Fjord nr. 2 (leorna) loopt ook niet meer..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-01 22:51

hai sonja!'k ben niet origineel, maar ik heb dus ook eeen fjord die nu ca. 4 dagen stokkreupel loopt. leef erg met je mee, vooral die onzekerheid (want je weet immers niet wat ze heeft quz blessures)vind ik persoonlijk het ergst.
leorna is hoogdrachtig en mag niets van pijnstilers oid..ivm abortus.. brr!
wat ze heeft weet ik niet, ook de da wist niets zeker. Ze is aan datzelfde been 'toevallig' behandeld in september, toen is er in de kliniek door een goede smid( gebr. van Nassau)een ontsteking diep in de hoef weggesneden.
mijn DA denk nu dat ze iets verrekt heeft, of misschien een scheurtje in de pees.'t is op een paar stukken best nat, zwaar en glad in de wei, dus..(nu loopt ze in de droge wei met het hek dicht, zodat ze niet voorin de blub in kan )
Maar het been is niet dik of warm, wel houdt zo 'overal' wat vocht vast, maar dit schijnt bij de zwangerschap te horen..verder maakt ze total gen ziek indruk.
Vorige keer is ze meteen naar de kliniek vervoerd ( liep ook opeens stokkreupel), nu mocht dat niet ivm...
we moeten nu afwachten wat er gebeurt en mocht het nodig zijn ( geen vooruitgang of zelfs achteruitgang), dan gaat ze begin volgende week alsnog naar de kliniek.
dit was mijn verhaal, n.a.v. het jouwe..
Vond jou Daw het trouwens niet nodig/verstandig foto's te laten maken? Ze mag nu immers vervoerd worden (of woon jij in een 'risicogebied'?)?
naja, we moeten beiden maar afwachten hoe onze -normaal zo gezonde- fjordjes zich ontwikkelen..
sterkte anyway!


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 23:00

jeetje jij ook sterkte!
Charlot onze oudste merrie is vandaag 14 dagen overtijd. normaal veulend ze altijd optijd of 1/2 dagen te laat....
maar vanmiddag had ze al weer meer uier en lag het wat naar achter.. wanneer wordt jij 'mammie'?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 23:04

volgens mij worden het allemaal hengsten, die zijn altijd wat later dan merrieveulens! Lachen Mijn veulen was 3 dagen te vroeg.

Ook jij sterkte, Madelein!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 23:06

Madelein hoop dat het gauw weer beter gaat met Leo......vooral nu ze dat dikke buikje heeft.....vind het zo sneu, hoop dat het gauw weer beter gaat, want je voelt je zo machteloos he, als je niet weet wat ze precies mankeert!!!
Maar die weides zijn inderdaad nu heel erg glad en blubberig, is bij ons nu precies hetzelfde en soms zie ik Oliva in volle vaart aankomen en dan ben ik ook altijd bang dat ze onderuit gaat met die blub!!!
In iedergeval veel sterkte met Leo en ik hoor het wel hoe het verder met haar gaat!!!

Jacqueline

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 23:08

rot,zeg!! Sterkte, dat kun je dr vast niet bijhebben!Ben je fjordenfanaat? Ik zeker!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 23:12

He jakkes, voor Leorna is het nog erger want die is nu natuurlijk hartstikke zwaar door het veulen....
Wat akelig toch, en kon je ook niet zien of ze gevallen is in de wei (moddervlekken in de vacht) ofzo?
Mijn veearts vond het idd niet nodig om foto's te maken, want na de val is ze nog redelijk goed naar de spuitplaats gelopen. Hij zegt dat ze overal hartstikke gekneusd is, en dat ze dus heel stijf zal worden.
Bovendien mag je nog steeds absoluut niet met een veewagen de weg op: alleen paarden onder het zadel of aan de hand mogen buiten het erf komen, maar vervoersmiddelen voor vee (ook paarden) zijn nog absoluut verboden!

Ach, laten we het maar even afwachten. Rust doet wonderen.

Veel sterkte met Leorna, geef haar maar een dikke knuffel van me!

Liefs, Sonja.


Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-01 23:25

ehh 14 dagen overtijd.. komt dat ook voor?? help.. lijkt me niet makkelijker worden voor de bevalling!
ja, dat hoor je vaker he, dat hengsten meestal wat te laat komen..hmm..
als alles volgens 'plan' verloopt, wordt ik ca. 1 juni pleegmoeder!
ik houd het dus op ergens tussen 27/5 en 5/6, maar eerder of later kan natuurlijk ook...Moet haar buik en vooral d'r uier maar goed in de gaten houden, en ik hoop dat ze gewoon wat signalen afgeeft, ipv als een 'big surprise' uit het niets een veulen heeft. hoewel dat (als t gezond is..!), natuurlijk wel weer erg leuk kan zijn.
Ja, ik vind t dubbel zielig voor haar; ze wil graag naar me toe, hinnikt enthousiast, maar ondertussen zakt ze zowat een meter met d'r hals-hoofd naar beneden tijdens t lopen, echt niet normaal.
Roy komt in een galopje, zij wil ook, maar kan 't niet. sneu.

Onze voorste wei is gewoon 3 x nix ( land loopt iets schuin en voorin is t laag en dus erg nat), de achterste en grootste is eigenlijk perfect, voor de tijd v/h jaar. Daar houd ik ze dus nu ook maar, tot het gras daar te goed wordt en ze zich daar een ongeluk aan gaat eten!

Al 't meeleven doet me goed trouwens!
zal leo morgen nog een extra knuffel geven van de bokkers, dat vind ze vast niet erg haha *LOL*

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 23:28

Ons weiland is al heel erg nat maar naast ons liggen nog meer landerijen en dat loopt nog verder af en daar loopt dus helemaal het ergste water heen.....en nu zag ik vandaag dat daar zo'n grote plas is gekomen dat er eenden zich in hebben gehuisvest hahahaha.

Van mij ook een knuffel aan Leorna hoor!!!

Jacqueline

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-01 23:39

haha, ja wij hebben ook soms een koppel eenden in de wei !
best leuk hoor, soms zitten er vogeltjes op de ruggen van de paarden ( dan zit een dag erna de hele rug vol met vogelshit.. ( oh ehh. nu komt hier zeker oliebol te staan ofzo..? naja, jullie begrijpen t wel..)
En dan die eenden in de plas in de eerste wei en soms nog een kat uit de straat hihi... onze eigen minikinderboerderij Lachen
ach, krijg niet de indruk dat leorna alle knuffels als vervelend ervaart jacqueline Knipoog ze vindt zichzelf soms ook wel een beetje zielig, volgens mij..
net of de tranen uit d'r ogen komen..Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 10:41

Hè bah, Leorna ook al kreupel? Nou, jij ook heel veel sterkte dan Madelein en een knuffel aan je paardje!

Ameretto is ook vrij gevoelig voor dikke benen, zeker omdat hij normaal elke dag z'n stal uit komt. Thuis spannen ze nu een lijntje door de tuin zodat hij toch elke dag even een uurtje buiten kan 'scharrelen', tja je moet zo'n paard toch iets gunnen...

Wat dat overtijd betreft Kim: ik heb het mijn dierenarts-vriendin gevraagd en volgens haar kan een paard best 12 maanden dragen. Cathy had ook zo'n merrie, helaas heeft die het niet gehaald bij de geboorte maar dat kwam door een fout van de veearts, niet door het feit dat ze lang overtijd was. Hoop wel dat bij Charlotte alles goed gaat. Enne... als al dat gedoe met die MKZ over is, dan kom ik graag een keertje langs bij jullie (als de uitnodiging nog geldt!).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:22

Vervelend joh! Veel sterkte dan maar!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 12:59

tuurlijk iedereen die de groningers willen zien zijn welkom!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-01 13:33

heej.. ik wil ook wel groningers irl zien!! (ehh.. en voelen Bloos ..? )
Volgens mij heb ik er nog nooit zo een irl gezien nu ik erover nadenk..??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chinnie, Earth, Exorcizamus, FCSA, GaitMonster, nadcha, senna21, Unicorn79, Vitas en 96 bezoekers