Zo'n pijn op de borst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Zo'n pijn op de borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 23:12

Mijn ouders zijn weg naar een verjaardagsfeest en ik heb nu al een paar uren een drukkende pijn op de borst.De laatste maanden heb ik al steeds 'hartklachten' (als het dus m'n hart is) Maar ik durf nooit naar de dokter.Ik belde om half 10 met m'n moeder en ze zei dat ik weer moest bellen als ik er na een uur nog steeds last van had.Dus een net weer gebeld,en ze komen nu naar huis.Het is alleen 3 kwartier rijden voor ze.En ik probeer hier wat afleiding te zoeken,maar het is erg moeilijk met die pijn.Ik hoop echt dat ze snel komen.Heeft 1 van jullie ook wel eens zoiets? Zo ja,wat was het dan?



Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:16

ik heb dat ook wel een sgehad..
bij mij waren het ribben die verschoven waren maar weet dus niet als dat bij toepassinig is bij jou...
ben je de afgelopen dagen hard gevallen of benj e ergens tegen aan gebonkt?
ik ben toen naar d edokter geweest en die heeft de boel weer recht geschoven

ONDERSCHRIFTLOOS

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:19

Ik heb dat ook gehad (en nog steeds een beetje last van)
We zijn toen 's nachts naar de EHBO gereden, en moest een paar uurtjes in t ziekenhuis liggen voor onderzoek.
Ze dachten dat het erger was dan dat uiteindelijk bleek; een gekneusde rib en gescheurde spier daaronder, als ik dan ademhaalde kwam mijn long daar tegenaan en deed het zeer.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 23:20

Nee,niks raars gedaan ofzo.Het kwam zomaar opeens.Maar ik heb er wel vaker last van met hardlopen en elke keer neem ik mezelf voor om een afspraak bij de huisarts te regelen,maar als de pijn dan weer weg is,komt het er toch weer niet van.

hobbelheks

Berichten: 8842
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:36

ik heb het heel erg gehad toen ik een jaar of 15 was. meerder malen per week.
is nietsa om je druk over te maken schijn t te maken te hebben met je hormonen en je groei.

pmarena

Berichten: 48036
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:37

Heb je toevallig ook dat je oppervlakkig gaat ademhalen , omdat je een pijnscheut krijgt als je te diep (normaal) ademhaalt ?

Dat heb ik dan weer wel eens , is best eng maar schijnt niks aan de hand te zijn want het gaat altijd weer weg , even doorbijten Lachen

Geen flauw idee wat het is , maar misschien is dit net zoiets ?

Ik hoop iig dat het niets ergs is , is wel erg verevelend als je zo alleen thuis bent ... Scheve mond

Maar het is wel goed misschien als je eens goed ''bang'' wordt , dan ga je tenminste naar de dokter morgen ofzo

Sterkte ermee Ach gut

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 23:42

Ik blijf wel normaal ademhalen,maar het is wel zo dat het pijn doet als ik diep adem ga halen.Net zoals wanneer ik m'n hoofd voorover buig om te typen bv.En ik ga nu idd echt een afspraak maken bij de dokter,want ik blijf er nu steeds maar tegenaan hikken.

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:47

hoewel ik een enorme hekel heb aan doktoren lijkt me dat wel de beste oplossing...

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 00:07

Mijn moeder is net thuisgekomen en heeft naar m'n hart geluisted,bloeddruk opgenomen en de pols gecontroleerd. (ze is doktersassistente) Het was allemaal redelijk normaal,alleen mijn hartslag is veel te laag.Maar ik kan zometeen wel gerust gaan slapen. Knipoog Morgen zal ik dan eindelijk een afspraak maken.

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 00:18

gelukkig, slaap lekker en succes bij de dokter

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 00:26

pmarena schreef:
Heb je toevallig ook dat je oppervlakkig gaat ademhalen , omdat je een pijnscheut krijgt als je te diep (normaal) ademhaalt ?


dat heb ik ook wel eens!!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 01:27

goed dat je nu die afspraak maakt, dit is niet fijn
hopelijk valt het allemaal wel mee , maar zekerheid is wel fijn
succes he

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 03:09

Alvast sterkte met je afspraak... Ik hoop dat het niets ernstigs is! Ach gut

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 07:50

Mijn vader heeft het ook wel eens gehad en was bang voor een hartaanval, dus de dokter gebeld en die zei...als het een hartaanval zou zijn dan is het net of er een olifant op je borstbeen zit...dit was gelukkig niet het geval en was ie wat meer gerust gesteld.
Blijkt dat mijn vader iets te (overdreven?) hard heeft gehoest, vandaar die pijn...had een rib gekneusd.


