Anti-vliegenmiddel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Anti-vliegenmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 06:37

Wie o wie weet er een goed middel tegen vliegen, dazen, muggen en andere kriebelende en prikkende beesten. Wij gaan namelijk over een week op vakantie met de paarden, maar we hebben nog niks goed gevonden. Het moet ook vooral nog werken als de paarden zweten.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:09

www.puurnatuur.nl en dan de vliegenspray van Espree die werkt super, ook bij zweten..... kost 23euro voor 1 liter.
Succes.....

nadine1

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:33

Je kan het ook zelf maken! Je koopt bij het kruidvat een potje citronelolie. daar van doe een stuk of 20 druppels in en meng je met water en natuurazijn. en klaar is het. en je kan je paard er mee besproeien.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:41

Veerust !

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:55

nadine1 schreef:
Je kan het ook zelf maken! Je koopt bij het kruidvat een potje citronelolie. daar van doe een stuk of 20 druppels in en meng je met water en natuurazijn. en klaar is het. en je kan je paard er mee besproeien.

maar als het zweet gaat dat ertoch af?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:51

Er zijn hierover echt al zoveel topics...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:44

Ik gebruik Bremel en Bremsel oid. Geniaal spul. Het stinkt als de hel, maar het is de enige soort die ik ken die *echt* werkt tegen de dazen.

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:53

ik heb al 2 vliegenmiddels geprobeerd eentje moet ik nog testen, als je een anderhalveliter fles hebt moet je er een liter azijn in doen, een kwart liter citronellaolie en een kwart liter water, stinkt echt!!!
oook een hele goede die ik ook zelf gemaakt heb en werkt super!!
zet een halve liter(meer of minder mag ook, als je maar evenveel azijn als water hebt, meer azijn mag wel, maar niet meer water) water op het vuur, als het kookt giet je het in een bak(of kan) dan doe je er een paar zakjes zwarte thee in. doe er dan een halve liter azijn bij, gooi er wat in stukjes gesneden bieslook bij, veel citroensap erbij gooien(zodat je de citroen duidelijk ruikt) 5 teentjes knoflook uitpersen en er bij doen(ook de afval, wat overblijft in dat uitpersding) dan roer je alles goed en laat je de hete thee(met alle ingredienten er in) koudworden, roer af en toe en laat het ongeveer een nacht staan zodat alles er goed inwerkt
helpt super!!!
groetjes icelandichester

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:09

Ik heb het zelfgemaakte middel ook al eens geprobeerd; thee azijn en citronella olie... hielp maar heel even Huilen Ik heb gisteren bij de ruitersportzaak een pot gel van Derby gekocht, anti vliegen gel. Volgens de mevrouw daar helpt het voor zo'n 6 uur. Ik ga het dit weekend uitproberen en ben heel benieuwd

nadine1

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:08

radijs"]
[quote="nadine1 schreef:
Je kan het ook zelf maken! Je koopt bij het kruidvat een potje citronelolie. daar van doe een stuk of 20 druppels in en meng je met water en natuurazijn. en klaar is het. en je kan je paard er mee besproeien.

maar als het zweet gaat dat ertoch af?
[/quote]

neeh hor hij blijft in de vacht, nou bij mij dan!!

lufmahhorses

Berichten: 674
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:16

hang kleine plastic zakjes op in de stal (waar de paarden niet bij kunnen) en vul die met water.
Wedden dat het helpt Lachen hebben wij nu ook

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:06

ArwenLune schreef:
Ik gebruik Bremel en Bremsel oid. Geniaal spul. Het stinkt als de hel, maar het is de enige soort die ik ken die *echt* werkt tegen de dazen.


Nou dan weet je er nu 2, vliegenspray van Espree, gegarandeerd dazen ed op afstand!! Werkt ook tijdens rijden/zweten/weidegang/boxrust 24-36 uur (afhankelijk van de hoeveelheid arbeid).

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:39

witte plastic clips,die ze bij koeien en schapen aan de oren doen!
€5,- per stuk,en werkt c.a 5 maanden!!!!!!!!!!!!!!