misschien iets totaal anders: Vaarbewijzen 1/2/mf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

misschien iets totaal anders: Vaarbewijzen 1/2/mf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 20:49

Hoi even misshien iets totaal anders, maar is er iemand die zijn vaarbewijzen heeft gehaald? Voor diegene die geen idee hebben waar het over gaat: de vaarbewijzen heb je nodig om te mogen varen met motor/zeilboten met meer vermogen dan 9.9 paarden krachten (toch iets met paarden te maken)

Ik wil ze gaan halen, maar wil graag weten of het makkelijk/moeilijk is en of de combo vaarbewijs 1/2/marifoon goed te doen is op 1 dag...


Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 20:52

Wat voor motorboten heb je met minder dan 9.9 pk? Ik wil een boot, maar heb geen tijd/zin om een vaarbewijs te halen...

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 21:04

buitenboord motoren heb ik altijd nog Knipoog

maar zeilboten heb je wel eens met 9.9 pk, maar ik wil groter gaan varen (12 meter) en op ijsselmeer/waddenzee/noordzee

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:16

mijn vader heeft zojuist zijn vaarbewijzen gehaald, ik geloof dat hij nu met zo'n beetje alle zeilboten mag varen.

Hij gaat donderdag samen met mama en 2 kennissen op de boot van die kennissen naar londen varen, daar een paar dagen blijven, en weer terug!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 22:19

zou je aan hem kunnen vragen hoe lastig het examen is? ik vind de theorie namelijk heel erg meevallen, maar heb geen idee wat ze willen vragen...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:37

Mijn vader heeft een paar jaar terug zijn vaarbewijs gehaalt, weet niet welke, maar hij mag alleen de zee niet op (radar)
Hij heeft zo'n 5 lessen curses gedaan en toen examen en met 1 foutje geslaagd geloof ik.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:53


Nulla tenaci invia est via


MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:31

Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van het 'klein' vaarbewijs en voor zover ik weet zit er geen limiet op van de 9.9 pk, maar gaat het om de snelheid en/of lengte van de boot die verplicht of je wel of niet een vaarbewijs moet hebben.
Zonder vaarbewijs mag je op een boot varen korter dan 15m en boten langzamer dan 20km/u (dus let wel die combinatie) -> boot langer of sneller -> vaarbewijs wel nodig.

Of het te doen is om deel 1 en 2 (k + a) en marifoon erbij op 1 dag durf ik niet te zeggen. Ik heb (jaren geleden) alleen deel 1 en 2 gedaan en dat was voor mij prima te doen. (maar ken genoeg anderen die dat niet aankonden).

(maar zie ook het andere topic voor meer info Knipoog )

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 07:02

martijn schreef:
zou je aan hem kunnen vragen hoe lastig het examen is? ik vind de theorie namelijk heel erg meevallen, maar heb geen idee wat ze willen vragen...


Owkee ik zal het hem vragen... hij heeft zijn cursussen geloof ik ergens bij eindhoven of zo gehaald, maar dat weet ik niet zeker...

Het was wel melig, mijn vader nam het echt SUPER serieus, zat de hele dag achterzijn computertje proefexamens af te leggen, zat constant met een touw om de tafelpoot knopen te oefenen. Was echt heel grappig. En op de dag zelf was hij echt super zenuwachtig, ik geloof dat hij ook op 1 vraag na alles goed had.. maar ik zal het hem vragen hoe moeilijk hij het vond. en wat voor dingen ze vragen...

trouwens sinds dat hij dat vaarbewijs heeft, zit hij me bijna elke dag te vertellen wat voor weer het gaat worden aan de hand van de wolken Haha! hahaha best handig zo'n wandelende weerman in huis!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 07:16

Nou Shiloh, daar heb ik met Magic nou geen last van Haha!. Maar ja, die vertelt me zo ongeveer alles wat ie vertellen kan........ tot ik dan zeg 'ja ja, ik begrijp het'. Of als ik in een plaagbui ben en zeg 'ach, kan je het nog 1 keer uitleggen want ik denk niet dat ik het begrijp'.

Maar ach, het is een van die dingen die ik zo verschrikkelijk lief van hem vindt en waar ik voor smelt Lovers

'Paint' it 'Black'

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 08:42

Margreet schreef:


niet aan gedacht om dat te zoeken op dit forum... tis namelijk een paardenforum Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, _chou, AhrefsBot, alweerkwijt, Amazonbot, Facebook, Kayleigh__, Kieffertje, Lalidan, Mnoonn, ontherun, Sanet, xAlice en 155 bezoekers