aan de teugel boven de sprong

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

aan de teugel boven de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 12:36

samen met mijn vriendin was ik aan het kijken naar een les van een springruiter, die een klein parcours sprong met een van zijn hengsten.
hij reed ze constant aan teugel, ook voor de sprong, geen tempowisselingen enzo, maar ook boven de sprong waren de paarden 'aan teugel'. de sprongen waren ongeveer 80 cm hoog schat ik, niet echt hoog. hij is een internationaal ruiter op parcoursen van 1m40 etc, wil ik zeggen, niet de eerste de beste om te klooien.
ik vraag me af, zijn er meer mensen die op die manier rijden? ik heb het nooit gezien of gehoord, dus ik vroeg het me af. volgens mij ziet het paard de sprongen veel minder goed. of heb ik het mis?

Enya - Daya :-)


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:42

mij lijkt dat niet echt goed,ik heb altijd geleerd dat paarden hun neus beetje vooruit steken (zodat de nek wat sterkt) zodat ze beter over de hindernis komen,ja ik kan het niet zo goed uitlegen :d maar ze strekken toch beetje boven de hindernis.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:42

sterkt=strekt Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:51

Mijn paard blijft bij die hoogte ook aan de teugel, hij vind dat zo makkelijk dat hij geen eens flink moet afzetten en er dus als het ware overheen galopeerd... Wordt het echter hoger dan vraagt hij meer ruimte, wat hij utieraard krijgt.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 15:00

wat versta je onder aan de teugel? Als je naar deze foto kijkt (ben ik zelf trouwens, hoogte is ong een meter), dan zie je dat Raimaer heel mooi contact blijft houden met mijn handen (of vice versa Haha!) en een prachtige techniek laat zien.

Afbeelding

Zoveel contact moet je absoluut hebben, maar misschien bedoel je iets anders.

Wat het ontbreken van tempowisselingen betreft, het is juist de kunst om in een contstant ritme te blijven galopperen en zonder tempoverschillen netjes bij de sprong te komen. Kortom, klinkt eigenlijk heel goed.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 15:05

lielle zoals jouw paard over de hindernis springt,dat is wat ik bedoelde,met een klein beetje strekken.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 15:08

sommige paarden springen zonder rug en daarbij strekken ze de hals ook vaak niet voldoende,maar ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt, bij de ijzeren man in weert, rijden ze de paarden ook op de manier die je beschrijft, dat zijn dan sprongetjes van op zijn hoogst 80 cm, en die paarden die dat springen, zijn normaal veel jhoger gewend en springen dus die hindernissen als een grote galopsprong, waarbij de hals dus ook niet maximaal word verlengd boven de sprong.
"dressuurmatig een huppeltje maken " noemen ze dat Haha!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 17:02

niet zoals bij jou lielle, maar echt kort en opgericht.
ik weet wel dat ze geen tempowisselingen 'mogen' hebben, maar ik bedoel het kijken naar de sprong, je ziet vaak in een parcours dat ze dan sneller gaan galoperen om de sprong te halen (1.50m en hoger) maar hier kijken ze niet eens.
dressuurmatig een huppeltje maken Haha! Haha! dat zal het wel zijn... is dus 'normaal'. okay thanks Haha!

Enya - Daya :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 13 bezoekers