Hellup mijn konijntje drinkt niet uit z'n flesje..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Hellup mijn konijntje drinkt niet uit z'n flesje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 19:59

Heb ik zo'n mooi flesje gekocht voor aan het hokje van m'n nieuwe konijntje, maar dan drinkt ie d'r niet uit.... Verward Hoe krijg ik hem/haar (wie weet het verschil tussen een mannetjes en vrouwtjeskonijn?) aan het drinken. Want het is toch best wel warm weer, hij staat altijd wel in de schaduw.

Welke konijnenkenner kan me helpen? Haha!


Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 20:17

buitenkant van het rolletje nat maken zodat hij dat voelt dan gaan ze meestal vanzelf likken

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 20:26

Heb ik gedaan.............. hopeloos?!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 20:31

Even eroor zetten, neusje ertegenaan en dan weten ze het meestal wel.
Toch even in de gaten houden natuurlijk, zeker met dit warme weer.

Het verschil tussen m/v is vooreen leek erg moeilijk te zien.
Is het nog een jong? Dan kun ej het bijna helemaal vergeten..
Anders kun je simpe gezegd proberen te kijken of hij een plassertje heeft of een spleetje... maar dit is makkelijker egzegd dan gedaan..... Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 20:47

geslacht bepalen ??

konijn op de kop houden ... onderaan zie je dan zijn of haar geslachts deel , je moet daaronder even op drukken , dan goed kijken , komt er iets roze uit zetten ( wat op een mini piemel lijkt Haha! ) dan is het dus een mannetje !! anders is het een vrouwtje , dan vormt het een soort van plasser haha

ennuh zet iig een bakje water neer !!

Jahjah sylvana zit op een landbouwschool Knipoog hahaha

Met mijn gedachten ergens anders,,.....

ben ik altijd overal !!

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:04

Een bakje met water Verward En verder zie je het toch gewoon of die ballen heeft. Ik ga echt niet bij z'n piemel drukken dat vidnen onze konijnen echt niet goed.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:56

Stephanie100 schreef:
Een bakje met water Verward En verder zie je het toch gewoon of die ballen heeft. Ik ga echt niet bij z'n piemel drukken dat vidnen onze konijnen echt niet goed.


Iemand laten vasthouden zodat jij kan kijken, moeten ze maar aan wennen hoor. Als het nog een jong konijn is, dan zou ik even wachten, als ie ouder wordt kun je het veel beter zien. En wat is er vreemd aan een bakje water? Zo krijgen mijn konijnen ook te drinken. Haha!

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:24

Stephanie100 schreef:
Een bakje met water Verward En verder zie je het toch gewoon of die ballen heeft. Ik ga echt niet bij z'n piemel drukken dat vidnen onze konijnen echt niet goed.


inderdaad een bakje water is echt niet vreemd ofzo hoor !! Verward
ennuh een vrouwtjes konijn heeft ook iets balletjes.... het geslachtsdeel ligt bij het mannentje EN het vrouwtje in een bobbeltje !!

nou geloof je dit mischien niet , maar kijk maar eens neem een vrouwtjes konijn en een mannetje ... ( moet je dat natuurlijk wel weten HAHA Haha! )
veel verschil is er niet te zien !!

en iid als je met 2 man bent wil het echt wel hoor een konijn op de kop houden 1 vast houden 1 drukken Haha!

Met mijn gedachten ergens anders,,.....

ben ik altijd overal !!

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:30

Bakje met water is heel gewoon idd. Niet iedereen vindt een drinkflesje even handig (of het konijn zelf vindt t niks). Wel iedere dag verschonen en controleren of er uberhaupt water gedronken is (hoewel er ook veel verdampt met dit weer). Maar mijn ervaring is dat als je met zo`n flesje even laat weten/voelen met zn neus dat er water uitkomt het wel goedkomt.

