Antikal-spray: resultaat -> een blauwe badkamer!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Antikal-spray: resultaat -> een blauwe badkamer!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 16:43

Een half uurtje geleden een energiedrankje genomen omdat ik zo duf was, en nu was het *zoef* Maudje aan de poetsdrang ! Haha!

Net heel fanatiek de badkamer gaan schobben...

Eerst spuit ik altijd even wat antikal in bad en op de badkraan, om de eerste kalk alvast los te krijgen. Vervolgens laat ik het 5 minuutjes inwerken, spoel ik het af met warm water en maak ik het nog eens schoon met een ander middeltje.
Resultaat -> achter de kraan zijn blauwe strepen te zien, en m'n witte voegen zijn niet meer wit te krijgen. Alles is blauw. (terwijl ik toch echt wel hard genoeg geschuurd heb net) Boos!

Wie weet de oplossing ? elke week opnieuw m'n voegen doen vind ik ook al zo'n gedoe Knipoog


Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:44

Azijn ofzo? Misschien werkt het..

Vandaag even geen achterhaalde quotes

nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:45

mmm geen antikal meer gebruiken!!!! verder zou ik het niet weten, heb je er al vaker last van gehad??
Laatst bijgewerkt door nerissa op 30-07-03 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ben zwanger en we verwachten ons ukkie in september!!!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 16:51

nerissa schreef:
mmm geen antikal meer gebruiken!!!! ver zou ik het niet weten, heb je er al vaker last van gehad??


Yep ! Het is elke keer als ik antikal gebruik. Maar het blauwe wordt niet erger eigenlijk (gelukkig maar).

Azijn?? weet ik niet of dat werkt hoor: misschien eens proberen ja... OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:56

of gloor
erg agresief, maar misschien werkt het

En heel soms gebruik ik ook antikal, maar dan de gewone, niet de spray
Maar ik heb nog geen last gehad van blauwe voegen, gelukkig.

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:41

Blauwe voegen bij Antikalspray?? Oei!! Nog nooit meegemaakt moet ik zeggen. Misschien dat je fabrikant kunt bellen? Dit is niet echt normaal!

Ik val altijd bijna flauw van de dampen die eraf komen, maar blauwe voegen heb ik gelukkig geen last van. Verder weet ik ook helaas geen middeltje om eraf te komen. Ja voegenverf, maar dat is weer erg drastisch Knipoog

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:41

Heb je geen gehandicapten gebouw ergens in jouw buurt.
Zo'n groot gebouw met daaromheen allemaal woongroepen bedoel ik?
Soms hebben ze op dat terrein ook een supermarkt.
Daar hebben ze een ontkalmiddel zo super.Stttt.
Het zit in een witte fles en is rood spul.Is erg agressief en moet je vermengen met water.Gegarandeerd dat het schoon word en het verkleurd niet.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:20

Weet je zeker dat het niet wat groenig is. Volgens mij heb je gewoon last van kopergroen, omdat dat spul het messing van de kraan aantast. Als dat zo is, ben je er mooi klaar mee, dat krijg je vrijwel niet meer weg. Sterkte.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 06:49

ikke schreef:
Weet je zeker dat het niet wat groenig is. Volgens mij heb je gewoon last van kopergroen, omdat dat spul het messing van de kraan aantast. Als dat zo is, ben je er mooi klaar mee, dat krijg je vrijwel niet meer weg. Sterkte.


Nee, dit is het zeker niet want het zit ook boven de kraan, waar ik dus wel gespoten heb. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:31

Ik heb het op paar tegels in de badkamer. blauwe strepen van de Antikal Dacht dat de kalk er beter af zou gaan als ik het een kwartiertje liet intrekken.... Laats heb ik er wc-eend met chloor op gedaan en het is wel wat minder nu maar je blijft het zien.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:47

Dat had ik dus ook met Antikal... maar die "blauwe" badkamer hebben we in Assen achtergelaten, nu met de nieuwe badkamer komt dat spul er bij mij echt niet meer in! Ik probeerde het van de week met schoonmaakazijn, maar dan kun je na tien minuten de badkamer niet meer in van de chemische damp...Misselijk Eens kijken of de Makro professioneel spul heeft of zo. Maar als er gekleurd spul in zo'n fles zit, hoef ik het al niet meer. Kun je trouwens geen briefje schrijven aan de fabrikant? Even een fotootje erbij van je voegen... *LOL* Misschien levert het nog wat op ook!


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:23

Het trekt bij mij ook inde voegen van de tegels.
Ik gebruik nu 'voegenfris', dat smeer je tussen de voegen, en het is weer wit.
Het is een soort plastic/rubber laagje dat er op komt, en dan trekt de antikal er ook niet meer in.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnoukS_, BlueStocking, Celiien, Chita, DDD3, Diertjec, DWensink, Exorcizamus, Gitana, Googlebot, Ik_is_Ik, Johnie, JoyenUnory, Kaetibangsi, Kaplaars, KimD, Majestic-12, maxie, saskiaojan, shaddy82, Suliko, Talishe, Varenka, Vinny12511, xPabloBokt, xSannee, XxMariellexX en 86 bezoekers