Kermis eindhoven onveilig????

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Kermis eindhoven onveilig????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 13:45

Ik kom net van Park Hilaria af (de kermis van eindhoven) en ik zat zo rond te kijken. En toen ging ik me afvragen of het wel veilig is :S Er is maar 1 ingang en uitgang, de rest van de kermis is omringt met hekken. Mocht er iets gebeuren, hoe vlucht je dan van de kermis af?? Bovendien staan er hele grote opblaaspoppen. Ik weet niet waarmee die gevult zijn, maar als het gevult ismet iets als gas, dat is super gevaarlijk!! Ik heb gehoord dat vorig jaar een van de poppen is omgevallen, dat is nou ook niet zo veilig. Dat blokkeert gelijk weer de enige in en uitgang!! Wat vinden jullie daar nou van?

... And we like all the fluffy animals.



Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:52

Hmm, ik weet niet precies hoe het eruit ziet, maar zoals je het beschrijft, is er idd geen echt goede vluchtweg bij calamiteiten. Het lijkt heel waarschijnlijk dat die poppen met gas gevuld zijn en als die omvallen mogen ze idd niet de vluchtweg blokkeren.
Maar ik denk dat de organisatie het park wel heeft laten keuren door de brandweer. Vorig jaar was Park Hilaria er ook al.

Geen onderschrift.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 13:57


... And we like all the fluffy animals.


Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:00

Die lijken me in het echt wel heel groot. Je zal er maar onder lopen als er een omvalt. Als er dan ook nog gas ontsnapt, ben je er helemaal klaar mee. Er zal dit jaar toch wel meer rekening mee gehouden zijn?

Geen onderschrift.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 14:02

Ik weet het niet Verward Waarom laten ze die dingen niet gewoon weg, net zo makkelijk!

... And we like all the fluffy animals.


dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:14

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van heb gehoord,maar lijkt mij wel heel erg gaaf.
En maar 2 uitgangen nee dat lijkt mij ook niet veilig.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:16

Het gas zal wel helium zijn of gewone lucht. Niets mis mee, van helium ga je alleen een beetje raar praten!

Don't dream your life, live your dreams!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:17

Nee, mij dus ook niet. Ze hadden wel een paar extra vluchtuitgangen erbij kunnen maken, zeker na dat incident van vorig jaar wat Rainie al gezegd heeft.

Geen onderschrift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:31

Ik vind die poppen wel geinig. Wat die hekken betreft, kun je die niet omduwen als er iets is, of gewoon open maken?

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 14:40

Dat kan ja, maar als er zoveel mensen zijn die gestressed zijn, dieallemaal die hekken om gaanduwen, datkan ook nooit goed gaan! Misschien vallen die hekken dan wel op iemand...

... And we like all the fluffy animals.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:11

Rainie schreef:
Misschien vallen die hekken dan wel op iemand...


O ja, je hebt gelijk. Helemaal niet over nagedacht Rolleyes. Misschien dan inderdaad een paar extra (nood)uitgangen.

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:16

Vorig jaar was die discussie er ook al volgens mij........... Maar het zal allemaal wel mogen.......

juudje

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: best

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:43

ben er gister ook naar toe geweest maar ze daar een paar nooduitgangen toch?

eindelijk een digi, dus binnen kort foto's in mijn profiel Haha!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 15:47

Ik heb gekeken, ik zag alleen een supergroot spandoek met nooduitgang, maar nergens geen pijl en de uitgang zag ik zo snel ook niet. Als ik doodsbang ben, ga ik daar niet staan zo van... goh waar zouden die uitgangen toch zijn...

... And we like all the fluffy animals.


juudje

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: best

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:55

jah klopt heb wel grote doeken gezien maar verder geen hek ervoor

eindelijk een digi, dus binnen kort foto's in mijn profiel Haha!

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:28

Als je goed kijkt als je daar binnen bent zie je dat er een aantal nooduitgangen zijn.
Er is dan een opening in het hek maar ze hebben het zo --|_ --- gedaan (beetje onduidelijk maar je kunt dus achter een ander hek langs naar buiten). Daarboven staat ook een bord met 'Nooduitgang' Bij de EHBO post is er zoiezo zo'n uitgang en volgens mij heb ik er meerdere gezien oa achter de toiletten.
Erg duidelijk is het idd niet maar je kunt dus wel degelijk weg via een andere uitgang.