Geslacht bepalen is trouwens ook zoals uitgelegd vrij simpel.
Maarre.... (AHUM) is dat niet het ALLEREERSTE wat je vraagt als je een konijn koopt: Is het een mannetje of een vrouwtje???????
Doe je bij een paard toch ook?! Lijkt mij tenminste Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

Hoezo holle bolle Fries ?!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:34

Mijn konijn gaf ik eerst een bakje water. Maar er kwam steeds stro enzo in dus heb ik toch maar een drinkfles gekocht. Ff nat maken, konijn ervoor zetten en hij dronk er gelijk uit. Lachen Als het dan nog niet lukt, even geduld. Maar als ze echt dorst hebben, zoeken ze heus wel wat op.

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:39

en mischien drinkt ie toch wel uit het flesje zonder dat jij het merkt !! zet anders even een streepje neer waar het water was en kijk de volgende dag over eerder of er al iets uit is !

Met mijn gedachten ergens anders,,.....

ben ik altijd overal !!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:54

Mijn konijntje drinkt ook niet uit een flesje. Dat heeft hij nooit geleerd en hij vond het ook niks toen ik het hem wilde leren. Ik heb dus gewoon een waterbakje vor hem. In de ochtend en de avond even verschonen en klaar is klara Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:13

Onze cavia dronk in het begin ook niet uit het flesje, hebben van alles geporbeerd maar hij wilde niet. Dus maar gewoon een bakje water gegeven, en het flesje ook laten hangen. Hij is op een gegeven moment toch nieuwsgierig geworden en bego opeens uit het flejse te drinken, toen hebben we het bakje maar weggehaald.
Met dwang worden ze mogelijk alleen maar banger voor het flesje.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

cool_girl

Berichten: 2302
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 08:38

Ja hij moet er echt even aan wennen. Went die er tog niet aan, dan een bakje met water gewoon in ze kooi zetten

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 12:26

mssX schreef:
Bakje met water is heel gewoon idd. Niet iedereen vindt een drinkflesje even handig (of het konijn zelf vindt t niks). Wel iedere dag verschonen en controleren of er uberhaupt water gedronken is (hoewel er ook veel verdampt met dit weer). Maar mijn ervaring is dat als je met zo`n flesje even laat weten/voelen met zn neus dat er water uitkomt het wel goedkomt.

Geslacht bepalen is trouwens ook zoals uitgelegd vrij simpel.
Maarre.... (AHUM) is dat niet het ALLEREERSTE wat je vraagt als je een konijn koopt: Is het een mannetje of een vrouwtje???????
Doe je bij een paard toch ook?! Lijkt mij tenminste Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig


hahah ja, maar de eigenaar wist het geslacht ook niet precies Verward en we hebben nog geprobeerd te kijken maar we konden d'r niets uit wijs worden! Dat is bij paarden niet zo moeilijk.............

Ik had er ook een drinkbakje bij staan maar daar komt ie ook niet aan Verward Ik laat het flesje ook gewoon maar hangen.....


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:08

Mijn konijntje heeft de laatste dagen ook niet veel meer gedronken. Gisteren begon ze uitdrogingsverschijnselen te vertonen en liep ze heel spastisch enz.
Toen hebben we meteen met een spuitje water in de mond gespoten en toen ging het na een tijdje weer over.
Nu krijt ze 3 a 4 keer per dag water met en spuitje en ze heeft een bakje en een flesje maar uit beide drinkt ze niet of nauwelijks...Verdrietig

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:43

Konijnen (en cavia enzo) ruiken water.... dus zodra hij dorst heeft gaat hij vanzelf drinken. Het enigste waar je goed op moet letten is of het tuitje van het flesje niet te hoog hangt, hij moet er wel goed bijkunnen, maar hij mag ook weer niet te laag hangen.
Ongeveer iets boven ooghoogte van het nijntje, daar moet hij hangen.

Het is trouwens een stuk schoner dan een bakje, aangezien in een bakje een hoop troep kan vallen (er hoeft maar 1 keutel in te zitten en ze drinken er nietmeer van) en ze kunnen het omgooien, gevolg, een nat hok!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:04

Geef je je konijntje misschien veel groenten en fruit? Dan heeft 'ie misschien gewoon genoeg vocht binnen via z'n voer, dan drinken ze minder. Als ik mijn konijn een appel bij z'n ontbijt geef dan heeft ze 'savonds ook niet uit haar fles gedronken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie