tikkertje te paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-01 20:34

Ik zit in een les met een meisje van mijn leeftijd en verder 4 een stuk jongere meiden. M'n instruktrice had gister een leuk idee als afsluiting van de les, tikkertje te paard Party!! De hindernispalen en dergelijke werden geschilderd dus konden we niet springen. We hebben dat tien minuten gedaan ofzo. Een vereiste was wel dat je zoveel mogelijk in draf of stap bleef, maar het was wel grappig Haha! Party!! *LOL* Alleen nou is er het probleem dat die jongere meiden dit nu iedere week willen doen. Nou ja, daar gaat m'n instruktrice vast niet mee akkoord. Je rijd je pony na het dressuur toch weer helemaal los. Ik had trouwens wel het idee dat de pony's het wel leuk vonden, een beetje door die bak heen rennen. Party!! Clown Haha!

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 20:39

Haha dat hadden wij in de zomervakantie ook een keer gedaan maar toen ben ik er mooi afgevallen haha ik klom nl. naar voren op zijn nek enja hij bewoog zijn nek en daar lag ik haha *LOL*


Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 20:54

Is het leukst als je het met z'n tweetjes doet, dan weet het paard waar die echt achteraan moet rennen, en hoef je verder niks te doen dan blijven zitten en proberen je tegenstander te tikken!!
Wij doen het altijd in het weiland, maar dan ook in galop!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 22:29

wij deden in de carrousel les een soort gelijk spel. namlelijk de pet afpakken van henk. Die er trouwens wel om kon lachen hoor. daarna natuurlijk achter diegene aangaan die de pet had.

heel lachwekkend dat wel

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 22:57

Op de oude manege deden we dat heel vaak. Was echt lachen. De pony's vonden het ook altijd leuk. En wisten precies wat de bedoeling was.
Errug leuk was ook ongelukstikkertje... Dan moest de tikker je ergens tikken en dan moest iedereen behalve de tikker de plek aanraken waar er getikt was en zo doorrijden. Dus dan moest je met je hand de buik van je pony aanraken of de oren. Extra voordeel was dat de pony's er erg mak van werden Lachen.
We hadden ook altijd als regel dat je alleen mocht stappen of draven. Bij galop was je af.
Pablo vond het ook errug grappig om op de pony's te jagen Extreme duivel . En ik heb er nooit van gemerkt dat mijn paard er slechter van ging. Ze weten heel goed het verschil tussen echt werken en spelen. Is ook een stukje geestelijke gezondheid. Bij kleine kinderen moet je alleen wel goed opletten dat ze niet te veel gaan trekken in de hitte van de strijd.
Schipper mag ik over varen is ook leuk om te doen trouwens (achterste voren, naast je paard, met je handen op je hoofd etc etc.)

_________________
<font color="blue" size="2">'k heb nu ff nix zinnigs te melden</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-09-11 23:01 ]</font>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 07:23

Haha schipper mag ik over varen.. pff dat deden we ook wel eens op de manege haha. Ik heb toen eens verzonnen; kruipend langs je paard. Iedereen moest toen lekker kruipen door de bak en ook nog eens zijn paard vasthouden Haha!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 08:22

't is inderdaad echt heel leuk ja, Schipper mag ik overvaren heb ik al eens bij een cursus (?) voltige voor een showavond gedaan. Dan waren de dingen die je moest doen, staan op je paard, nou ja je kent het wel. Ja, ik vind het echt heel leuk, alleen niet iedere week, als je het af en toe doet blijft het leuk. Party!! Haha! *LOL*

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 16:31

hmm, de enige keren dat ik tikkertje op een paard heb gedaan was in engeland, weliswaar mocht het eigenlijk niet, het was de bedoeling dressuurmatig met het paard te werken, alleen aangezien ze dat dus het hele jaar door ong 6 dagen per week doen, en niks anders vinden die beestjes het ook een beetje vervelend worden, dus zodra we voor onszelf moesten rijden werd het tikkertje, nou ja, we hebben het 2x gedaan, de paarden waren gelijk wakker *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MissSicarius, Pierus, Vagabondo en 107 bezoekers