»×» ..Sunny days wouldnt be specials if it wasnt for rain, Joy wouldnt feel so good if it wasnt for pain.. «×«

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 16:32

Elzie schreef:
--|_ ---


Daar kunnen vast honderden mensen tegelijk door heen Haha! Ik bedoel dat als het druk is, dat die hekken de menigte nogal tegenhoud weg te gaan..

... And we like all the fluffy animals.


jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:54

De brandweer heeft ook al gecontroleerd hoor (jaja heb zo mn conecties Knipoog ) dus het zal wel veilig. En anders had het van gemeente eindhoven ook neit gemogen. En dat vorig jaar zon grote pop om was gevallen kwam door die storm, ze hebben toen die poppen volgens mij opnieuw vast moeten zetten ofzo. Ik ben er zelf niet geweest, misschien dat ik morgen nog ga ofzo. Beter dan dat miezerige kermisje op het frans leharplein, staat 1 botautoding grijpmachine nog een knuffelbeestding een suikerspinkraam en een oliebollenkraam. Kan je dus neit echt een kermis noemen Tong uitsteken

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:36

Die poppen worden met lucht omhoog geblazen. In de Kuip hebben ze ze ook vaak, en dan staat er een of andere aanjager die lucht aanzuigt
Als die omvallen kun je er gewoon overheen lopen.

Goedgekeurd onderschrift :)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:09

Ben zowieso geen fan van kermissen aangezien sommige exploitanten hun goederen TE slecht controlleren, en gewoon iedereen in een attracties laten en dus ook geen kleine kinderen tegenhouden. Bovendien heb ik de laatste keer dat ik naar de kermis ben geweest ook iemand in de botsauto's zien zitten met een gigantisch mes waarmee hij gewoon aan het rondslingeren was... Geef mij maar lekker een dagje pretpark, dat heb je tegenwoordig ook zo uit de kosten van de kermis gehaald, aangezien de attracties ook belachelijk duur zijn geworden...

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 18:12

Ja, daar is nu een limiet op gestelt in eindhoven... Maximaal 2,50.. Nu staat daar een atractie, de booster. Die kost dus normaal 5 euro. Daar kunnen 8 personen in, en duurt 5 minuten. Voor 2,5 kan dat ding er ABSOLUUT geen winst uit halen. Dan moet het korter draaien en komt het niet op volle snelheid, en dan krijg je weer ontevreden klanten.. Dat hebben ze dan ook niet lekker geregelt

... And we like all the fluffy animals.


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:12

Ik zit liever in Park Hilaria dan in een school hoor, als er brand uit breekt!

Het is openlucht, en die hekken stellen ook niet zoveel voor. Als je wil ben ej zo weg.. Haha!

Er was blijkbaar wel een 5 jarig jongetje lichtgwond geraakt door 1 van de atracties? Achja, kan gebeuren... Gebeurt in het verkeer en in pretparken (om maar iets te noemen) ook...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:41

Ik denk ook wel dat t wel veilig is hoor. Daar denken ze natuurlijk wel aan!
Er zijn inderdaad wel een paar nood-uitgangen.
Gelukkig!
Stel dat er achteraan wat gebeurt en je bent daar, en je helemaal naar voor moet rennen om eruit te komen! Pff.. Dat is een eindje rennen hoor..
Hij zal vast wel veilig zijn, en gelukkig dit jaar ook een stukkie goedkoper. Haha! Met dank aan de mensen van de attracties die vorig jaar gestaakt hebben. Tong uitsteken

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 21:02

Pinky_girl schreef:
Ik zit liever in Park Hilaria dan in een school hoor, als er brand uit breekt!


op de kermis is er wel meer kans op!

... And we like all the fluffy animals.


Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:06

Nathalie schreef:
Stel dat er achteraan wat gebeurt en je bent daar, en je helemaal naar voor moet rennen om eruit te komen! Pff.. Dat is een eindje rennen hoor..


Misschien handig om dan door de achter ingang/ uitgang te gaan Tong uitsteken Er zijn dus 2 hoofdingangen inplaatst van 1 en dat scheelt ook weer wat.
Maar zoals andere ook al opmerkte zijn er idd enkele nooduitgangen er ook ruim voldoende plaatsen waar de hekken zo open kunnen en waar ook beveiliging staat om dat evt te doen. Dus als er brand uitbreekt kan je er op allerlei plaatsen uit.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyII, Chita, Eapy, Googlebot, karinsd, Lisselot, Mondy, mriek1990, Muga, sasja0705, secricible, supervon78 en 62 bezoekers