Wedstrijd rijden in uniform

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wedstrijd rijden in uniform

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:05

Volgens het wedstrijdregelement mogen militairen en politie in het ruitertenue of uniform rijden.
Aangezien het al jaren geleden is dat ik wedstrijden heb gereden vraag ik me af of dat of het ook wel daadwerkelijk gebeurd.
Ik rijd wel elk jaar mee op de politiewedstrijden en vind het eigenlijk mooier staan dan "gewoon" zwart/wit.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:34

Een goede vriend van mij en collega van jou, heeft altijd zijn wedstrijden gewoon in zwart-wit gereden en niet in uniform. Uniform ging pas aan als hij reed of startte onder de vlag van de politie.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:17

Je ziet het tegenwoordig nauwelijks meer.
Ik weet dat het volgens de regels mag, maar ik vind het een beetje overdreven als iemand dit wel doet.
Van iemand die in z'n vrije tijd wedstrijden rijdt hoef ik niet zo nodig te weten (en zien) dat ie in het dagelijks leven militair / politie(agent) is.
Dat is mijn mening en ik weet ook niet zo goed waar die aversie vandaan komt..... zo krijg ik ook de kriebels als ik op tv iemand zie verschijnen met een hele tros medailles op z'n jasje terwijl ze geen enkel nut dienen Knipoog
Bij wedstrijden voor de politie is het natuurlijk een ander verhaal, maar bij de "normale" wedstrijden vind ik een "gewone" wedstrijdoutfit toch gepaster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:07

Weet iemand waarom die kledingregel eigenlijk is ingesteld Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:12

Ilindra schreef:
Weet iemand waarom die kledingregel eigenlijk is ingesteld Verward


Goede vraag !
Ik denk dat het met traditie te maken heeft want vroeger was het heel gebruikelijk om in uniform te rijden.
Juist daarom denk ik dat de mogelijkheid open gelaten wordt om met zo'n tenue te starten.
Correct me if I'm wrong Haha!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:55

Vroeger was het gebruikelijk om te laten zien voor welke (overheidsinstantie) afdeling je uitkwam. Een stukje traditie/cultuur

Het gebeurd momenteel erg weinig maar je ziet het nog wel.
Tegenwoordig zie je ook als men in deurne rijdt aan de kleding
Dat zie je ook wel eens

Maar inderdaad niet veel meer, vindt ik wel jammer. Het heeft juist wel wat

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:57

Ik werk zelf bij de politie, maar heb daar nog nooit iets van gehoord. Op het moment rijd ik ook geen wedstrijden, maar ik zal niet in mijn uniform wedstrijden gaan rijden... Geef mij maar gewone wedstrijdkleding.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:23

Toevallig zag ik afgelopen week nog iemand in uniform starten. Ik moest wel 2 keer kijken, want ik had het inderdaad nog nooit op een "gewone" (dressuur) wedstrijd gezien.
Het wordt dus nog wel gedaan.

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:53

Als reservist (reserve militair) mag ik ook in uniform rijden en heb dat ook wel eens gedaan (ook in dresuur). Bij springen zie ik wel meer collegas in uniform maar de meesten rijden toch liever in burger. Als je met een dienstpaard rijdt en je werkgever staat er achter vind ik het wel netjes naar hem toe als je in uniform rijdt. Hou er wel rekening mee, zeker als je dresuur rijdt dat er extra kritisch naar je gekeken wordt. Men denkt al snel dat je prof bent! Met mijn Andalusier Llano doe ik het trouwens niet. Vind het niet passen om een spaans paard te rijden in een Nederlands uniform.
Voordeel als je ooit zover komt dat je dressuur lichte toer mag gaan rijden, is dat je geen slipjas hoeft aan te schaffen!

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 09:27

Goh, zou wel een uitkomst zijn als mijn vriend ooit zou willen starten. Scheelt weer de aanschaf van een heel apepak als hij in z'n uniform zou kunnen starten. Vraag is alleen of hij het zou willen Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 09:30

Hier zie ik ook een enkel keertje wel eens iemand in zo'n groen pakkie rijden. Het heeft wel wat vind ik.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 09:58

Ik zag pas in De Meern nog iemand in Uniform starten, het heeft inderdaad wel iets.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:59

Don_Marcello schreef:
Voordeel als je ooit zover komt dat je dressuur lichte toer mag gaan rijden, is dat je geen slipjas hoeft aan te schaffen!


Ik moest meteen denken aan Klaus Balkenhol op de WEG '94 in Den Haag, de 'senior police inspector' die daar zilver won vlak achter Anky, met zijn kur op 'La Isla Bonita'. Hij reed ook altijd in uniform, zie ook http://www.balkenhol.org/

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:17

Bij mij in de kring rijdt iemand in militair uniform, ik vind het eigenlijk wel wat hebben moet ik zeggen Lachen

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:19

Ik rij alleen militaire wedstrijden in militair. Gewone wedstrijden gewoon zwart/wit.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:48

Op wedstrijd ben ik het nog nooit tegen gekomen, maar toen mn vriendin voor de 1e fase ORUN ging reden er wel een hoop agenten in uniform.