Wat zijn paarden toch slim....!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-01 20:54

Ik heb vanmiddag Razinda gelongeerd voor de tweede keer. Zonder lijn, maar met singel. de eerst keer begreep ze nog niet dat ze rondjes moest lopen en niet in een hoek mocht stoppen en omkeren. Nu ging het perfect! Ze liep keurig rondjes om me heen. Maar wat ik echt bijzonder vond: ze begreep mijn commando's draf, terug in stap, en zelfs galop!! Hoe weet ze dat nou? Zooo knap vond ik haar, ik heb haar natuurlijk de hemel in geprezen!! Slimme schat...

Verder heb ik de hele dag getut met de paarden, gewandeld, gepoetst, gegraasd aan de hand, lekker uit laten razen in de buitenbak aan de longeerlijn. Jur was zo gek en er lag een grote plas in de bak waar ze doorheen plonste!! Ze ging ook graven in die plas en met haar neus heel hard erdoor heen!Ik heb ook nog foto's gemaakt, voor zover dat lukte met de longeerlijn in de ene hand en fototoestel in de andere hand. Zodra de foto's klaar zijn zet ik ze hier neer!

Frulana ook lekker gelongeerd, die was heel gek en heeft wel een half uur gerend! Was dus echt een lekker rommeldagje. Ik heb niks gereden...

Het was zulk lekker weer vanmiddag, mmmmm! Party!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 21:07

leuk is dat he?dat ze je al zo goed begrijpen!ik heb alleen een probleem,ik leerde tink stilstaan aan de longe,met gevolg dat ze dat braaf deed en ik dus braaf zei,om haar te belonen.maar ze heeft nu het idee dat als ik braaf zeg dat ze dan moet stilstaan en we klaar zijn.dus als ze netjes loopt kan ik geen braaf zeggen want dan staat ze stil!dus ik zeg maar:goed zo...........ja ze leren het snel genoeg!


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 21:36

*grijnz* herkenbaar Lottie kan op het commando halt keurig stilstaan.... alleen dat moest ie vaak ook voor ie naar binnen mocht komen om ff te kroelen en dan de andere kant op of om de bijzet lostemaken voor het uitstappen dus zodra ik nu halt zeg: draait ie zich om en komt naar binnen lopen.. ook al gehad als ik in het begin halt zei hij ineens omdraaide! balletje gehakt dat ie is....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-01 22:09

Weet je hoe ik dat altijd doe: ik zeg altijd 'kom maar' en ik leg mijn zweep neer, eerder mogen ze niet naar me toe komen. halthouden aan de longeerlijn doe ik ook, maar dat moeten ze vanuit daar weer weg stappen of draven. Alleen bij 'kom maar' mogen ze naar binnen komen als ik de andere kant op wil.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, josien_m_, Lente, Mark0919, sterregoud, Vagabondo en 33 bezoekers