Turkije leuk vakantie land ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Turkije leuk vakantie land ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 10:38

Wij gaan half september pas op vakantie en hebben eigenlijk nog niet besloten waar we naartoe willen.
Ik ben best wel verwend, ben samen met mijn ouders al bijna de hele wereld over geweest. Nu zie ik de laatste tijd veel aanbiedingen voor Turkije. Is dit een leuk vakantie land ?
Ik wil dus niet met 100den nederlanders op een strandje zitten !


Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:42

Ik ben er twee keer geweest, beide keren helemaal all-in in prachtige hotels alleen de tweede keer was het eten erg smerig. Verder kun je mooie excursies maken en leuke dingen kopen.

En al die nederlanders..tsja één van de redenen dat ik niet in het hoogseizoen ga, je ontkomt er niet aan. Wel 1 voordeel in Turkije komen meer stellen (oud en jong) en kids maar geen lallende gogo-tours figuren omdat er weinig te stappen valt.

(All-in kan ik je aanbevelen als je niet met een voedselvergiftiging wil terugkomen)

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:51

Ik ben vorig jaar naar Turkije geweest, en dat was in een woord GEWELDIG we hebben het daar echt super naar ons zin gehad, ik kan het je echt aanraden, wij zijn in Fethiye geweest, heel mooi daar en niet super toeristisch, kijk maar eens op [url]fethiye.pagina.nl[/url]


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:55

Ik ben inmiddels een stuk of 6x in Turkije geweest en vind het echt een super vakantie land Het land is erg mooi en lekker warm. Je hebt er van alles.. mooie stranden en ook cultuur maar ook leuke discotheken dus voor ieder wat wils. De mensen zijn erg vriendelijk en het eten vind ik ook erg lekker.

Ik geloof wel dat er de laatste paar jaar meer Nederlanders zijn en het enige nadeel dan ook vind ik de winkeliers en obers etc. die je hun winkel/restaurant in willen trekken daar kan ik niet tegen.. en het weinige Nederlands dat ze spreken is: kijken kijken en niet kopen Lips are sealed dat is het enige nadeel vind ik persoonlijk.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:55

Er komen wel 100-en nederlanders hoor, vooral in Alanya, Marmaris en Bodrum. Ik ben in Alanya geweest, was heel warm, de infratructuur is heel arm, en we zaten aan de verkeerde kant (bij het oost-strand oid) dus als je gaat zorg dan dat je aan de kant van het Cleopatra strand zit, daar is de zee veel helderder ( Verward ) en het zand veel witter. Voor de rest is het erg op toeristen gericht en overal staan mannen je hun restaurant in te 'lokken'. Op zich wel grappig maar na 5 keer hetzelfde gehoord te hebben (in gebrekkig nederlands of duits: hallo mooi dames, kom eten hier, lekker lekker) is het wel een beetje saai.
Zoals je leest: ik vond het niet heel bijzonder. Zou eerder naar Griekenland gaan als je voor de zon gaat. Een leuk klein eilandje met veel strand en weinig nederlanders/engelsen (die zijn nog veel erger dan de nederlanders Boos! ), en vooral leuke restaurantjes want het eten aan de Middellandse Zee vind ik heerlijk *LOL* !
Waar je ook heen gaat, een hele fijne vakantie gewenst!
Groetjes Judith Party!!

xxxxElvis my pridexxxx
*Profiel bijgewerkt*

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:57

Tja, het moet haast wel. Alhoewel ik me er over verbaas want 1000-en nederlanders gaan op vakantie naar Turkije maar hebben de grootste hekel aan turken enzo.

Of ben ik weer cynisch?? Haha!

'Paint' it 'Black'

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:06

Wij willen eigenlijk in Oktober (herfstvakantie) nog naar Turkije. Lijkt me super, en dan is het daar tenminste nog lekker weer Haha!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:16

Ik ben vorig jaar naar Turkije geweest en ik vond het helemaal top. Dat met die Nederlanders viel vorig jaar wel mee hoor (oktober).
Wij zaten toen wel zo'n 25 kilometer voor Alanya, dus niet echt in het centrum. (maar wel van alle gemakken voorzien). Ik kan het je echt alleen maar aanraden.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:27

Ben ook een keer in Alanya geweest...

Opzich best een aardig land, maar ik irriteer me dood aan al die mensen die je mee willen lokken en achter je hol aan lopen, je ontkomt er gewoon niet aan.

