F proeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

F proeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 19:41

Wij gaan nu op de manege over op F proeven (onderling). Wie heeft hier wat meer informatie over en weet wat er in bijv. de F1 gevraagd wordt en hoe lang een proef duurt enz.


jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:55

Ik neem aan dat je bedoelt fnrs wedstrijden?
Neem eens een kijkje op www.fnrs.nl misschien dat daar wat opstaat over de proeven.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:25

F proeven?
Nog nooit van gehoord!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:29

Dat zijn speciaal geschreven proefjes voor onderling op manege niveau. Die hebben ze bij ons op stal ook. Maar of het officiele proeven zijn die je ergens terug kunt vinden weet ik niet. Maar als het goed is heeft je manege een overzicht van wat er in die proeven gevraagd word of zelfs uitdraaien van de proeven.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:45

F proeven zijn van de FNRS, voor maneges. Speciaal gemaakt om de ruiters te kunnen beoordelen en niet het paard of de combinatie, zodat niet de ruiter op het braafste paard wint oid..
In de F1 rijd je wat figuurtjes in stap en draf.
Weet niet wat je nog meer wil weten? Ik heb hier het boekje liggen met alle proeven etc. erin. Hoelang een proefje duurt kon ik niet vinden. Er zijn iig 25 onderdelen, en daarna nog 10 met houding, zit etc..

manzano

Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:48

Tja, de F proeven. De 1e en 2e zijn zonder galop. Van de proeven vanaf F4 kan je vaak het officiele proevenboekje er bijna naast leggen. T/m F8 zijn dat steeds oplopende B proeven. B6 bijv. Vaak zijn de proeven alleen in spiegelbeeld en soms is een volte veranderd in een gebroken lijn. Maar in een ouder topic heb ik al keer de proeven naast elkaar gezet welke gelijk zijn. Zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

manzano

Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:56



mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 22:09

Dank jullie wel allemaal OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:32

Het hoogste niveau waarop je mag instromen is de F6 en dit is ongeveer vergelijkbaar met B-niveau. Als je je F12 diploma hebt mag je bij gewone KNHS-wedstrijden direct in de L beginnen (dressuur). In de F12 zitten veel ingewikkelde en kleine figuren en moet je schoudervoor rijden. Ik vind die F-proeven verder ook niet te vergelijken met de normale proeven. Ze zijn echt gemaakt voor manegeruiters op manegepaarden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers