Snap zei de snap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Snap zei de snap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 12:12

Tja dan zit je toch even raar te kijken. Cool

Vanochtend hadden Sugar en ik weereens een kleine discussie over de snelheid Schijnheilig en toen ik haar terug nam stond ineens haar hoofd naar één kant Verward
Gelukkig reageerde ze ook nog op de overbleven teugel die er niet los bijhing. *LOL*

Op het breukvlak is een kleine roestplek te zien, dus helaas een konstruktiefoutje.
Nadeel is alleen wel dat je er geen nieuwe aan vast kunt maken
Afbeelding


juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 12:32

oei, dat is even schrikken. Gelukkig dat Sugar zo braaf is!

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 12:35

juval schreef:
Gelukkig dat Sugar zo braaf is!


Ik mis hier het woordje 'soms' Clown , maar dat kun jij niet weten Haha!
Gelukkig was ze vandaag braaf Schijnheilig

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 12:44

Kun je niet in en westernzaak een nieuwe aan laten zetten?

Vast wel.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 12:55

Ongetwijfeld, maar gezien de rawhide wikkelingen gaat dat een dure grap worden. Ik denk dat nieuwe teugels goedkoper zijn Lachen

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 13:16

Sugarmiss,

Als je wilt, kan ik kijken of ik er (iets andere) sluitingen aan kan maken, zonder de hele boel te moeten slopen. Ik moet het eerst even in de hand hebben en vervolgens (indien mogelijk) gespen bestellen. Dat duurt natuurlijk zijn tijd, maar dan hoef je ze niet weg te gooien of eeuwig te "bewaren".

MVG Louis

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 14:47

Bedankt voor het aanbod Sablou, maar inventief ben ik wel Haha! Ik ga vanmiddag even met de ijzerzaag in de weer Clown

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:34

Succes (pas op voor de vingers)...

MVG Louis

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:05

Whow!! Da's eng!! Scheve mond
Maar goed dat jullie discussie uitliep op een compromie!!! OK dan!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:38

Tja, ik heb het niet zo op die snaps, ik heb al vaker verhalen gehoord over dat ze losschoten Scheve mond

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 21:36

Zo weer gemaakt Lachen
Misschien geen super-oplossing, maar het werkt.
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48054
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:58

Nu moet je eigenlijk die andere er ook afzagen , voor het symmetrisch effect *LOL*

Ik heb hier nog een verzamelingetjes snaps liggen , vind het zo'n zenuwengeluid dat metaal op metaal Scheve mond

Zeker als Rena haar vage telgang-achtige dribbelgangetje inzet Haha!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:34

Met zoiets hebben wij de halster van Buzzs ook gemaakt. Werkt prima. Lijkt me inderdaad wel een vreemd gevoel (zachtjes uitgedrukt Haha! ) als je ineens maar met 1 teugel rijdt.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 08:52

Ik heb die snaps ook (heb van die gekleurde gevlochten nylon teugels) maar als die van mij zou knappen kan ik gemakkelijk weer een nieuwe eraan zetten. Er zit namelijk zo'n flapje met zo'n leertje (zou niet weten hoe dat heet Bloos ) Tie-strap? Of is dat weer iets anders Bloos

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:05

Francisca schreef:
Lijkt me inderdaad wel een vreemd gevoel (zachtjes uitgedrukt Haha! ) als je ineens maar met 1 teugel rijdt.

Jaja, ben ik weer Schijnheilig Bij parelli nh móet je juist in het begin met 1 teugel rijden zodat je afleert om aan 2 teugels te hangen Haha! Het is inderdaad even wennen in het begin maar daarna wel een geweldig gevoel als je met 1 teugeltje alle kanten op kunt Tong uitsteken

pmarena

Berichten: 48054
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:17

Ik ben toch wel benieuwd hoe goed dat gaat als dat teugeltje aan 1 kant van een bit vastzit Cornelie Tong uitsteken

Dan kun je er maar beter helemaal vanaf blijven denk ik Haha!