Daarna een keer naar Egypte geweest, precies hetzelfde verhaal, stront ziek word ik ervan, op een gegeven moment wil je gewoon de straat niet meer op..
Daarnaast kreeg ik ook zoveel medelijden met sommige mensen daar, zwervertjes en zielige zwerfdieren op straat..
Ik ga helaas zelden op vakantie, maar ben dit jaar naar spanje geweest en vond het geweldig!
Geen irritante mensen en het eten is gewoon heerlijk!

Als ik weer op vakantie ga dan het liefst in een wat rijker land.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:32

Fasel schreef:
Tja, het moet haast wel. Alhoewel ik me er over verbaas want 1000-en nederlanders gaan op vakantie naar Turkije maar hebben de grootste hekel aan turken enzo.

Of ben ik weer cynisch?? Haha!


alleen de slechten komen toch hier naar toe Knipoog

Turkije is leuk, ben alleen nog maar naar Sappanca geweest aangezien we daar onze eigen appartementen hebben. Ben een aantal keer in Istanbul geweest en ik vind het daar erg mooi.
Sappanca is ver weg van massatoerisme dus al die duizenden Nederlanders kom ik daar niet tegen.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:41

Dinsdag vertrek ik voor het eerst in m'n leven naar Turkije. Over een paar weekjes kan ik je dus vertellen hoe het is geweest! Ik ben heel erg benieuwd...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:48

Ik ben vorig jaar naar Turkije geweest naar Marmaris. Het hotel stond in een buitenwijk Armutalan maar je kan daar makkelijk met van die busjes naar de grote stad. Ik ben er wel veel Nederlanders tegengekomen en veel lui uit Scandinavie. Maar ik vond het er erg leuk.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:18

veel nederlanders dat wel, maar ik vind het het leukste land waar ik ooit op vakantie ben geweest... ik zou als je kan, zeker gaan, het is echt heeeel erg leuk daar!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:23

Het is er zeker erg mooi, leuk en de mensen daar (mijn ervaring) zijn echt super gastvrij! Ik ben er alleen in het hoogseisoen geweest en dat had ik nooit moeten doen, de temperaturen stegen tot boven de 50 graden! Erg jammer, want daardoor konden we gewoon de puf niet opbrengen op excursies ed te volgen. Maar zeker een aanrader als je in september gaat!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:45

Rinske schreef:
Wij willen eigenlijk in Oktober (herfstvakantie) nog naar Turkije. Lijkt me super, en dan is het daar tenminste nog lekker weer Haha!

dat is ook niet altijd waar hoor! wij waren er anderhalf jaar geleden in de herfstvakantie en hadden de laatste dag alleen regen. die mensen daar zeiden al dat juist rond die tijd er een regenperiode is. als je er dus in de herfstvakantie heen gaat heb je geluk als je mooi weer heb want dat hoeft dus niet altijd zo te zijn Knipoog

Gamble

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:48

Mijn vriend en ik zijn inmiddels twee keer naar Turkije geweest. Beiden in het na-seizoen, omdat de temperaturen dan redelijk te doen zijn, en omdat je dan niet zoveel last hebt van massa-toerisme, gillende kinderen, en weet ik wat nog meer waar we geen behoefte aan hadden.

Wij zaten beide keren in Alanya. Eerste keer een fantastisch appartement, heel gemoedelijk, vlakbij het Cleopatra Strand. Het jaar erna zaten we in een hotelletje (last-minute) en dat was wat minder. Op zich heel netjes hoor, maar qua eten een stuk minder. We hebben iedere dag op de boulevard bij een Nederlands eettentje gegeten, voor de veiligheid.

Turkije is een erg mooi land. Zeker als je de bergen intrekt met jeep zie je erg mooie dingen. Ook erg leuk om de oorspronkelijke bewoners van Turkije te leren kennen. Allemaal zo primitief!

Wij vonden het beide keren heerlijke vakanties. Enig nadeel was idd dat je overal naar binnen wordt getrokken, met allerlei zielige verhalen dat ze die dag nog niets verkocht hebben etc. etc. Ook wordt er sowieso met heel veel zelfmedelijden gesproken: wij zijn zoooooo rijk en zij zijn zooooo arm. Dat heb je op een gegeven moment wel gehad moet ik zeggen.

Als we weer gaan, gaan we niet meer naar Alanya maar naar een plaatstje dat wat minder toeristisch is.

Maar Turkije opzich... heerlijk.

Een tipje: ga alsjeblieft niet vliegen met een Turkse maatschappij........

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:49

Barb"]
[quote="Fasel schreef:
Tja, het moet haast wel. Alhoewel ik me er over verbaas want 1000-en nederlanders gaan op vakantie naar Turkije maar hebben de grootste hekel aan turken enzo.

Of ben ik weer cynisch?? Haha!


alleen de slechten komen toch hier naar toe Knipoog

Turkije is leuk, ben alleen nog maar naar Sappanca geweest aangezien we daar onze eigen appartementen hebben. Ben een aantal keer in Istanbul geweest en ik vind het daar erg mooi.
Sappanca is ver weg van massatoerisme dus al die duizenden Nederlanders kom ik daar niet tegen.
[/quote]

O ja, da's waar Barbje Haha!

Dat betekent dat ik dus half heel erg slecht ben Haha!

'Paint' it 'Black'

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:50

Dancer_Valou schreef:
Het is er zeker erg mooi, leuk en de mensen daar (mijn ervaring) zijn echt super gastvrij! Ik ben er alleen in het hoogseisoen geweest en dat had ik nooit moeten doen, de temperaturen stegen tot boven de 50 graden! Erg jammer, want daardoor konden we gewoon de puf niet opbrengen op excursies ed te volgen. Maar zeker een aanrader als je in september gaat!


Ik ben toen ook in het hoog seizoen geweest, maar wij gingen vaak met een boot de zee, en dat is dan heerlijk, de wind in je haar, regelmatig stoppen in een baai en dan lekker zwemmen, ik zou er zo weer terug naar toe gaan.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:51

Ik ben in juni voor de eerste keer in marmaris geweest,daar was het erg luidruchtig en toeristisch(midden in de stad)en inderdaad het vastklampen en binnen proberen te lokken was erg irritant.
Toch heb ik het mede door de excursies enorm naar mijn zin gehad.
Schitterend mooi land en de boottochten waren fantastisch.
In het binnenland extra goed opgelet hoe het met de verzorging van de dieren was,nou prima hoor,koeien waren mooi gevuld en de paarden stonden ook schoongepoetst met lekkere grasbuikjes in de schaduw. OK dan!


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 13:59

Die aanbieding die ik heb gezien is in Side.
Iemand daar wel eens geweest ?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:09

Ik ben 1 keer in Turkije geweest en ik vind het erg erg leuk.
Vooral alle (nep Tong uitsteken) merkkleding Schijnheilig
Maar pas daar maar wel mee op, zekewr in het hoogseizoen controleren ze daar flink op

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:29

side schijnt erg mooi te zijn

sorry Hanifa Knipoog

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:56

Ik ben in Gumbet geweest, vorig jaar. Dat ligt vlakbij Bodrum. Ik heb een leuke vakantie gehad, we waren er in augustus. Het was inderdaad erg warm, dus dan heb je niet zo'n zin om elke keer op excursie te gaan. Alleen de verkopers vonden we super irritant, maar in het naseizoen schijnt het iets minder erg te zijn.
Het strand was daar smal, maar er stonden bedjes waar je gratis gebruik van kon maken. Ons hotel was ook oke, niet super luxe maar dat hoeft voor ons ook niet.
Dit jaar ga ik naar Corfu. Ik ben benieuwd hoe dat bevalt!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:31

Ohhh, Corfu, daar ben ik geweest, gewoon té mooi. Echt schitterend, alleen de reis is zo duur Scheve mond , het land zelf niet! Maar in de herfstvakantie is het daar dan te koud hè Haha!

LiJa
Berichten: 218
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:50

Hoi

Ik kom altijd in Side ben er verslaafd aan hahaha
Het is wel zo dat in Oktober het regenseizoen komt en dat best veel winkeliers in die periode sluiten.Voor welke hotel is die aanbieding?
Ik ken ze namelijk allemaal(Mijn moeder is voor haar werk alle hotels in side afgeweest.Wij zijn vorig jaar met Marjolein(Kojack) en haar vriend en nog een aantal vrienden naar Pegasos World geweest in Side.Helmaal geweldig.Je hebt er zoveel te doen.Als je vragen hebt kan je me altijd een pbtje sturen

Groetjes Danielle


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Plonspony en 35 bezoekers