Rijden met lange sokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Rijden met lange sokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 14:57

Hoi,
ik zie heel vaak foto's (en ook als ik mensen IR zie rijden) mensen rijden met van die lange sokken aan. Verder dus niks, geen chaps ofzo. Nou vraag ik me af wat daar nou zo fijn aan is. Als ik zonder chaps rij (met korte sokken dus) vind ik dat altijd een rotgevoel bij de beugelriemen. Daarbij vind ik het voordeel van chaps dat je ze na het rijden meteen uit kan doen, wat dus lekker koel is. Wie kan me dus vertellen wat er zo fijn is en wat het voordeel is van het rijden met sokken?????


prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 15:06

Het is gelijk al koel Haha!. Maar korte of lange sokken maakt me met rijden niet zoveel uit qua gevoel, ik vind de lange alleen leuker om te zien. Het is gewoon prettig, niks stijfs om je kuiten heen, verder kan ik er niet veel voor- of nadelen van opnoemen.

Extremely rare and Beyond Compare

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 15:09

Ik heb ook altijd lange sokken aan met paardrijden, maar meestal wel chaps/rijlaarzen erbij, dan heb je toch meer steun.
Ik vind idd die lange ook veel mooier, en ze zitten gewoon wel lekker.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:54

hey
zo rij ik ook veel hoor, soms met chaps erover, soms niet. Je moet ook wel zien met welk zadel je rijdt. Op mijn dressuurzadel gaat het goed, het doet niet pijn aan mijn kuiten. maar mijn veelzijdigheidszadel (waar ik niet meer mee rij) daar gaat het niet bij.
Maar ik vind het wel makkelijk.
Zeker op mijn werk, ik ben dan met vanalles bezig, en moet tussendoor even op een paard stappen, dan zit ik toch makkelijk.
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 21:36

Ik vind het wel lekker rijden, ook fijn in de laarzen. En verder zijn ze, naar mijn mening, gewoon leuker om te zien.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:19

ik rijd in de zomer ook altijd met van die sokken, echt heerlijk, ik vind het helemaal met springen fijn. Met les enzo rijd ik wel altijd met leren laarzen.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:21

ik rij in de zomer met chaps want dan vin ik die rijlaarzen zo warm!!!!! en met hoge sokken doe ik nie!! ja alleen in mn rijlaarzen in de winter!!!! lekker warm

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:21

ik draag lange sokken (en ik denk veel andere mensen ook) om als ik mijn chaps vastmaak het klittenbandje van mijn rijbroek niet dubbelvouwt en als je laarzen hebt dat dat niet gebeurd met als je erin stapt.

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 23:22

ik bedoel dus van die kniekousen. Daarover doe je toch geen chaps?

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:25

manzano schreef:
ik bedoel dus van die kniekousen. Daarover doe je toch geen chaps?


heel veel mensen wel hoor...

ik heb ze zelf ook, heb 3 paar verschillende van pikeur. die zijn dun genoeg zodat je in je leren laarzen blijft passen, maar wel lekker warm in de winter.
zonder die sokken heb ik wel last van de beugelriemen, met deze sokken niet, beetje vaag, maar ja.
en ze zitten fijn en staan ook nog eens leuk. en om het nog extra snobberig te maken, ik heb de sokken in matching kleur met mijn rijbroek Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 23:27

Ow ok, ik heb gewoon chaps die precies om mijn been heen passen. In de zomer doe ik ze meteen af, zodat het lekker koel is en in de winter hou ik die na het rijden nog gewoon aan.
Maar het ging mij vooral om het rijden met die dingen zonder chaps of laarzen, aangezien het mij nog steeds niet fijn leek met de beugelriemen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:34

In Zweden zag ik de afgelopen winter mensen met van die dikke fleece-bandages hun eigen benen bandageren ihkv chaps. Heel lekker warm, ik heb het bij het stalwerk wel eens gedaan, maar om me te rijden vind ik het niks!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 09:47

Ik doe ze ook gewoon onder mijn chaps en in mijn laarzen hoor. Alleen met sokken of rijbroek kan ik niet rijden. Maar idd, laarzen zitten bij mij net iets beter en chaps net zo. En het staat leuk als je geen laarzen draagt.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 10:50

Ik heb ook altijd lange sokken aan. Alleen voor de rede dat ik korte sokken absoluut niet fijn vind zitten bij een rijbroek. Ik rijd wel altijd met chaps of laarzen. Zonder vind ik niet prettig zitten.


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:04

IK heb altijd lange sokken onder mijn chaps.
Ze zitten gewoon beter dan lange sokken Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:08

Soms rij ik met lange sokken, maar alleen buiten. Ik heb altijd het gevoel dat mijn benen alle kanten op slingeren zonder chaps.
Dus als ik wat serieuzer aan de gang ga, heb ik altijd chaps aan.

Maar sokken staan wel cool, heb er 5 paar Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geralda1994, IASCrawler, JorineV, Patriesje en 159 bezoekers