Wat een teleurstelling!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-01 23:27

Hij zou morgen avond gebracht worden, manege op de hoogte gebracht, mijn familie zou komen kijken. Want ja, eindelijk na al meer dan 15 jaar met paarden bezig te zijn, zou eindelijk mijn eigen paard komen.
Maar vanavond kreeg ik een telefoontje, hij kwam niet goed door de buigproef heen. Niet kreupel, maar hij was niet helemaal zuiver. Ze houden hem nog minstens een week daar en dan gaat de dierenarts er weer naar kijken.
Ik had me er zo op verheugd. Maar morgen komt er dus geen paard. Snik Verdrietig


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 23:33

He wat sneu nou,heb je je erop verheugd en dan dit!

Nou geef het nog een week,dat zal een lange week worden pffff.

Maar aan de andere kant om met een paard te beginnen dat al niet door de klinische keuring komt is geen goed uitgangspunt .

Sterkte ermee!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 23:35

Heeeeeej...kreeg je er toch een?!?!?!?! Een PRE??????

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 23:39

dat zal inderdaad een teleurstelling zijn ja.

maar ja misschien volgend week. Ik hoop dat ie dan wel door de buigproef komt

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-01 23:49

Nee Suzanne, geen PRE. Dan zou ik namelijk een goed gefokte jongehengst willen hebben en dat is voorlopig nog even boven budget. Het gaat om een heel erg leuk NRPS hengstje met een volbloed Arabier als vader.

Tja het is natuurlijk wel goed dat ze geen paard willen verkopen die niet helemaal goed is. Maar ik hoor het zo laat! Ik ging me er pas echt op verheugen vanaf het moment dat we hadden af gesproken wanneer hij gebracht zou worden. Er zijn natuurlijk veel ergere dingen en misschien valt het allemaal wel mee, maar ja toch even slikken.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 22:17

Jeetje, wat rot voor je en wanneer weet je meer, maar wel rot dat hij niet door de klinische keuring doorkomt. Succes!!! Monique.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-01 20:20

Nou Monique, ik moet nog een week wachten. Maar ja, als hij dan wel goed is, dan is er toch een twijfel: was er niets aan de hand, of kan het later nog de kop op steken. Tja met dat soort dingen heb jij helaas veel ervaring.
En het was ook nog maar de vraag of ik de stal kon vast houden. Gelukkig heb ik dat inmiddels geregeld. Aangezien het weer winter wordt, en veel stallen met binnenbak dan vol zitten.
Ik wacht vol spanning af, de tijd gaat ineens wel langzaam.

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 21:56

Hey,
Ik dacht al, wat duurt het lang! Wel verrot zeg, ik duim voor je! Rood kwam eerst ook niet helemaal zuiver door de buigproef, dus foto's laten maken en nog maal de buigproef: helemaal goed. Hij was zich met de eerst buigproef zo aan het opfokken en aan het springen dat hij niet helemaal lekker liep! Maar er was niets aan de hand gelukkig! Laten we hopen dat dat bij jou ook zo is! Groetjes Danielle

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 22:22

oooow, ben jij die Suzan..........
Wat jammer zeg, hopen dat de volgende keer wel er doorheen komt.....
Ik duim mee!


LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 08:07

Hai,

Ik hoorde het verhaal van Winnie al. Echt balen voor je, maar je hoort iedereen de laatste tijd zeggen: "de weken vliegen voorbij.." dus laten we hopen dat het heeeeel snel gaat! Hoe heet die hengst van je eigenlijk?!

Groetjes,

Linda

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 09:17

Wat een teleurstelling zeg! Ik snap precies hoe je je moet voelen. zelf heb ik dit overigens nooit meegemaakt met paarden maar ik weet dat als je zo lang op iets hebt gewacht en het komt eindelijk dan uit, en dan moet je nog wachten....... echt heel frustrerend. Ik hoop wel dat je paard er straks alsnog doorkomt. Zo niet........ niet kopen he, maar verder zoeken!

MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:21

Zoiets heb ik ook meegemaakt met de aankoop van mijn eerste pony. Hij bleef 3 dagen kreupel na de buigproef en we hebben hem dus niet gekocht.
Inmiddels al 10 jaar geleden en ik hoorde een tijd terug dat de pony nooit meer wat heeft gemankeerd en nog op dezelfde manege staat.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 18:48

Er zijn zoveel verschillende verhalen over de buigproef gehoord. Het schijnt lang niet altijd zo te zijn dat er daadwerkelijk iets aan de hand is.
Moeilijk om daar een oordeel over te vormen.
Maar wel bedankt voor jullie lieve reacties.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 18:55

Een buigproef is in principe een extreme belasting van het been in een onnatuurlijke houding. Vergelijkbaar met lang op je hurken zitten. In het 'dagelijks gebruik' zal een paard deze beweging nooit maken (hoe vaak zit je nou lang op je hurken?), dus eventuele pijntjes die hierdoor veroorzaakt worden hoeven ook nooit meer terug te komen, als je je paard verder normaal 'gebruikt' (stomme uitdrukking). Maar een buigproef kan natuurlijk toch ook een aanwijzing zijn dat het paard iets mankeert, het blijft een gok, het beste is het als een paard er gewoon vlekkeloos doorheen komt. Mijn bijrijdpaardje zou nooit door een buigproef heen komen, omdat ze die belasting gewoon niet aan kan, maar ze loopt wel gewoon goed en is al een hele tijd niet kreupel geweest.
Verder maakt het ook nogal uit wie de buigproef uitvoert, als de hoefsmid het doet en dat been zo ongeveer achter z'n oren trekt en strak vasthoud, of een kleine vrouwelijke dierenarts die dat been amper van de grond krijgt, dat maakt ook een hoop verschil! Een paard zal bij de ene persoon wel goed lopen na een buigproef en bij een andere persoon niet.

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Amazonbot, Celebi, Earth, Firesolo13, Glenda, GoogleAdsense, Googlebot, Kellyvanloon, Lucia88, Mel80life, oblix, Suziiiie, Swift, Waratje, xSCWx, xYaartje en 135 bezoekers