911

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 10:55

Dit hoorde ik gisteren op de radio. In Amerika schrijven ze bij de datum eerst de maand en dan de dag. Dus gisteren, toen de ramp gebeurde, was het 9-11, dus 911. Toeval, of..?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:04

Haha Lachen

Cool *LOL*
Hoe verzinnen ze het Knipoog *grin*

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:06

bart, ik vind je opmerkingen inmiddels een beetje misplaatst, mijn vriendin is nog steeds zoek(woont en werkt daar) en jij "ergert" je of maakt er maar een grapje van.

Voorzitster AFM

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:07

Yep, degene die dit verzonnen heeft, moest natuurlijk wel een speciale datum uitkiezen. Net als Wim-Lex en Maxima die op 02-02-2002 trouwen. Voor grote dingen kies je grote data. Zo toevallig als het lijkt is het dus niet. Slim bedacht van die lui.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 11:11

Zo dacht ik dus ook ja! Dit kan geen toeval zijn!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:29

Gisteren werd hier op tv ook over gesproken en werd er teruggegrepen op de -ik dacht- Munchen OS, dat was ook op 9 september.
De datum schijnt inderdaad geen toeval te zijn.


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:32

Het schijnt ok dat scenario is beschreven in een van de boeken van tom clancy, waar ook zelfs 11 september genoemd werd. wat er van waar is weet ik niet, maar als je als schrijver je fantasie tot leven ziet komen ben je niet blij...

Voorzitster AFM

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:34

Misschien hebben de bedenkers van deze ellende de verhalen van Tom Clancy ook wel heel goed gelezen en zijn ze daardoor op ideeën gebracht. Net zoals in een ander topic al werd gezegd over Nostradamus, die man heeft veel dingen goed voorspeld. Natuurlijke dingen zoals een zonsverduistering zijn niet te beïnvloeden, maar menselijke daden zoals een oorlog of aanslag wel. Dus je kunt je afvragen in hoeverre dat soort dingen nog 'toevallig' gebeuren.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:37

Puck heeft al gezegd dat toeval niet bestaat.

Sommige boeken zijn een inspiratie denk ik. Op kleine schaal komt dat vaker voor denk ik, moorzaken ofzo.

Deze gebeurtenis is wel een heleboel films en boeken bij elkaar.

In een auto bij het vliegveld zijn trouwens vliegmanuals gevonden, ook geen toeval.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:08

Dus, Puck, ik mag niks anders doen dan zeggen hoe erg ik het vindt, dat het enorm eng is, dat ze maar iets plat moeten bombarderen en dat soort dingen??

Ik vind het nogal typisch dat mensen in dit soort gevallen altijd meteen van dit soort rare dingen gaan zoeken overal, datums, vluchtnummers, etc, etc.

Ik vind het heel erg voor jou en je vriendin, echt waar, ik hoop dat ze OK is maar betekent dat meteen dat ik me niet aan dingen mag ergeren?

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:13

Goh, mijn broer brak mijn been op 9 September 1974.. Frusty Misschien was dat ook deel van de samenzwering Verward Volgende aanslag: 11 Februari op WTC in Rotterdam? Nee, toeval, toeval, toeval.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 12:15

Jij bent hier misschien ontzettend nuchter in ofzo, maar zoals zo'n datum, dat is heel waarschijnlijk geen toeval hoor.

En je doet een beetje alsof wij hier compleet hysterisch zijn, het is een ongelooflijk erge gebeurtenis en iedereen praat daar over op zijn eigen manier. En jij komt inderdaad een beetje lacherig over ofzo... Scheve mond\

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 12:16

Citaat:
Op 2001-09-12 13:13, schreef joostvangestel:
Goh, mijn broer brak mijn been op 9 September 1974.. Frusty Misschien was dat ook deel van de samenzwering Verward Volgende aanslag: 11 Februari op WTC in Rotterdam? Nee, toeval, toeval, toeval.


Beetje flauw of niet? Nou ja laat ook maar. Lips are sealed

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:21

Tja, misschien ben ik hier wel heel erg nuchter in. Maar ja, IMO maakt het niet echt uit of dit nou op 11-9 gebeurt of op 12-9 of welke datum dan ook. Het is enorm klote wat er gebeurd is, tuurlijk.. Maar 'k vind inderdaad dat er door sommigen wel een beetje paniekerig wordt gereageerd.. Onderduiken, neerstortende vliegtuigen, terroristen aan de macht in NL, het gaat mij allemaal een klein beetje te ver.

Maar goed, 't is natuurlijk iedereens goed recht om er zo over te denken.. Maar als er mensen zijn die er zo over denken en dat op bokt zetten dan mag ik mijn mening of mijn kijk op de dingen toch ook plaatsen? Ik zie het probleem niet hoor...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 12:27

Laat maar dan Lips are sealed

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0_saskia_0, ComscoreBot, Emmaa_92, Jessica_1998, Jet, Larissa123, Liselot, Majestic-12, Merileth, moeshie, MoniqueT, Monody, Nathalie18x, Nina1999, Nolicapri, rocky_1995, Seventeen, shirleyp, Sintara, waikiki_6, xnaomivdh, YandexBot, Zuidpool29 en 71 bezoekers