Op bezoek bij Tinneke Bartels!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Op bezoek bij Tinneke Bartels!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 14:24

Hey,
ik ben gisteren op bezoek geweest bij Tinneke Bartels en het was echt heel leerrijk... *LOL*
We kwamen eraan en we kregen eerst een diavoorstelling en dan een filmpje te zien. Dan kregen we van Joep Bartels een rondleiding in heel het bedrijf. Dan gaf Tinneke een clinic samen met haar dochter Imke en Imke reed met Lancet, dat is echt een geweldige hengst qua exterieur joh.
Dan was het ff pauze en mochten we doen wat we wouden en dan kreeg er een groep mensen les van Tinneke die mee waren gegaan maar dan met hun eigen paard. Dan daarna was het etenstijd en er was een heel buffet te verkrijgen, echt heel uitgebreid Vingers aflikken Daarna heeft Tinneke nog een clinic gegeven met de hengst OO Seven, ook een mooie hengst om zien maar zeker niet de gemakkelijkste qua rijden , dat is me zeker en vast opgevallen. En heeft dan ook met hem een kür op muziek gereden.
Dan hebben we een rondleiding gekregen in hun "hotelletje", waar de gasten verblijven die een trainingsweek bij Tinneke hebben, dat zou ik zeker en vast ook willen doen maar dat kost centen hoor Wow!
3-daagse is iets van een 18.000 oude belgische franken (sorry dat ik het niet in euro zeg) en 6-daagse training is 33.000 belgische franken Wow!
Erg veel vind ik maar ik ga ervoor sparen hoor OK dan!
Zo, en dan mochten we nog naar boven voor het winkeltje wat daar is en ik heb me een leerrijk boek gekocht mer er was vannalles, sjabrakken, kleren, boekken enz...
En natuurlijk mijn boek gesigneerd hé *LOL*
Zo dit was mijn bezoek bij Tinneke, ik wil er nog naar toe, dat staat vast Pling

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:27

Tjonge bofkont dat je bent. Hoe is dit stalbezoek tot stand gekomen?

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:29

Tinneke? Ik dacht dat je het altijd gewoon schreef als Tineke..
Lijkt mij heel erg leuk en leerzaam daaro!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 14:36

Hey, ja het kan Tineke ook zijn en niet Tinneke hoor, weet het niet zo goed.
Iemand van de manege waar ik sta vroeg of ik meeging naar Tineke voor clinics en rondleidingen enzo..en ik wist direct wat mijn antwoord was natuurlijk.
En ik ga lekker sparen voor zo'n trainingsweek. Maar dat zal ff dure Knipoog
doei

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 15:46

lijkt me heel leuk en leerzaam!


http://tmp.horses-academy.nl/2002/html_ ... rames.html

De Academy biedt in 2003 3- en 6-daagse trainingsweken aan. Deze weken worden geleid door Tineke en Imke Bartels, dagelijks verzorgt een van hen de lessen aan de cursisten in groepjes van 2 of 3 ruiters per uur.
Tijdens dit verblijf kunt u ervaren hoe het er op een officiële wedstrijdstal aan toe gaat en natuurlijk kunt u zelf veel bijleren op het gebied van dressuur.

Zowel aan de 3-daagse als aan de 6-daagse arrangementen wordt een extra dagdeel met een gastdocent toegevoegd. Enkele onderwerpen van de gastlessen zijn:

