik half bokt wel weer over me heen krijgen)

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:34

Jullie zijn wat voor de Olympische Spelen in Athene volgend jaar Knipoog
Paarden kunnen echt wel wat hitte hebben, ik denk dat de ruiters er meer last van hebben.
Wat vragen wij nou helemaal van onze paarden? Gewoon niet te lang losrijden en klaar ...

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:36

Suzy schreef:
Ik begin steeds meer te twijfelen. Ik moet zondag namelijk rijden rond 11:30, en de temperatuursverwachtingen zijn zo rond de 33 a 34 graden. Van de ene kant vraag ik me af of het wel verantwoordt is om te rijden met dit weer, maar aan de andere kant als de rest kan rijden zou ik dat ook moeten kunnen. En dan 'smorgens nog even wassen, dat hij het al wat koeler heeft, 5 a 10 minuutjes inrijden, erna afsponzen en direct naar huis. Het is niet ver weg, dus daarvoor hoef ik het niet te laten.


Rond die tijd is het dit jaar ongeveer 23 - 25 graden geweest als max. Omdat het snachts veel afkoelt. Als je geen last van dazen zou hebben zou dat dus nog wel kunnen denk ik. Maar dan moet je hem niet daar laten staan op de trailer weer en wachten tot het mega warm is.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:36

als je rijdt is het zeker koel in de trailer, en met stil staan gewoon in de schaduw zetten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers