Vlechtjes links of rechts ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Vlechtjes links of rechts ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 18:24

Had hier laatst een kleine discussie over. Ik heb altijd geleerd dat de knotjes rechts van de manenkam "horen" maar enkele anderen waren ervan overtuigd dat het links is Verward
Weten jullie wat het nou is? ik heb het nergens kunnen vinden.

Het is niet echt een wereldproblem hoor,maar ik weet het graag zeker voordat ik toe ga geven dat ik fout zat Haha!

Alvast bedankt! Lachen


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:27

Ik dacht ook altijd dat het rechts hoorde, maar ik hoorde pasgeleden idd iemand zeggen dat juist links was. Anyway, ik heb ze altijd aan de rechterkant zitten.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:43

ik heb ook altijd rechts geleerd.
Ik doe het ook altijd rechts!

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:05

Ik heb geen idee aan welke kant ze moeten..Ik doe altijd links..maar das puur omdat mijn paard z'n manen die kant opstaan

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:27

Rechts, ik weet het 100% zeker, geleerd van het 4-tal rijden!!! Knipoog

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:33

Ik doe ze altijd rechts, maar dat komt omdat ze manen van mn pony aan de rechterkant zitten Lachen Volgens mij hoort het gewoon aan de kant waar de manen zitten! Maar hoe doe je dat dan bij paarden die aan 2 kanten manen hebben? Verward

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:57

maakt het wat uit?
ik vlecht verschillende paarden aan verschillende kanten
veulen (die de manen omhoog hebben) vlecht ik trouwens altijd recht, weet eigenlijk ook niet waarom i kdat doe

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:03

mijn paard haar manen zitten aan de linkerkant dus ik ga niet zitten prutsen om ze aan de rechterkant te krijgen hoor, ik vind het wel best zo en ik krijg nooit commentaar dus het zal wel niet uitmaken

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:48

het hoort rechts, maar het mag ook links. Maar ik vind dat absoluut geen porum!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:04

ik heb ook geleerd dat het aan de rechterkant moet, maar het lijkt me een heel gepruts als je pony zn manen aan de linkerkant heeft zitten en die naar rechts te krijgen... zou je dat dan echt moeten doen voor een wedstrijd??
gelukkkig heeft mn pony ze rechts Haha!

............

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 15:20

tja rechts 100% zeker, maar ik doe ze links, mijn pony heeft de manen naar links hangen... Denk niet dat d jury er een probleem van zal maken, heb het iig nog nooit meegemaakt (in de 2 wedstrijden haha)

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 16:48

hhmm ja ik ben eigenlijk ook overtuigd dat het rechts is. Maar alle anderen wisten zo zeker dat het links moet zijn dat ik ging twijfelen!

Weet iemand misschien of er iets over in de reglementen staat? (ik heb het niet kunnen vinden)
Het is overigens idd niet belangrijk hoor,maar wij hadden er een discussie over ivm een viertal. Lachen

puntje puntje puntje

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:12

Nou mijn paard heeft de manen naar links hangen en k ga me echtniet in allerlei bochten wringen om die knotjes perse rechts te krijgen. Mijn vorige pony had de manen ook links en ik heb daar 4 jaar wedstrijden mee gereden en heb er nog nooit commentaar op gehad!

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:21

ik weet honderd procent zeker dat de vlechten aan rechts moeten mijn instructriese gevraagd . ik vind rechts ook altijd mooier dan lingks je mag het ook lingks doen dat moet je zelf weten.

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:21

Ik let dara niet eens op wie de vlechtjes aan welke kant heeft. Ik vind het meer dan logisch dat je ze doet aan de kant waar de manen hangen. Bij jezelf is het toch ook niet fijn om je haar de hele dag in een hele hoge staart te hebben. Ik heb dan na een halve dag ook pijn aan mijn hoofd daardoor, dat heeft een paard vast ook.


AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:27

Mause schreef:
het hoort rechts, maar het mag ook links. Maar ik vind dat absoluut geen porum!

Waar slaat dat nou op Verward alsof het ook maar een heel klein beetje uit maakt naar welke kant je precies dezelfde knotjes hebt, echt onzin vind ik dat.
Ik ga echt niet naar rechts vlechten hoor, de manen van mn pony hangen links en ik vlecht naar links en het maakt echt geen gehaktballetje uit!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:29

onze paarden hebben gewoon de manen allemaal naar rechts dus ga ik ook rechts vlechten!!!!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 00:02

Het hoort rechts, maar ik doe het meestal links omdat de manen van mijn paard die kant ophangen. Ik krijg altijd goede cijfers voor de verzorging, dus ik denk niet dat de jury het erg interessant vindt aan welke kant de vlechtjes zitten............

Sometimes life is a fiets bitch...........

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 00:07

je kunt er strafpunten voor krijgen , echt belachelijk,dat heb ik met lesklantjes meegemaakt op nkb concoursen, dan ben je dus een zeikjury, of niet dan??
met 4 of 8 tal rijden dan kan ik het nog enigszins begrijpen dat iewdereen dezelfde kant vlechtjes heeft, maar anders...sja boeien!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 01:58

je vlechten horen eigenlijk aan je rechterkant .mij paard heb zijn manen aan zijn linker kant dus aan de verkeerde kant hangen mijn vlechten zitten dus links maar eigenlijk horen ze rechts te hangen

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:14

Luci schreef:
hhmm ja ik ben eigenlijk ook overtuigd dat het rechts is. Maar alle anderen wisten zo zeker dat het links moet zijn dat ik ging twijfelen!

Weet iemand misschien of er iets over in de reglementen staat? (ik heb het niet kunnen vinden)
Het is overigens idd niet belangrijk hoor,maar wij hadden er een discussie over ivm een viertal. Lachen


Het is 100% rechts, hij hadden het ook met het 4tal rechts en het hoord ook zo. Waar het precies in de reglementen staat weet ik niet.
Je hebt met het 4tal ook inspectie, en dan kijken ze er wel naar of
ze rechts zitten

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:09

ik weet niet hoor maar ligt het er niet gewoon aan welke kant de manen van een paard hangen! mijn pony heeft zijn manen links hangen en dan kan ik toch moeilijk rechts in gaan vlechten!!

Live,LOve,'ndLaugh

wendy85

Berichten: 25
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 15:01

Het maakt helemaal niet uit of je de vlechtjes aan de linker of de rechterkant heb zitten. Dus heeft je paard zijn manen naar links hangen, dan vlecht je gewoon naar links en andersom precies hetzelfde. Hierop is wel 1 uitzondering en dat is: wanneer je bijvoorbeeld viertal gaat rijden, dan moeten de vlechtjes van alle vier de paarden aan dezelfde kant.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:19

Ik ken een heel sneu verhaal van een meisje die haar pony voor de wedstrijd opnieuw LINKS in moest vlechten terwijl ze de knotjes rechts had zitten. Is al zeker 15 jaar geleden en ik vond het maar vaag, who cares, ziet het er dan echt zo anders uit?
Ik vind het eigenlijk lelijker als die vlechtjes naar de verkeerde kant zitten en je dat zo kan zien (omdat de manen de andere kant op hangen). In een viertal of pas de deux kan ik het begrijpen, maar in je eentje? Paard is symmetrisch qua bouw dus het maakt echt niet uit welke kant de knotjes zitten.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:26

Ik zit eens naar foto's te kijken van "de groten" onder ons (zoals Anky, Tineke etc etc) en de ene keer zitten ze links, de andere keer rechts. Denk dus niet dat het zoveel uitmaakt? (Ze kunnen natuurlijk ook de foto in spiegelbeeld afgedrukt hebben)

Mij maakt het niks uit, ze hangen links dus vlecht ik links, andersom had mij ook best geweest hoor.




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers