2 konijnen bijelkaar kan dat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

2 konijnen bijelkaar kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 16:57

We gaan morgen naar een konijnenfokker (ook paardenfokker Haha! Haha! Haha!, hele goede paarden komen daar weg) en dan gaan we konijntjes uitzoeken.

Het zijn echte raskonijntjes maar er zitten altijd wel een paar bij die weg gaan (te grote, te kleine oren, kleurafwijkingen ofzow)

Maar 1 konijnje in het hok vind ik niet zo geweldig. Maar kunnen 2 konijnen bijelkaar. En wat moet je dan hebben m en m of v en v?

GEEN m en v Knipoog

BTW het zijn kleine konijntjes ras weet ik niet eens, morgen maar ff vragen!


lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:04

Ik heb een mannetje en een vrouwtje en dat gaat super.
De man is gecastreert met 5 maanden, en sindsdien zijn ze samen.

זכור

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:06

Denk dat je het beste 2 vrouwtjes bij elkaar kunt zetten.
Ik weet niet hoe het is als ze vanaf dat ze klein zijn bij elkaar zitten, maar heb nog geen situatie meegemaakt waarbij het goed ging met 2 mannetjes in 1 hok. Die waren alleenmaar aan het vechten!

Mannetje en vrouwtje en dan mannetje laten castreren, zoals lis zegt, kan ook!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:50

Wij hebben altijd 2 vrouwtjes bij elkaar gehad. De konijnen die we nu hebben hebben eens in de zoveel tijd ontzettende ruzie met elkaar (hormonen?). Na een paar dagen is dat weer over en liggen ze weer gezellig naast elkaar. Ze hebben een erg groot hok, met daarin allerlei gangen ed, dus als ze ruzie hebben is dat ook geen groot probleem, ze zorgen wel dat ze bij elkaar uit de buurt blijven.
Mannetje en vrouwtje hebben we ook gehad, maar dat was een foutje. Er werd ons verteld dat het konijn wat we kochten een vrouwelijk dwergkonijn was, maar het bleek een mannetje te zijn en hij is nogal groot geworden. Dat ging dus niet helemaal goed in het begin, ook nadat hij gecastreerd werd bleef het vrouwtje aggresief tegenover hem. Toen hebben we het vrouwtje een tijdje uit het hok gehaald (die hadden we al langer, zij was dus echt de baas). Na een paar weken het vrouwtje weer teruggezet, en toen was het mannetje de baas over het hok. Aangezien het mannetje een stuk rustiger was ging alles daarna goed.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:11

kijk alsjeblieft goed wat je koopt want vaak vergissen ze zich in het geslacht van het beestje is mij ook overkomen bracht mijn pooltje weg om gecastreerd te worden belt de dieren arts op dat ze haar onder narcose hadden liggen maar dat het geen hem maar een haar was :S *SLIK* foutje ....
dus nu heb ik ineens een voedster maar inderdaad je kan het beste twee vrouwtjes nemen die al bij elkaar zitten want er zit een heel koppelings proces aan vast als je twee niet bij elkaar zittende konijnen koopt

kijk anders eventjes op
http://www.konijnen.nl/

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:32

Vrouwtjes! of idd mannetje (gecastreed) en vrouwtje.

als je 2 mannetjes hebt (ook al zijn het broertjes) heb je de kans dat ze gaan vechten als ze volwassen zijn.
Vreemde vrouwtjes die elkaar niet kennen, vechten in het begine ook, soms vliegen de plukken haar eraf en vaakk eindigd het met gewonde dieren, maar meestal gaat het daarna wel goed.
Als ze nou blijven vechten, ja dan moeten ze uit elkaar Haha!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:04

Ik heb een mannetje en een vrouwtje.
Mannetje is nog niet gecastreerd.
Ze zitten samen in 1 ( groot ) hok, gescheiden van elkaar dmv. gaas.
Zo kunnen ze elkaar wel zien, snuffelen maar geen kindjes maken.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 19:41

Miep schreef:
Ik heb een mannetje en een vrouwtje.
Mannetje is nog niet gecastreerd.
Ze zitten samen in 1 ( groot ) hok, gescheiden van elkaar dmv. gaas.
Zo kunnen ze elkaar wel zien, snuffelen maar geen kindjes maken.


Jah dit zal in de winter wel lukken. We hebben een groot kippenhok (lees konijnenhok) en daar kunnen we wel een scheiding in maken.

Hoeveel kost een castratie van een mannetje?

En moeten de vrouwtjes uit hetzelfde nest komen?

De fokker zal zeker wel weten of het m of v zijn! Hij verkoop z'n konijntjes nl door heel Europa heen. Hij is een topfokker in dat ras.


wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:19

castratie kost zo'n 60 gulden. Ik zou gewoon 2 vrouwtje nemen. Dit scheelt weer een operatie. Aan de narcose zitten ook weer risico's.
Weet je al wat voor ras het is?
Ik heb klein zilvers. Het ideale ras voor mij. Ze zijn niet heel mak, maar wel erg sociaal met elkaar

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:42

ach met vrouwtjes zit je weer met iets van 70 of 80 procent kans op baarmoederkanker etc etc... maar ja ik kan alleen maar aanraden om ook even op konijnen.nl te gaan kijken of eventjes aanmeldenbij die mailinglist krijg je ontzettend veel mails per dag maar doe dit een paar weken en je bent echt zoveel wijzer geworden met betreft de do`s and don`t bij konijnen ... (spreek uit ervaring)

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:42

LuvdaTossa schreef:

En moeten de vrouwtjes uit hetzelfde nest komen?


Hoeft niet perse! ik denk dat als je ze vanaf jongs af aan bij elkaar zet, niet gaan vechten!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:03

2 bij elkaar is veel beter dan eentje OK dan!
dan hebben ze gezelschap aan elkaar.
wij hebben een mannetje en vrouwtje bij elkaar (alleen nu even niet) en dat gaat echt perfect


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, carola, Christina, Danielleeee_, fohadie, Goldwynn, Googlebot, Kimberley_, Lizz, Mars, Pferdchen, RanjaRietje en 192 bezoekers