Praktijk: rijden van proeven en jureren
Praktijk: longeren
Anatomie en fysiologie (diverse modules)
Verzorging en groomen tijdens wedstrijden (diverse modules)
Hoefbeslag
Paarden fysiotherapie
Exterieur beoordeling en fokkerij (diverse modules)
Sportpsychologie van mens en dier
De arrangementen zijn op basis van self-catering, in elke hotelkamer is een kitchenette aanwezig met koelkast en magnetron. Bij aankomst ontvangt u een waardebon van € 22,50 voor besteding bij enkele restaurants in de regio.
Voor de trainingsweken verwachten wij de gasten op maandagmorgen om ± 10.00 uur op de Academy, op zaterdagmorgen om ± 11.00 uur vindt het afrondingsgesprek plaats (bij de 3-daagse trainingen is het afrondingsgesprek op woensdag om 13.00 uur). Bij de 6-daagse arrangementen krijgt men 5 x praktijkles en bij de 3-daagse arrangementen krijgt men 3 x praktijkles. Meegebrachte paarden moeten voorzien zijn van een entingsboekje.

TARIEVEN 2003

6-daagse trainingsarrangement
met Tineke en Imke Bartels vanaf 1 januari 2003

1 persoon met paard en training € 827,50
Extra paard € 325,=
2e persoon in dezelfde kamer (zonder paard en training) € 250,=
2 personen in dezelfde kamer met paard en training € 721,25 per persoon
3-daagse trainingsarrangement
met Tineke en Imke Bartels vanaf 1 januari 2003
1 persoon met paard en training € 455,=
Extra paard € 195,=
2e persoon in dezelfde kamer (zonder paard en training) € 135,=
2 personen in dezelfde kamer met paard en training € 392,50 per persoon

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:14

wanneer komen de foto's?? Tong uitsteken:P:P:P:P

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:37

Goh! Als er iemand naar toe wil, dan wil ik wel de tweede persoon zijn op de kamer. Zonder paard dan he?

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:02

Heike schreef:
Goh! Als er iemand naar toe wil, dan wil ik wel de tweede persoon zijn op de kamer. Zonder paard dan he?


dat is zonde! kun je beter MET een paard gaan! lijkt me bovendien veel leuker om alles zelf te ervaren!
Ik vind het trouwens best kostbaar (maar het is het wel waard heb ik al van iemand gehoord die er geweest is!)

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 22:06

Hey, ja? is het echt de moeite? Heeft die persoon er veel bij geleerd?
Ik vind de sfeer daar echt fantastisch, het is echt een apart gevoel. Ik zou het persoonlijk ook liever met twee personen hebben omdat je dan iemand hebt om iets tegen te vertellen, ik weet dat er nog mensen zijn die een training volgen maar iemand die je kent is toch anders.
Maar ik dacht dat ze ook zei dat je daar op een paard kan rijden van hun waar je op moet leren. Zou dat waar zijn? Of heb ik het verkeerd verstaan?
Als nog iemand iets weet over die training hoe het eraan toe gaat daar, ik weet hoe het ong. is maar iemand die die training al meegemaakt heeft.
Doei
xxx

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:57

Ik zit ook al een tijdje met de gedachte te spelen om zo'n trainingsweek te volgen. Het is inderdaad prijzig, maar ga eens op vakantie, dan ben je ook veel geld kwijt!

Ik moet alleen nog een tweede persoon zien te regelen. Ik heb nog niet één van mijn vriendinnen zover gekregen om ook mee te gaan.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 11:57

Citaat:
Ik moet alleen nog een tweede persoon zien te regelen. Ik heb nog niet één van mijn vriendinnen zover gekregen om ook mee te gaan.


Spijtig want ik heb het al eens gevraagd op de manege en ik heb er al twee gevonden om mee te gaan Haha!
Veel succes met je zoektocht

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:59

Dank je!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 21:39

Quirinake schreef:
Citaat:
Ik moet alleen nog een tweede persoon zien te regelen. Ik heb nog niet één van mijn vriendinnen zover gekregen om ook mee te gaan.