Ik heb overigens wel eens gehad , toen ik nog met bit en westernhoofdstelletje reed , dat Rena een rare sprong maakte , en het hele hoofdstel ineens over haar oren schoot zodat alles aan haar mond hing te bungelen Haha! Gelukkig was ze zo verbaasd dat ze het bit stevig in haar bekkie hield en ik daar gelukkig nog mee kon remmen , dat was toen echt geluk want ze wilde het nogal wel eens op een ''vluchten'' zetten toen Of ook leuk , met die split reins , dat je tijdens een rit blijkbaar je hand te ontspannen hebt en die teugel eruit floept : Oeps !!! Dan heb je er ook nog maar 1 Haha!


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:22

Ik heb het ook eens gehad dat een teugel uit elkaar viel.. Dit was tijdens een buitenrit waar ik mijn toenmalige verzorgfjord wilde inhouden. Ik trok de teugel helemaal aan gort terwijl ik niet in haar mond hing ofzo Dan ben je toch blij als zo'n dier braaf is en op je stem reageert.. Ze stond stil omdat ik hoooooo riep Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:27

Je begint niet eens met een bit maar met een touwhalster en 1 teugel. Maar goed, we dwalen wat af Lachen Maar ik heb het ook weleens gehad ja, dat 1 zo'n teugel uit je handen glijdt. En de clips die ik aan mijn teugels heb zijn inderdaad ook geknapt ja, misschien metaalmoeheid ofzo??? Maar meestal knappen ze niet tegelijkertijd dus heb je altijd de andere kant nog om te remmen Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 12:49

cornelie schreef:
Maar ik heb het ook weleens gehad ja, dat 1 zo'n teugel uit je handen glijdt.

Daarom rij ik altijd met braided split reins, die zitten in het midden aan elkaar. Lekker stroef in de hand en geen problemen met vallende teugels Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:37

Aha, das ook wel handig ja. Maar alleen in de bak rijd ik met split reins dus dat is nog niet zo 'gevaarlijk'. buiten rijd ik altijd met springteugels, die worden tenminste ook niet glad als het regent. Bovendien kan ik die 's winters mooi om de knop hangen zodat ik met mijn handen in mijn zakken kan rijden Lachen

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:05

die snaps vind ik ook helemaal niet meer zo veilig: reed laatst met een jong paard langs een vrij drukke weg, draaide af naar de stal en konstateerde daar dat m'n éne teugel gewoon los hing.....schrikken natuurlijk! heb dan die losse snap even 'ontleed', en zag dat het toch maar heel onveilige dingen zijn: als het pinnetje waarmee het linkerdeel van de snap op het rechterdeel vastzit iétsje losser komt te zitten (en dat zit gewoon op elkaar geschoven, dus zonder draad), dan komt er speling op het geheel, krijgt het veertje binnenin teveel ruimte en springt uit de houder: wèg snap, wèg teugel....

Sugarmiss schreef:
Daarom rij ik altijd met braided split reins, die zitten in het midden aan elkaar. Lekker stroef in de hand en geen problemen met vallende teugels Lachen


sugarmiss, wat is dàt nou weer?! ben jij toch een wandelende materialen-encyclopedie!! kan ik daar ook eens een foto van? zoiets zoek ik namelijk (heb geen gevoel in één hand, en kan dus onmogelijk met normale split reins rijden!)
Laatst bijgewerkt door ingeo op 04-08-03 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:07

Hihi, ik zie je al helemaal gaan, aangezien ik een beetje weet hoe hard die twee van jou kunnen! Gelukkig is het opgelost!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 22:51

Op verzoek van Ingeo een foto van braided split reins:
http://www.bokt.nl/upload/317/teugels-b ... dbruin.jpg
je hebt ze in 2 soorten: zacht leer met meestal een touwkern en iets grover leer zonder kern.
Nooit last van slippende teugels en ééntje laten vallen kan ook niet meer Lachen

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 09:36

bedankt sugarmiss! Lachen zijn deze teugels ook langer dan de gewone 'engelse' ?(waar ik nu mee rijd, kan niet anders). ik zou denken van wel, maar dat is op de foto natuurlijk niet in te schatten!

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 09:40

Ze zijn 1,60/1,70 (en dat 2x natuurlijk Lachen )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers