Verslag Endurance Wittelte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Verslag Endurance Wittelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 18:55

Vandaag heb ik mijn tweede endurancerit gereden.

Om 5.45 uur ging vanochtend mijn wekker, eerst maar eens wakker worden onder de douche... Dromen om vervolgens aan het moeilijkste karwei van de dag te beginnen...Bertus (groom) wakker maken Schijnheilig
Om 6.30 uur ben ik de paarden gaan voeren en heb ik ze alvast buiten gezet, ze keken wel een beetje raar op toen ik al zo vroeg de stal binnen kwam...
7.00 uur Salty ingepakt en op de trailer gezet om vervolgens 7.15 uur te vertrekken.

Eenmaal op het terrein zagen we meteen Karin met Retje staan.
Bij het secretariaat dachten ze dat ik nog niet betaald had (hebben het geld nog niet binnen Verward ) dus kon ik nog een keer contant betalen..... Boos!

Bij de voorkeuring maakte Salty zich best druk, snuiven, dansen...schrikken....maar met een hartslag van 40 deed ze het best goed. Lachen Ook de locomotie (waar we de vorige keer wat probleempjes hadden) was prima in orde.

Om 10.15 uur mochten we dan eindelijk starten. Helaas was dat in een groepje waardoor Salty er meteen een race van wou maken. Ben toch maar een poosje met ze meegereden (neus aan de kont Clown ), maar toen de anderen gingen galloperen, heb ik haar toch maar terug genomen en heb iets later aangegalloppeerd. Het knopje arbeidsgalop werkt namelijk niet zo goed bij haar Schijnheilig
De eerste helft hebben we met een gemiddelde snelheid van 13 km/h gereden. Bij de P/A had ze echter een hartslag van 52, maar haar ademhaling was 66! Bloos!
Heb het op advies van de vet maar wat rustiger gedaan....waardoor we met een hartslag van 44 bij de finish kwamen! Misschien wel iets TE rustig gereden, want de gemiddelde snelheid was uiteindelijk 11,34 km/h

Bij de nakeuring was ze poeslief en liet gewillig naar zich kijken. Een hartslag van 36, alleen haar darmgeluiden waren een beetje aan de lage kant. Als ik het goed begrepen heb, komt dat door gebrek aan koeling Verward

Al met al een zeer geslaagde wedstrijddag voor mij, en meer bokkers OK dan!
Mijn tweede goed uitgereden endurance klasse I rit is volbracht !!!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:15

Goed gedaan!! wij gingen ook SUPER!!!!!!!!!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:16

wat fijn voor je dat het zo goed ging.
Mijn vriendin starte ook in wittelte in de klasse 2 50 kilometer.
alles was wel goed maar bij de nakeuring had ze 66 het zakte binnen een half uur 1 graad of dus was ze gediscwalificeerd en haar pony is al 21 dus stopt ze er mee .

veel sucses bij je volgende wedstrijden.

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:20

hoi Loonie, jij hebt het over "Merel" hier op bokt...wij hebben samen gereden met nog 2 anderen, maar ze hebben het echt wel super gedaan hoor, Kaatje liep als een tierelier, misschien inderdaad wat meer koelen.
En heel raar tijdens de rit liep ze echt goed! Merel mag trots zijn op haar oude dame want ik vind dat ze het heel knap deed!!

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 21:01

Hoi Mir, gefeliciteerd!!!!! Fijn dat je deze ook weer tot goed einde hebt gebracht. Zolang je maar je best doet he Knipoog. Anders worden er mensen boos haha. Was het erg warm??

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 21:48


"The world is best viewed through the ears of a trotter"

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:43

Ok ik heb bij foto's geplaatst bij ITP!!!!!!!!!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:53

Het was leuk om jullie weer in actie te zien! En je mag trots zijn op die prachtige hartslagwaardes. Zeker die bij de nakeuring, echt netjes! Cool

Wat de ademhaling betreft: Ret had in Lage Vuursche op de P/A ook een ademhaling van 68 (bij een HF van 48). De vets vonden het echter niet verontrustend. Ik heb het later nagevraagd bij iemand die al jaren endurance rijdt (nu klasse 4) en zij vertelde me dat dit vaker voorkomt bij warm weer. Het paard probeert dan zijn overtollige warmte kwijt te raken door snel adem te halen ('panten', IJslanders doen het vaak, bij honden zie je het ook veel en pony's doen dit vaker dan paarden).

Je kunt het al een eind voorkomen door goed te koelen, maar soms is dat ook niet voldoende (Ret had flink wat water over zich heen gehad, we hadden de volle 2 km gestapt en ik had er de laatste km naast gelopen), maar hij ademde toch nog vrij snel. Volgens de vets in LV zou het trouwens pas verontrustend zijn boven de 80, en daarbij moet je ook nog naar de HF kijken. Op de nakeuring was trouwens alles weer normaal.

Hoop snel het filmpje waar jij ook op staat online te krijgen, ik laat het je weten als het zo ver is!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:38

Netjes gedaan hoor! Lachen Enneuh… die snelheid is bij een dergelijke temperatuur goed genoeg en is zeer zeker niet langzaam te noemen Knipoog

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, OmgiliBot en 2 bezoekers