Spijtig want ik heb het al eens gevraagd op de manege en ik heb er al twee gevonden om mee te gaan Haha!
Veel succes met je zoektocht


hey Yuri, ik wil ook wel mee, maar ik denk dat mijn baas dat niet ziet zitten dat ik een week weg ben Scheve mond Morgen stuurt hij zelfs al zijn vriendin om me te komen ophalen, omdat ik geen vervoer heb Scheve mond
naja. Leuk dat het zo goed meegevallen is!
Ik zie je wel binnenkort weer op de manege. (ik zag je zondag net toekomen als ik door ging)
xxx

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 10:23

Hey kim, ja je mag mee hoor als het mag van je baas tenminste Knipoog dan zijn we al met z'n vieren als jij zou mogen, als je er zo bij nadenkt, moet de familie Bartels toch ook wel wat geld verdienen aan het geld van een trainingsweek.
ok Kim, ik zie je nog wel op de manege...
doeiiiiiiii

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:42

Ik ben net terug van een trainingsweek. Het is echt de moeite waard om het te doen!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 11:23

kim6815 schreef:
Ik ben net terug van een trainingsweek. Het is echt de moeite waard om het te doen!


Ja? Heb je veel bijgeleerd in die week? Was dat enkel met je paard of mocht je daar ook op een leerpaard rijden? Ik dacht dat ze zei dat dat ook kon, maar weet het niet zeker.
Wat zeiden ze allemaal de 6de dag met het evaluatiegesprek?
Als je nog iets wil vertellen, doe maar hoor
doei

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:53

ik ga 3 dagen met mijn pony daar naar toe!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:27

pfff, iedereen gaat op trainingsweek of naar Ermelo enzo, en ikke niet Huilen
Hopelijk heb ik de kans binnenkort eens....
xxx

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:07

Quirinake"]
[quote="kim6815 schreef:
Ik ben net terug van een trainingsweek. Het is echt de moeite waard om het te doen!


Ja? Heb je veel bijgeleerd in die week? Was dat enkel met je paard of mocht je daar ook op een leerpaard rijden? Ik dacht dat ze zei dat dat ook kon, maar weet het niet zeker.
Wat zeiden ze allemaal de 6de dag met het evaluatiegesprek?
Als je nog iets wil vertellen, doe maar hoor
doei
[/quote]

Ik ben dus drie dagen geweest i.p.v een week. Volgend jaar ga ik wel een week. Ik ben met mijn eigen paard geweest. Volgens mij kan je niet op een paard van daar rijden, je moet wel een eigen paard hebben, of een paard van iemand anders.

Het is heel leerzaam geweest. Ik heb echt getraint met mijn paard. Het is niet echt een pony kamp ofzo. Je krijgt elke dag een uur les. En er komt meestal een gastdocent.

Tijdens je evaluatiegesprek neemt Tineke nog even kort het rijden van de afgelopen paar dagen met je door. Zegt waar je op moet letten, en vraagt of je nog vragen hebt.

Als je volgend jaar ook wilt, misschien kunnen we dan wel samen gaan.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 20:25

Citaat:
Als je volgend jaar ook wilt, misschien kunnen we dan wel samen gaan.


Ohh dan zijn we al met z'n vieren en als KimS meewilt en meekan met z'n vijfen Haha! Het zal wel een leuke maar zware week worden dan Knipoog
Het is dus inderdaad zijn geld wel waard...
grtjs

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:44

Toe maar 800 nog wat euro!!!
pff hahah maar wel leuk!

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:08

goh dat klinkt leuk zeg! En zo`n trainingsweek lijkt me ook geweldig, gaat alleen een beetje boven mijn budget...

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:26

tis idd heel erg duur, ik heb het van me oma en opa voor me verjaardag gehad!!
ik ga er maandag over 2 weken heen en ik ga 3 dagen met mn pony...
ik heb er echt veel zin in!!!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 21:45

Ohhh wat leuk Lisa... Als je terug bent van je training, laat dan zeker iets weten hé...DOEIII
xx

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:23

ja zal ik doen!! me moeder gaat mee omdat ik nog geen 16 ben en ze gaat waarschijnlijk wel fotos maken dus als het lukt zal ik ze wel neerzetten...