Succes ermee.

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 08:12

Hartklachten gaan toch altijd gepaard met pijn in je linkerarm?
Succes bij de dokter iig!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 08:16

Mij is juist altijd verteld dat je, als je bv een hartaanval hebt, de pijn réchts van je borstbeen hebt zitten... Don't ask why! Verward Lijkt me namelijk errug sterk... Blond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 08:53

Hyperventilatie lijkt het op, ik heb deze symptonen ook vaak. Ga rustig zitten, adem in met gesloten mond en maak een grote buik, adem uit met open mond. Probeer dit een poos vol te houden, tussendoor neem ik een slok koud water.

Maar ga iig even naar de dokter, je weet maar nooit. Hou je ons even op de hoogte als je terug bent?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:02

Zoek het eens op op het internet. Maar ga toch ook naar de huisarts. Waarschijnlijk is het iets als hyperventilatie. Wat voel je precies, buiten het drukken op de borst?

Is het pijn in een van je borsten of echt op je borstkas. Voel je je hart kloppen? Wordt je duizelig? Misselijk? Wat heb je nog meer? Als je, wanneer dat gebeurt, een plastic zakje pakt en daarin ademt en eht komt weer goed lijkt het me vrij duidelijk hyperventilatie.

Toch even naar de huisarts.

'Paint' it 'Black'

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:06

Komt het niet door de warmte? Ik had het gisteren toen ik een hele poos gebukt had gestaan om mijn paard zijn hoeven te doen Lachen Deed flink zeer ook Verdrietig

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:08

Pervinco schreef:
Mij is juist altijd verteld dat je, als je bv een hartaanval hebt, de pijn réchts van je borstbeen hebt zitten... Don't ask why! Verward Lijkt me namelijk errug sterk... Blond


Kan! Het hangt ervanaf waar in het hart de problemen zijn.
Dan voel je de pijn op een andere plek. (ben alleen even vergeten welk stukje hart daar gevoeld wordt Bloos Is iig in de 2de intercostaal ruimte parasternaal rechts Knipoog Zoveel weet ik nog wel *LOL* )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:11

idd een vorm van hyperventilatie, ik heb het ook regelmatig. Plat op je rug gaan liggen (geen kussen ofzo onder je hoofd) en dan 3 tellen inademen (door je neus) en 6 tellen uitademen (door je mond). Dit wil weleens werken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:31

Prima schreef:
dat heb ik ook wel eens!!


Same, plus ik heb wel eens vaker hele gemene steken op mijn borst.

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:31

Prima"]
[quote="pmarena schreef:
Heb je toevallig ook dat je oppervlakkig gaat ademhalen , omdat je een pijnscheut krijgt als je te diep (normaal) ademhaalt ?


dat heb ik ook wel eens!!
[/quote]

Ik ook en dat doet kei pijn!!
IK zou niet weten wat het is....hopen dat het niet ernstig is Ach gut

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:41

Volgens mij heb je last van hyperventilatie. Ik heb het heel erg gehad toen ik 18 was; ik had weken lang last van "hartklachten" dacht ik, maakte mij onwijs zorgen. Ik kreeg op een gegeven moment daardoor ook paniekaanvallen. Ik dus naar de dokter....bleek het niets te zijn. Ja, hyperventilatie dus. Komt door een verkeerde ademhaling. Dat kan er heel onbewust insluipen, meestal als je stressvolle periodes gehad hebt. Ik moest naar de fysio voor ontspannings- en ademhalingsoefeningen. Heeft echt heel goed geholpen. Ik heb er wel nog een enkele keer last van, maar nu weet ik tenminste wat het is en dat het verder geen kwaad kan.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 15:14

Ik heb een angststoornis waardoor ik soms ook hyperventileer,maar dat is anders.Maar als ik het goed begrijp kun je hyperventileren door alleen een beetje verkeerd adem te halen,en dus pijn te voelen,en ook echt uit angst,dat je meteen gaat flippen.En dat laatste heb ik,dus dat is ook niet echt te vergelijken.Soms lijkt het er wel op,maar de pijn op m'n borst is ook niet altijd hetzelfde.Soms bonkend of kloppend,dan weer eens stekend of drukkend.Meestal een drukkende pijn,die erger wordt met diep inademen,het zal dan dus wel aan het middenrif liggen.Maar jullie kunnen best gelijk hebben,misschien kunnen ademhalingsoefeningen idd helpen,want ik stotter ook.Dat kan er dus ook wel mee te maken hebben.Ik wil het nu iig gewoon zeker weten,dus de afspraak staat voor morgenmiddag.Daarna zal ik wel even verslag doen. Lachen